Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macro foto's

    Ff een vraagje, ik ben totaal een leek in fotografie vandaar misschien m'n domme vraag.
    kan je met een Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS macro foto's maken of heb je daar een aangepaste objectief voor nodig?
    Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
    Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
    Slashdesign

  • #2
    Re: macro foto's

    hangt er van af wat je makro noemt. afbeelding 1/1 op de censor zal waarschijnlijk niet haalbaar zijn maar met tussenringen dan weer wel. Wat dan de kwaliteit wordt is een andere zaak.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: macro foto's

      Ben je leek in fotografie, en wil je graag macro foto's nemen,
      kan je best een macro objectief kopen,
      dat werkt het makkelijkst/eenvoudigst.
      Koop een objectief met een vergrotingsmaatstaf 1:1
      Canon heeft er ook een met een vergrotingsmaatstaf 5:1.
      Er zijn alternatieve wegen, maar voor een leek zou ik deze niet aanraden.

      Verdiep je om te beginnen in de grondbeginselen van de fotografie, want macro is niet zo eenvoudig.
      Je zal veel dingen manueel moeten regelen, vergeet autofocus maar, als je echt macro wil gaan doen.
      Je zal vooral veel moeten oefenen, en geduld hebben.
      Succes.
      Nikon D7000, en wat glas.
      http://blog.seniorennet.be/pacha/

      Comment


      • #4
        Re: macro foto's

        @pacha

        Ik ben ook van plan om eerst m'n toestel te leren kennen + alle instellingen want als ik hier op het forum wat zit te lezen is het toch niet altijd duidelijk wat jullie bedoelen.
        Ik hoop dat dit wel duidelijk komt met te oefenen

        Mvgr
        Rinaldo
        Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
        Digital arts photography Rinaldo Gisquiere