Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sardinië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sardinië

    Wie kan goede tips geven over de interessante fotolocaties op Sardinië?

    Djienbe

  • #2
    Re: Sardinië

    Welke kant van Sardinië? Wat wil je fotograferen ? Steden ? Mensen ? Landschappen ?
    Het is een vrij groot (ong. 300 op 50 km= half België), heel ruig eiland, vooral het binnenland.
    Ben er ooit geweest, aan de westkant (omgeving Alghero).
    Prachtige landschappen, schitterende stranden (bv. Stintino), archeologische sites, mooie routs, bv. de weg van Alghero naar Bosa blijft maar keren en draaien langs de bergachtige kustlijn (zakjes meenemen tegen wagenziekte ), ...
    Canon 550D; TokTok, TamTam

    Comment


    • #3
      Re: Sardinië

      Oorspronkelijk geplaatst door Hostamill Bekijk bericht
      Welke kant van Sardinië? Wat wil je fotograferen ? Steden ? Mensen ? Landschappen ?
      Het is een vrij groot (ong. 300 op 50 km= half België), heel ruig eiland, vooral het binnenland.
      Ben er ooit geweest, aan de westkant (omgeving Alghero).
      Prachtige landschappen, schitterende stranden (bv. Stintino), archeologische sites, mooie routs, bv. de weg van Alghero naar Bosa blijft maar keren en draaien langs de bergachtige kustlijn (zakjes meenemen tegen wagenziekte ), ...
      Ik ga verblijven in Tamarispa, dat moet in de buurt van San Teodoro en Budoni liggen, ik schat een 60-tal Km ten Zuidoosten van Olbia en da's dan weer in het Noordoosten. De foto's moeten dienen voor de website van iemand die daar iets wil verhuren. Bijgevolg moet uiteraard de streek een beetje voorgesteld worden maar net zo goed kan het ruimere deel van Noord-Sardinië getoond worden. Voor de verplaatsingen heb ik een auto ter beschikking. Onderwerpen zullen vooral de steden en landschappen zijn.

      Kan je daar wat mee om me op weg te helpen?

      Djienbe
      Last edited by djienbe; 26 maart 2012, 15:55.

      Comment


      • #4
        Re: Sardinië

        In die streek ben ik niet geweest, maar volgende tips kan ik wel geven:
        - de kustwegen in Sardinië leveren steeds weer verrassend spectaculaire panoramamogelijkheden, vooral als ze door bergachtig gebied lopen;
        - over heel Sardinië verspreid vind je zeer fotogenieke archeologische sites; enig opzoekwerk vooraf en je weet waar in de buurt je ze kan vinden;
        - hier en daar vind je ook echte adelaarsnesten: dorpen in het binnenland die boven op een berg zijn neergepoot; vaak een bezoekje waard. Ga dan niet op de middag, want dan is het er bloedheet en alle café's en winkels zijn toe.
        - de Stagno de San Teodoro en eventueel het natuurpark Santa Maddalena lijken ook de moeite waard.
        - qua steden is de spoeling dun. Olbia lijkt me niet zoveel te bieden, maar is de enige grote stad dichtbij; Sassari zou ik mijden: het ligt in een vlakte en er is weinig te beleven (behalve als je er met de auto door moet, gegarandeerd goed voor enkele bijna hartaanvallen); het meest interessant lijkt mij Nuoro; daar wilde ik vorige keer ook heen, maar het is er niet van gekomen; de rit er naartoe geeft je ook een goed idee van het bergachtige binnenland. Het is wel een eindje rijden.
        Canon 550D; TokTok, TamTam

        Comment


        • #5
          Re: Sardinië

          Heel erg bedankt voor je reactie.

          Djienbe

          Comment


          • #6
            Re: Sardinië

            Van natuur weet ik het niet maar het Noorden van Sardinie is wel heeeeeeel erg toeristisch.
            Wij zijn vorig jaar in het Westen en het Zuiden geweest en je hebt daar wel heel erg verschillende natuur.Elke 10km kom je wel wat anders tegen,hopelijk is dit in het Noorden ook zo.
            Sardinie is een eiland waar je wel zeer snel verliefd op wordt.
            Suc6

            mvg
            Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
            schitterende maltwhisky op de kast

            Comment


            • #7
              Re: Sardinië

              Heb hier shuune foto's getrokken

              Comment

              Working...
              X