Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nissin di 866 voor Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nissin di 866 voor Nikon

    Ik ben aan het uitkijken voor een 3de flitser voor mijn Nikon in combinatie met een PW.
    Ik heb nu 2xSB800 en zoek een 3de die iets krachtiger is dan de SB's
    Wat moet hij kunnen in combinatie met Pocket wizard:
    * I-ttl
    * High speed sync (FP)
    * Krachtiger dan SB800 (RG:38 of 53 bij 105mm)

    Ik dacht dat Nissin di 866 (RG 60 bij 105mm)een goed alternatief is, maar ik vind nergens prijs en winkels die hem kunnen leveren (Belgie-Nederland)

    Eventueel de YN-565 (RG 58 bij 105mm) maar ik ben niet zeker of die de High speed sync (FP) kan.

    Iemand ervaring of andere alternatieven?
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Nissin di 866 voor Nikon



    en hier nog wa goedkoper
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #3
      Re: Nissin di 866 voor Nikon

      Bedankt voor de link, de prijs valt ook erg goed mee.
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: Nissin di 866 voor Nikon

        ik zou toch die richtgetallen van die alternatieve merken met een serieuze korrel zout nemen.
        uit testen die ik op internet gelezen hebt zou vooral YN het niet zo nauw nemen met die richtgetallen.
        als je echt veel flitspower wilt met ttl dan moet je naar bijvoorbeeld qauntum trioflash gaan kijken

        prijs is wel wat minder vrees ik
        daarvoor heb je zeker twee sb-800/900/910 flitsen (zelfs bijna 3 stuks)
        maar je krijgt wel een pak flitspower ervoor
        of anders de metz Mecablitz 76
        Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

        daar zit al een batterijpack bijgeleverd (nog wel de juiste sca adaptoer ervoor bijnemen
        als echt flitskracht wilt met ondersteuning van ttl en fp dan zal je ervoor wat moeten neerleggen vrees ik
        ik vermoed dat zo'n nissin of een yn niet realistisch zijn met hun richtwaarden (ben er bijna zeker van)
        plus zal de kleurtemperatuur van die flitsen dezelfde zijn als je sb800 flitsen?
        dat gaat ook nog een groot vraagteken zijn

        Comment


        • #5
          Re: Nissin di 866 voor Nikon

          Gert007,
          Je hebt mij tot nadenken verplicht, ik ga eerst wat shoots doen om te zien of ik die zwaardere flits echt wel nodig heb, het is enkel voor buitenshoots.Voor mijn studio heb ik studio verlichting.
          Ik heb gisteren een aantal testen gedaan en ik vind dat een reflectiesherm de mooiste schaduwen geeft, flitsen wil ik beperken tot waar het echt nodig is. Eén van de spelbrekers is de wind, als er teveel wind is moet ik mijn zwaardere statieven meenemen, PW met een SB800 erop zijn nogal fragiele dingen,met reflectie paraplu's erop waaien ze gemakkelijk omver, en dat heb ik liever niet. Een reflectie scherm kan ik in de handen van de begeleider van het model geven, dan verveelt die zich tenminste niet.
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

          Comment


          • #6
            Re: Nissin di 866 voor Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
            Gert007,
            Je hebt mij tot nadenken verplicht, ik ga eerst wat shoots doen om te zien of ik die zwaardere flits echt wel nodig heb, het is enkel voor buitenshoots.Voor mijn studio heb ik studio verlichting.
            Ik heb gisteren een aantal testen gedaan en ik vind dat een reflectiesherm de mooiste schaduwen geeft, flitsen wil ik beperken tot waar het echt nodig is. Eén van de spelbrekers is de wind, als er teveel wind is moet ik mijn zwaardere statieven meenemen, PW met een SB800 erop zijn nogal fragiele dingen,met reflectie paraplu's erop waaien ze gemakkelijk omver, en dat heb ik liever niet. Een reflectie scherm kan ik in de handen van de begeleider van het model geven, dan verveelt die zich tenminste niet.
            je kan die begeleider ook laten werken door het statief vast te houden he

            daarnaast zijn er nog tal van mogelijkheden om zandzakjes of andere gewichten aan je statief te bevestigen
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment

            Working...
            X