Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon G5: snel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon G5: snel?

    wat is de shutterlag van de canon G5, en hoe snel is de AF?

    het is voor het fotograferen van babies en peuters in een dokterspraktijk, en die zitten niet stil

  • #2
    Ik weet het niet van buiten maar je kan dat vlug vinden bij www.dpreview.com en dan daar eens gaan kijken naar de review van de g5.
    Ik heb zelf een G2 en die shutter lag is duidelijk merkbaar, de G5 is wel sneller maar dat fenomeen is niet echt weg, indien je er geen last van wil hebben moet je naar een digitale reflex overschakelen, maar ja dat kost dan wel wat meer hé.
    De Sony DSCV1 (is vergelijkbaar met een G5) zou toch wel sneller zijn.

    Comment


    • #3
      Als je een SLR-gebruiker bent, is de G5 gewoon traag. Dat is hij niet, maar het gaat om de vergelijking. Bewegende onderwerpen lukken wel, maar het vraagt enige aanpassing en voldoende anticipatie. De G5 biedt kwaliteit, maar laat zich nog lang niet bedienen als een SLR.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Originally posted by Pieter G.
        Als je een SLR-gebruiker bent, is de G5 gewoon traag. Dat is hij niet, maar het gaat om de vergelijking. Bewegende onderwerpen lukken wel, maar het vraagt enige aanpassing en voldoende anticipatie. De G5 biedt kwaliteit, maar laat zich nog lang niet bedienen als een SLR.
        goed, dan komt hij dus voor het fotograferen van kinderen niet in aanmerking. Welke betaalbare prosumer wel?

        Comment


        • #5
          1 van de redenen dat ik nu een DSLR (D70) heb gekocht is omdat het mij met m'n powershot niet lukte om deftige foto's te trekken van het dochtertje van de buren. Zij is 2,5 jaar oud, en zit dus echt niet stil om voor een foto te poseren. Telkens ik een goed "shot" had, had ze haar hoofd weer weggedraaid alvorens de shutter afging....

          Nu ja, datzelfde probleem had ik natuurlijk ook bij het trekken van de kat, en foto's nemen op Francorchamps was ook niet bepaald wat het moest zijn...
          Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

          Comment


          • #6
            Originally posted by fotofiel
            goed, dan komt hij dus voor het fotograferen van kinderen niet in aanmerking. Welke betaalbare prosumer wel?
            Tja, dit is dus wat men noemt een impasse... prosumer >< spelende kinderen.

            Echt waar, alles behalve een SLR zal in meer of mindere mate een compromis zijn wat snelheid betreft. Shutter lag is tegenwoordig heel aanvaardbaar op prosumers, maar focus lag is nog steeds een probleem. En tegen dat de focus lockt, is de kleine alweer drie meter verder, bij wijze van spreken.

            Welke prosumer hierin nu het beste scoort, dat kan ik je helaas ook niet vertellen. Ik weet alleen dat de G5 niet de snelste is. Misschien een Minolta A1 - als je die nog compact mag noemen - of een Sony V1 of 828, of de nieuwe Canon Pro1, of de Fuji S7000. Met een beetje geluk vind je een winkel die die dingen liggen heeft, en dan kan je ze allemaal na mekaar eens uitproberen. Wel een spelend kind meenemen dan...
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Ik heb zelf een G5 en heb nog nooit heel snel foto's gemaakt maar in de winkel wel ff getest. Het ging naar mijn inzien vrij snel (zonder de flitser natuurlijk)
              "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

              Comment


              • #8
                Een goede tip (die natuurlijk niet nieuw is!) is om bij bijvoorbeeld kinderen, die wel bewegen maar in principe niet van hun plaats komen) is te pre-focussen (dan ben je 90% van je shutter lag kwijt) en daarna te drukken op het juiste moment. Kijk, de spontaniteit gaat iewat verloren natuurlijk maar als je weet dat er een leuke foto aan zit te komen, is deze manier oke. Werkt natuurlijk niet als het onderwerp verder of dichter bij komt, dan is ie uit of focus...

                greetz

                p.s. verder valt de G5 wat betreft shutter wel mee...

                Comment


                • #9
                  goed, dan komt hij dus voor het fotograferen van kinderen niet in aanmerking. Welke betaalbare prosumer wel?
                  Ik had ook heel veel last van onscherpe foto's van de kinderen voor ik een Fuji 602Z had. Sindsdien ongeveer geen enkele foto meer onscherp door bewogen kinderen (leeftijden nu 3 en 6 jaar). Ik neem aan dat de Fuji 7000 als opvolger van de 602 ook snel genoeg zal zijn.
                  Overigens ben ik het wel met de anderen eens dat je moet proberen te anticiperen op hun gedrag, maar da's vaak goed te doen.
                  Groeten, Eric

                  Nikon Coolpix 8800
                  Fuji S602 Zoom

                  Comment


                  • #10
                    pa heeft sinds deze week G5,is eigenlijk overroepen toestel.zijn 2jaar oude 2MP pentax heeft veel betere (snellere)autofocus en auto-WB.G5 heeft wel enorm veel mogelijkheden maar zijn nogal omslachtig

                    Comment

                    Working...
                    X