Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D700

    Voor mij is de 36 mp resolutie van de D800 zware overkill.
    Is de D700 nog steeds een aan te raden camera? Ik denk van wel, wat denken jullie?
    Had er ene, deze is verkocht maar heb daar heel veel spijt van, zodanig dat ik terug een nieuwe wil kopen, stom of niet?

    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: D700

    Lijkt mij een nog al overbodige vraag niet? Je hebt er zelf één gehad dus ben je zelf toch de aangewezen persoon om te besluiten of de D700 nog steeds aan je vereisten voldoet? Het is trouwens niet omdat er nieuwe toestellen op de markt komen dat de oudere ineens slechter worden hé.

    Zelf heb ik een viertal jaren een D300 en ben daar nog steeds tevreden van. Zolang deze kwalitatieg goede foto's blijft maken zie ik niet in waarom ik een andere zou kopen en al zeker geen D800
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment


    • #3
      Re: D700

      De D800 zit nog in de wittebroodsweken; de meeste gebruikerservaringen zijn nog te weinig genuanceerd. De D800 is uiteraard beter dan de D700, het zou jammer zijn van niet, maar het blijft nog de vraag of je behoefte hebt aan dergelijke files.
      De D700 heeft zijn legendarische status bewezen; er waren nauwelijks klachten en vele gebruikers zijn nog steeds zeer tevreden. Ik zie niet in waarom de D700 vandaag de dag plots geen goede beelden meer zou kunnen maken. Op de tweedehandsmarkt gaat de D700 nog zeer vlot van de hand.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: D700

        Ik voel ook absoluut geen drang om snel snel de D800 te kopen. Dat laat ik wel over aan de early adopters. Ik blijf prioriteit geven aan de uitbouw van mijn glas sevies. Ik ben momenteel sterk aan het denken over de AFS 35/1.4G. De D700 kent immers geen enkele echte zwakte buiten de MP, en dan nog... Filmen interesseert me al helemaal niet. Met 12MP kan je nog verdomd scherpe foto's nemen. Kijk ook hoe weinig verschil er in DXOmark is tussen ISO400 en ISO800.

        Comment


        • #5
          Re: D700

          Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
          Lijkt mij een nog al overbodige vraag niet? Je hebt er zelf één gehad dus ben je zelf toch de aangewezen persoon om te besluiten of de D700 nog steeds aan je vereisten voldoet?
          Hij vroeg niet of het een goede camera is, maar of zijn handelen stom was: ja dat was het.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: D700

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Hij vroeg niet of het een goede camera is, maar of zijn handelen stom was: ja dat was het.
            Heb er terug ene gekocht, ben happy :-)
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog

              Heb er terug ene gekocht, ben happy :-)
              Ga je opnieuw véél plezier aan beleven !

              Comment


              • #8
                Re: D700

                Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                Heb er terug ene gekocht, ben happy :-)
                Gefeliciteerd

                Net 300+ communiefoto's van mijn nichtje genomen: allemaal in focus en met voldoende detail en nergens problematische highlights

                Comment


                • #9
                  Re: D700

                  Bedankt! Zal er ongetwijfeld veel plezier aan beleven.
                  Heb nu de oude 35-70 2.8 D aan hangen, nu nog ff sparen voor de 24-70 2.8
                  Moet toch wel zeggen dat die 35-70 niet slecht presteert op de D700.
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment


                  • #10
                    Re: D700

                    Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                    Moet toch wel zeggen dat die 35-70 niet slecht presteert op de D700.
                    Je had beter de aankoop van die D700 uitgesteld en eerst een 24-70 gekocht want die oude 35-70 geeft behoorlijk fletse kleuren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D700

                      Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                      Heb er terug ene gekocht, ben happy :-)
                      Ik ook. dus ook terug een D700, heb ik kunnen kopen bij Art & Craft ziet eruit alsof hij nooit is gebruikt heeft 12.000 kliks en dat voor slechts 1.100 €, ik heb momenteel beslist alleen nog primes te kopen, en meteen maar de 50mm AF-s f1.4 en de nieuwe 85mm AF-s f1.8 bijgekocht. Die 85mm presteert echt wonderlijk goed. Te testverslagen op Photozone liegen er niet om.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D700

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Ik ook. dus ook terug een D700, heb ik kunnen kopen bij Art & Craft ziet eruit alsof hij nooit is gebruikt heeft 12.000 kliks en dat voor slechts 1.100 €, ik heb momenteel beslist alleen nog primes te kopen, en meteen maar de 50mm AF-s f1.4 en de nieuwe 85mm AF-s f1.8 bijgekocht. Die 85mm presteert echt wonderlijk goed. Te testverslagen op Photozone liegen er niet om.
                        ah Geert,

                        toch terug reflex gegaan :-)
                        Photography helps people to see
                        -Berenice Abbott-
                        BD1050BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: D700

                          Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                          Je had beter de aankoop van die D700 uitgesteld en eerst een 24-70 gekocht want die oude 35-70 geeft behoorlijk fletse kleuren.
                          Boh, beetje spelen met de saturatie slider
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: D700

                            Ik heb zopas een zo goed als nieuwe D3 tweedehands gekocht (16000clicks) en komende van m'n D300 is dat een enorme stap, de nieuwe modellen zullen wel beter zijn maar op het moment weet ik echt niet wat ik te kort kan komen.
                            Ik ben héél blij
                            D800 en een goed glasservies

                            Comment


                            • #15
                              Re: D700

                              Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                              Je had beter de aankoop van die D700 uitgesteld en eerst een 24-70 gekocht want die oude 35-70 geeft behoorlijk fletse kleuren.
                              klein verschil ook in aankoopprijs ervan
                              zo'n 35-70 kost 2dehands rond de €300 voor een goed exemplaar
                              een 24-70 kost 2dehands rond de €1000 ,nieuw rond de €1500
                              dan kan men nog wel een heel pak langer moeten sparen

                              Comment

                              Working...
                              X