Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IS uitzetten bij sport ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IS uitzetten bij sport ??

    Heb sinds vandaag de canon 28-135 iIS lens ( bedankt orange )
    Nu is mijn vraag moet de IS uit of aan blijven bij sport fotografie?
    Dacht dat ik dat ooit eens ergens gelezen had, dat hij uit moest.
    Wie heeft ervaring hiermee

    Alvast bedankt

    Anke

  • #2
    hangt er van af, als je je onderwerp volgt in je zoeker moet je je IS uitzetten, komt het onderwerp naar je toe, dus je hoeft niet te bewegen met je lens mag je je IS aanlaten.

    Heb je daarintegen (maar als ik me niet vergis heeft die lens dit niet) IS mode 2, dan moet je overschakelen op IS mode 2 en mag je bewegen met je lens
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Wat voor resultaat geeft het als je IS toch laat opstaan ?
      Groeten,
      Bert

      Comment


      • #4
        Moet je maar eens proberen. Je lens "wringt" dan behoorlijk tegen.
        Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

        Comment


        • #5
          De reden waarom ik deze vraag stelde is omdat ik zondag op het circuit van zolder foto's gaan nemen ben en mijn VR (nikon) onverwachts laten opstaan heb. Ik heb eigenlijk geen verschil in kwaliteit van foto's gezien en zeker de lens niet weten wringen.

          Originally posted by StevenVW
          Moet je maar eens proberen. Je lens "wringt" dan behoorlijk tegen.
          Groeten,
          Bert

          Comment


          • #6
            Volgens mij moet de IS opstaan voor bewegende onderwerpen, daarvoor dient dat ding toch..
            Behalve wanneer de camera op statief staat of op een ondergrond waarbij de camera niet kan bewegen, dan moet de IS afstaan.
            Verbeter mij indien ik het fout heb.
            Morris
            Morris.
            http://www.wix.com/morisse/deurne-diest

            Comment


            • #7

              De IS compenseert vooral verticale bewegingen van de lens. Veel verschil zal het dus niet uitmaken of je hem dan al laat op staan bij sportfotografie. De mijne gaat enkel uit als ik een statief gebruik, om batterijen te sparen.
              Ik heb nog nooit gemerkt dat de lens tegenwringt. Ik heb zondag nog een paar pannings genomen zonder problemen.

              Patrick

              Comment


              • #8
                Originally posted by sopa
                Ik heb zondag nog een paar pannings genomen zonder problemen.
                Met de 28-135? Lukt bij mij van geen kanten. De IS veroorzaakt extra bewegingsonscherpte in die situaties. De enige lens waarmee ik met succes panning met IS heb gedaan, was een 70-200IS, maar die is dus van een nieuwere generatie en heeft een stand die beweging in een bepaalde richting toestaat.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Pieter G.
                  Originally posted by sopa
                  Ik heb zondag nog een paar pannings genomen zonder problemen.
                  Met de 28-135? Lukt bij mij van geen kanten. De IS veroorzaakt extra bewegingsonscherpte in die situaties. De enige lens waarmee ik met succes panning met IS heb gedaan, was een 70-200IS, maar die is dus van een nieuwere generatie en heeft een stand die beweging in een bepaalde richting toestaat.
                  Met een 70-200/2.8 IS...

                  Comment


                  • #10
                    Om te pannen mag je de IS oplaten met de 28-135 (cf de 75-300 IS), bij een lens met 2 standen IS moet je stand op 2 zetten.
                    Zo worden de vertikale bewegingen opgevangen.

                    Comment


                    • #11
                      Niet vergeten dat al deze regeltjes enkel van toepassing zijn in de normale "landscape" stand van de camera.
                      In portretstand, staande foto's dus, is ook het IS systeem 90° gedraaid en werkt die niet meer voor vertikale maar voor horizontale bewegingen.
                      Als je begrijpt wat ik bedoel...

                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment

                      Working...
                      X