Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtberekening Canon Rebel T2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtberekening Canon Rebel T2

    Hallo, ik maak soms foto's van mensen in beweging op events in donkere omstandigheden met een Canon Rebel T2 . Hiervoor gebruik ik een Canon EF 50mm f/1.8 II lens. Indien ik een foto wil maken, analyseert de camera de lichtomstandigheden...iets te lang. Ondertussen bevinden de mensen zich op een andere positie, en is de bedoelde persoon reeds op een andere positie.
    Hoe kan ik vlugger foto's maken?

  • #2
    Re: Lichtberekening Canon Rebel T2

    Oorspronkelijk geplaatst door stompie Bekijk bericht
    Hallo, ik maak soms foto's van mensen in beweging op events in donkere omstandigheden met een Canon Rebel T2 . Hiervoor gebruik ik een Canon EF 50mm f/1.8 II lens. Indien ik een foto wil maken, analyseert de camera de lichtomstandigheden...iets te lang. Ondertussen bevinden de mensen zich op een andere positie, en is de bedoelde persoon reeds op een andere positie.
    Hoe kan ik vlugger foto's maken?
    de allereerste lichtmeters deden dat sneller dan hun schaduw. Het probleem zal ergens anders liggen.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Lichtberekening Canon Rebel T2

      Mijn Canon A1 was/is in staat de belichting aan te passen tijdens het maken van de foto. Ik zie niet in waarom de belichting in al die jaren zo slecht is geworden bij de T2 ((i)/500D?)
      De T2 zelf is natuurlijk een 35mm filmcamera maar met moderne negatieffilm kan wel een stopje er naast zitten zonder merkbare verslechtering.

      Verschillende toestellen kunnen meerdere beelden per seconde maken met tussentijdse aanpassing van de belichting. Als de lichtomstandigheden enigszins constant zijn kan u natuurlijk ook altijd nog de camera op M en de belichting in eigen hand nemen één of meer testfoto's maken enkel en alleen om belichtingsparameters te beoordelen kan helpen. Daadwerkelijk afdrukken is niet eens strikt nodig. Het kost natuurlijk enige oefening om op uw eigen ogen te vertrouwen in plaats van elektronica.

      Als u het niet helemaal perfect heeft gegokt is en de afdrukcentrale niet voldoende gecorrigeerd heeft is er ook nog wel iets te redden door de juiste (scan-)software.

      Comment


      • #4
        Re: Lichtberekening Canon Rebel T2

        Je bedoelt waarschijnlijk de autofocus. Kan zijn dat die moeilijkheden ondervindt in donkere lichtomstandigheden.
        Probeer op een lichte kleur te focussen, als er weining contrast is hebben de AF sensoren het moeilijk.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Lichtberekening Canon Rebel T2

          Zeker dat het gaat over de berekening van de lichtomstandigheden ?
          In duistere omstandigheden lijkt het me eerder het auto-focussen te zijn dat langer duurt.
          Meestal gaat auto-focussen sneller als je maar 1 autofocuspunt gebruikt. En uiteraard zorgen dat er genoeg contrast te vinden is.
          Groeten,

          Polleke

          Comment

          Working...
          X