Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

    Deze week het toestel in handen gekregen en een paar voorbeeldfoto's gemaakt op 1000 mm; allemaal los uit de hand . . .







    Volledige versies :







    Nieuwe sinds 27/03/2012









    Last edited by Franciskine; 27 maart 2012, 14:47.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

    Ziet er goed uit.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

      Ik vind deze foto's formidabel zeg, voor 1000 mm, in die prijsklasse... In een videoreview (cnet denk ik) las ik dat het scherpstellen in het uiterste zoombereik wel aan de trage kant is, maar bij het zien van deze foto's ben ik toch onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

        Knappe foto's op 1000mm.

        Comment


        • #5
          Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

          Tja, die "bridgen" kunnen voor een aannemelijke prijs zeer veel.

          Comment


          • #6
            Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

            Dat is wel goed voor een compactje, maar als je de grote bestanden bekijkt dan zie je duidelijk dat zo'n sensor de details lang niet zo kan weergeven als een reflexcamera waarbij de sensor veel groter is.
            Op een klein formaat zie je dat niet, maar als je van zo'n bestand een grote afdruk zou willen maken, dan valt dat meteen op.

            Het is dus een handig compactje, maar het is zeker geen concurrent voor een DSLR.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

              Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
              Tja, die "bridgen" kunnen voor een aannemelijke prijs zeer veel.
              Ja inderdaad, bekijk achter de 1e link dat lieveheersbeestje maar is op dat nestkastje...

              Comment


              • #8
                Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                Als je foto's op 100% bekijkt, vind ik het net vroeg exprosionistisch werk met van die vegen in de verf.

                Kan dit aan JPEG-setting liggen?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                  Ik vind het ook redelijk indrukwekkend voor een bridge, vooral die mm's, amai.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                    Dat is inderdaad een mooie test Francis en zo te zien van een prima toestel

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Deze week het toestel in handen gekregen en een paar voorbeeldfoto's gemaakt op 1000 mm; allemaal los uit de hand . . .
                      1000mm uit de losse hand dan mag je de avond er voor niet in de trapisten hangen

                      leuke test
                      Grt, Amaat
                      The fun begins where the road ends
                      BD Lidnummer : BD2057BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                        Jezus! Dat zijn puike resultaten en dat allemaal met zo'n mini sensor?
                        Alleé, weer eentje erbij om te wikken & te overwegen, zo kom ik er nooit uit.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pythagoras Bekijk bericht
                          Jezus! Dat zijn puike resultaten en dat allemaal met zo'n mini sensor?
                          Alleé, weer eentje erbij om te wikken & te overwegen, zo kom ik er nooit uit.
                          't is inderdaad soms moeilijk kiezen, ik heb ook de Fuji X-S1, en deze heeft toch de voorkeur qua handeling, de P510 is een echte bridge, terwijl de X-S1 duidelijk meer overhelt naar een DSLR, je ziet amper het verschil nog bij de Fuji, ongelofelijk goede zoeker, manueel zoomen, bijzonder snel scherpstellen . . . leuk toestel als DSLR vervanger.
                          De P510 intrigeerde me vooral door die 1000 mm zoom en die is best goed.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                            Ben ik dan de enige die die full-res-beelden maar 'minnetjes' vindt ?
                            Akkoord, 1000 mm is uitzonderlijk veel (zelfs voor 'n compact), maar er zit gewoon geen detail in die beelden. De randen van elk kleurvlak lijken a.h.w. 'bijgetekend', een heel vreemd effect.
                            Zie het metalen staafje dat het nestkastje dichthoudt, de schroefdraad is bijna volledig verdwenen...
                            Misschien ben ik gewoon te veeleisend geworden...
                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zelfgemaakte voorbeeld foto's : 1000 mm met de nieuwe Nikon P510

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                              Ben ik dan de enige die die full-res-beelden maar 'minnetjes' vindt ?
                              Akkoord, 1000 mm is uitzonderlijk veel (zelfs voor 'n compact), maar er zit gewoon geen detail in die beelden. De randen van elk kleurvlak lijken a.h.w. 'bijgetekend', een heel vreemd effect.
                              Zie het metalen staafje dat het nestkastje dichthoudt, de schroefdraad is bijna volledig verdwenen...
                              Misschien ben ik gewoon te veeleisend geworden...
                              Greetz, Kariboe
                              Ik heb er dezelfde mening over, voor mij is de detailweergave ook ondermaats (om het zacht uit te drukken).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X