Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op safari in Charleroi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op safari in Charleroi

    Charleroi, ontegensprekelijk de vuilste stad in Europa. En toch kan je er als fotograaf je hart ophalen.
    Honderden fotografische plaatsen, een paradijs voor Urban.


    Dit week-end trok ik er zelf op uit met een paar vrienden. We hadden een afspraak met een lokale bekende. Deze liet ons de verschillende locaties zien en verschafte illegale toegang :shock





    Na een stijle klim stonden we boven op een oude terriel , vanwaar we een brede kijk hadden op "Le pays noire". Vooraan de oude staal- en kolenfabrieken die eens de economische drijfveer waren van de streek.
    Na een korte verpozing zetten we onze trektocht verder naar de oude kolentriage fabriek.





    Een ideale plek om ons uit te leven met Urbain opnames. Alle verdiepen zijn toegankelijk maar zwaar beschadigd. En toch is het de moeite om deze site te bezoeken.





    Mooie, ja zelfs bijna romantische hoekjes en diep verscholen kelders met gelukkig heel wat licht. Het was uitkijken geblazen om niet in een gat te vallen.





    Zelfs de uitrusting, zoals helmen waren nog aanwezig naast vol geproppte rekken. Spijtig dat sommigen hier hun afval komen dumpen. Met wat streel licht kan een gore vuilhoop toch iets uitstralen.





    Er werden heel wat plaatjes gemaakt op de locatie. Na een lekkere boterham en een schuimend pintje verlieten we de site . Al zwetend bereikten we de verlaten trein/metro stations, hoogst illegaal en met uiterste discretie lieten we ons overspoelen door de omgeving.





    Deze locatie is vrij recent en is sinds de jaren 90 niet meer in gebruikt, en was in feite nooit in gebruik genomen.




    Na een lange dag en 300 kiekjes later verlieten we moe en voldaan de site. Drie locaties is zowat het absolute maximum voor een dag. De begeleiding van een locale bekende is sterk aan te raden. Dit kost U 15 euro per persoon. Maar u komt op locaties waar u anders wel eens zonder camera zou kunnen buiten komen. Charleroi is niet ongevaarlijk in de achterbuurten, dus uitkijken.



    Bedankt om te kijken.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

  • #2
    Re: Op safari in Charleroi

    Schitterende plaatjes alsook locaties. Hoe jullie ze telkens vinden is mij een raadsel.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Op safari in Charleroi

      Knappe foto's van 'het verval' met mooi lichtinval van foto 4 en 5 de eerste is mijn favoriet

      Comment


      • #4
        Re: Op safari in Charleroi

        Mooie reeks !
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

        Comment


        • #5
          Re: Op safari in Charleroi

          Bedankt
          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

          Comment


          • #6
            Re: Op safari in Charleroi

            Mooi Urban-reportagewerk !
            Heel goed bezig
            Ik ben er ook geweest, heel goed geamuseerd

            Comment


            • #7
              Re: Op safari in Charleroi

              Zeer mooie reeks in een zeer mooie locatie. Hoe kom je zo'n plaatsen te weten?

              Comment


              • #8
                Re: Op safari in Charleroi

                Bedankt om te kijken en commentaren. Ik krijg regelmatig de vraag hoe ik er kwam, wel dat is door Nicolas Buissart, een lokale artiest die de safari organiseert.
                Je kan best met hem contact opnemen. Op de onderstaande link vind je een video met Nicolas Buissart (is wel in het Duits). De man zelf spreekt Nederlands, Frans en Engels.

                http://www.youtube.com/watch?v=Dl6Cu...eature=related
                Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                Comment


                • #9
                  Re: Op safari in Charleroi

                  Op deze site vind je ook veel ideeën
                  Zowel binnen- als buitenland

                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op safari in Charleroi

                    Prachtige fotos! Mooi lichtwerk ook
                    Canon Eos 400D + Tamron 28 75mm f/2.8 + 50mm f/1.8
                    http://photos.steffvc.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op safari in Charleroi

                      een safari is nog leuker zonder begeleider :-)
                      wat je nu gezien hebt is nog maar het puntje van de ijsberg :-)
                      en charleroi valt best wel mee...
                      ik voel me veel minder op men gemak in schaarbeek
                      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                      Freelance bedrijfsfotograaf
                      klikerdeklik hier voor mijn website!

                      Comment

                      Working...
                      X