Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen mee nemen naar Bali, Sumatra ,Java

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lenzen mee nemen naar Bali, Sumatra ,Java

    Hallo,

    Ga van de zomer naar Bali, Sumatra en Java.
    Maar weet niet goed welke lenzen mee te nemen.
    Iemand tips.

    Ik heb 35-55mm , 55-250mm , 120-400mm , en 50mm

    bedankt

  • #2
    Zelf zou ik de 55-250, 120-400, 50mm meenemen .
    Maar als je alles mee kan nemen why not?

    Comment


    • #3
      Re: Welke lenzen mee nemen naar Bali, Sumatra ,Java

      18-55 en 55-250 heb je al een heel mooi bereik voor deze vakantie ;-)
      50mm zou je eventueel mee kunnen voor in de avond

      Comment


      • #4
        Re: Welke lenzen mee nemen naar Bali, Sumatra ,Java

        Oorspronkelijk geplaatst door alainke Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik heb 35-55mm
        welke is dat..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Welke lenzen mee nemen naar Bali, Sumatra ,Java

          Met de 18-55, 55-250 en een 50 mm heb je een heel mooi bereik. Die 120-400 mm, is dat een Sigma objectief? Ik heb die ook wel eens mee op reis meegenomen, maar het is wel een flink kanon om zomaar mee rond te lopen. Meestal zul je aan de 55-250 mm genoeg hebben, tenzij je wild life spotting wil gaan doen in Indonesië.
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Welke lenzen mee nemen naar Bali, Sumatra ,Java

            FF of crop body?

            Ik zie geen echte groothoek in je arsenaal.

            Maar ik zou ook alles meenemen, en eventueel enkel de langste lens thuislaten.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

            Comment


            • #7
              Re: Welke lenzen mee nemen naar Bali, Sumatra ,Java

              Zeker een groothoek .
              Ook een polarisatiefilter voor je meest gebruikte lens .
              In Java zijn ze niet happig op portretfoto's ( moslim ) , in Bali kan je daarentegen op markten , in tempels en zelfs op crematies enorm gemakkelijk en relaxed mensen fotograferen . Zeer kleurrijke en vriendelijke Hindoe-cultuur , als je nadien de foto eens toont op je toestel lachen ze zich krom : dus een 17-50 of 17-55 komt enorm van pas ( als je een cropfactor hebt ) .
              Sumatra heb ik niet gedaan .
              Het licht is er zeer helder , dus een polarisatiefilter helpt er ook...zeker op de stranden .
              Mijn tamron 17-50 2.8 heb ik het meest gebruikt .
              Eén van de mooiste reizen die je kan maken !
              Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

              Comment


              • #8
                Re: Welke lenzen mee nemen naar Bali, Sumatra ,Java

                Bedankt , iedereen . ja misschien toch nog een groothoek aanschaffen. heb een canon 550d.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lenzen mee nemen naar Bali, Sumatra ,Java

                  Ben net terug van een trip Australie - Singapore - Bali, op Bali heb je 100% zeker een groothoek nodig. Ik had voor deze trip een 18-55 en 70-300 bij (op crop body 550d) en de 70-300 is op Bali niet uit het hotel geraakt. Op de marktjes heb je zo weinig plaats dat je naar een groothoek moet grijpen en voor de landschappen geldt hetzelfde. In de tempels kan je met je je voet-zoom gebruiken Er zijn namelijk weinig beelden afgeschermd.

                  Als je nog een lens wilt kopen en toevallig via Singapore vliegt kan je daar met een mooie korting een lens kopen. Op Orchard Road (~Antwerpse meir in het kwadraat) vind je hopen fotografiewinkels. Zo heb ik daar een canon 50mm 1.8 mkII gekocht voor 65€...

                  Wildlife hebben we op bali niet veel gezien. Behalve de apen in enkele tempels, maar die komen voor een nootje op je camera zitten als je dat wilt.

                  Verder voor al je camera's een CPL filter en zonnekap voorzien gezien je er soms te veel licht hebt.
                  Last edited by Toinne; 27 maart 2012, 09:48.
                  Canon 550D + Canon 18-55 IS II + Canon 50 1.8 MKII + Tamron 70-300 VC USD + M42 glas: 50mm + 50mm macro + 35 mm + 135mm + 2xTC
                  Op zoek naar fotomateriaal voor een prikje? Zoek hier eens

                  Comment


                  • #10
                    Misschien een 10-20?(sigma)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lenzen mee nemen naar Bali, Sumatra ,Java

                      Met interesse gelezen, aangezien we deze zomer ook naar Java en Bali op reis gaan.
                      Ik ben geen echte ultra wide liefhebber, ik hou er meer van om details te isoleren, dus op mijn D7000 zal ik meenemen: 105 micro (macro' bloemen), 35mm 1,8 en 85 mm 1,8 ('s avonds te gebruiken).
                      Ik heb het eerste model 18-200 mm, een leuke allround lens, maar ofwel word ik te lui in mijn fotograferen ofwel is de sensor van de D7000 te veeleisend naar de kwaliteit van de lens toe....dus zonet 2de hands een Sigma 120-400 mm van een BD lid kunnen kopen en ik zoek nog een 2de hands 17-70mm van Sigma of (bij voorkeur) een 16-85mm van Nikon....
                      Dat maakt samen 5 lenzen, waarvan ik er hoogstwaarschijnlijk slechts 3 zal gebruiken: de 35 mm, de 16-85 en de macro, maar je weet maar nooit: er zit een reigerkolonie rond Ubud op Bali, je wil een detail uit een landschap halen of het perspectief veranderen.

                      Ik weet nu wel al 1 ding: een lichte reiskit is het niet!
                      Luc Crul
                      http://www.flickr.com/photos/luccrul/
                      Nikon D7000

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lenzen mee nemen naar Bali, Sumatra ,Java

                        Vorig jaar was ik op Bali.

                        Ik heb 2 objectieven meegenomen, de 16-35 mm en de 70-200, i.c.m. full frame. Geen moment had ik spijt van thuis laten liggen van objectieven.

                        Maar, het hangt er wel van af wat je gaat fotograferen. Ik ben geen vogelaar. En zelden maak ik macrofoto's.

                        Je zal dus eerst moeten bepalen wat en hoe je fotografeert voordat je over gaat tot lenskeuze.
                        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                        Comment

                        Working...
                        X