Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macro foto's

    Ff een vraagje, ik ben totaal een leek in fotografie vandaar misschien m'n domme vraag.
    kan je met een Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS macro foto's maken of heb je daar een aangepaste objectief voor nodig?
    Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
    Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
    Slashdesign

  • #2
    Re: macro foto's

    hangt er van af wat je makro noemt. afbeelding 1/1 op de censor zal waarschijnlijk niet haalbaar zijn maar met tussenringen dan weer wel. Wat dan de kwaliteit wordt is een andere zaak.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: macro foto's

      Ben je leek in fotografie, en wil je graag macro foto's nemen,
      kan je best een macro objectief kopen,
      dat werkt het makkelijkst/eenvoudigst.
      Koop een objectief met een vergrotingsmaatstaf 1:1
      Canon heeft er ook een met een vergrotingsmaatstaf 5:1.
      Er zijn alternatieve wegen, maar voor een leek zou ik deze niet aanraden.

      Verdiep je om te beginnen in de grondbeginselen van de fotografie, want macro is niet zo eenvoudig.
      Je zal veel dingen manueel moeten regelen, vergeet autofocus maar, als je echt macro wil gaan doen.
      Je zal vooral veel moeten oefenen, en geduld hebben.
      Succes.
      Nikon D7000, en wat glas.
      http://blog.seniorennet.be/pacha/

      Comment


      • #4
        Re: macro foto's

        @pacha

        Ik ben ook van plan om eerst m'n toestel te leren kennen + alle instellingen want als ik hier op het forum wat zit te lezen is het toch niet altijd duidelijk wat jullie bedoelen.
        Ik hoop dat dit wel duidelijk komt met te oefenen

        Mvgr
        Rinaldo
        Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
        Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
        Slashdesign

        Comment


        • #5
          Re: macro foto's

          Misschien niet onbelangrijk, wat versta jij onder macrofoto's?
          Beestjes? plantjes? andere onderwerpen...?
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: macro foto's

            Heb me ook ooit een macro objectief gekocht (Nikkor 105 f/2.8). Gebruik het niet meer. Voor macro haal ik het beste resultaat met tussenringen (100 euro) tussen camera en elk van mijn lenzen.
            My Website : http://www.ineedair.org
            Music / Painting / Motion Graphics / Image
            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

            Comment


            • #7
              Re: macro foto's

              @Matthias's,

              Macrofotografie beestjes en plantjes, maar kunnen ook details zijn van voorwerpen.
              Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
              Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
              Slashdesign

              Comment


              • #8
                Re: macro foto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Rinaldo Gisquiere Bekijk bericht
                @Matthias's,

                Macrofotografie beestjes en plantjes, maar kunnen ook details zijn van voorwerpen.
                Je hebt verschillende types macrolenzen. Het grootste verschil is de brandpuntsafstand (aantal milimeters)
                een lange lens zoals de sigma 150mm is meer geschikt voor beestjes dan een korte zoals een 90mm macro lens omdat je met een langere (groter brandpuntsafstand) lens verder van je onderwerp kan blijven voor dezelfde vergroting.

                als het maar wat om te proberen is kan je altijd kijken naar een tussenoplossing zoals tussenringen, voorzetlenzen of omkeerringen, zoek maar eens op google
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: macro foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rinaldo Gisquiere Bekijk bericht
                  @Matthias's,

                  Macrofotografie beestjes en plantjes, maar kunnen ook details zijn van voorwerpen.
                  Probeer Macro eens goed te definiëren ?

                  Hier wat meer informatie


                  Onderstaande is geen Macro, maar vele scharen het onder de noemer Macro. Als dit is wat je bedoeld, dan is dat gewoon weg mogelijk met een tele objectief.

                  Last edited by Superdaantje; 26 maart 2012, 20:39.

                  Comment


                  • #10
                    Re: macro foto's

                    Thx voor de info
                    Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
                    Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
                    Slashdesign

                    Comment


                    • #11
                      Re: macro foto's

                      Als je de lens hebt kun zelf toch ook zien dat je daar geen macro foto's mee kunt maken? Waarom stel je dan zo'n vraag? Je bent hier helaas niet de enige die onnodige vragen stelt. Heb je al eens google geprobeerd op je pc? Doet echt wonderen.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: macro foto's

                        @Spanjaart's

                        M'n toestel en objectief zijn in bestelling ik heb geen ervaring met camara's, dus zit ik hier al wat rond te neuzen en er komen vragen naar boven .... wat ik denk dat toch normaal is. dus testen kan ik nog niet aan gezien m'n toestel begin april binnen komt.
                        Dus een zo'n domme vraag was het nog niet. Iedereen is ééns begonnen en ik weet zeker dat je toen niet alles wist zoals nu

                        Mvgr
                        Rinaldo
                        Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
                        Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
                        Slashdesign

                        Comment


                        • #13
                          Re: macro foto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                          Als je de lens hebt kun zelf toch ook zien dat je daar geen macro foto's mee kunt maken? Waarom stel je dan zo'n vraag? Je bent hier helaas niet de enige die onnodige vragen stelt. Heb je al eens google geprobeerd op je pc? Doet echt wonderen.
                          Zo onnodig vind ik persoonlijk de vraag nog niet. Definitie van macro verschilt heel erg per gebruiker. Onervaren gebruiker zal al snel een close up met een tele zien als Macro. Dit wat ik wel gemerkt heb met fotografie uitstapjes met onervaren fotograven. Recentelijk ingevallen bij fotografie training en daar merkte ik ook dat de definitie van Macro op verschillende manier geïnterpreteerd word. Voor negen van de tien cursisten was een tele objectief al voldoende om de foto's te maken die ze graag wilde maken en zagen als Macro. Een macro objectief was voor hun eigenlijk niet eens nodig naar doorvragen etc.

                          Ben het met je eens dat er al erg veel informatie is te vinden en dat de zoek functie uitkomst bied.

                          Comment


                          • #14
                            Re: macro foto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rinaldo Gisquiere Bekijk bericht
                            @Spanjaart's

                            M'n toestel en objectief zijn in bestelling ik heb geen ervaring met camara's, dus zit ik hier al wat rond te neuzen en er komen vragen naar boven .... wat ik denk dat toch normaal is. dus testen kan ik nog niet aan gezien m'n toestel begin april binnen komt.
                            Dus een zo'n domme vraag was het nog niet. Iedereen is ééns begonnen en ik weet zeker dat je toen niet alles wist zoals nu

                            Mvgr
                            Rinaldo
                            Toen ik begon wist ik helemaal niets maar heb hier alles opgezocht,gelezen,geoefend,gepost en zo hééééél veel geleerd.
                            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: macro foto's

                              En dat is precies wat ts deed, en dan jullie afvragen waarom nieuwe mensen éénmalig posten en nooit meer terugkomen ... hierom dus! Is het dan zoveel gevraagd om gewoon mensen te antwoorden of hen een linkje te geven waar ze het antwoord kunnen vinden In de tijd dat je hebt staan reutelen over hoe ze moeten zoeken blablabla heb je dat linkje te pakken, hier gepaste en kan je jezelf effe een duim geven omwille van je goede daad, je hebt iemand op weg geholpen! Tenslotte hoe meer mensen hun passie in fotografie kunnen uitwerken hoe meer verkoop, da's goed voor de economie en grotere afnamen betekend vaak zakkende prijzen dus goed voor ons
                              Webstek in opbouw

                              Comment

                              Working...
                              X