Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sevilla

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sevilla

    Gedurende de Paasvakantie doe ik een citytrip naar Sevilla met 3 overnachtingen. Ik vroeg mij af of er sommigen van jullie al naartoe geweest zijn?

    Wat zijn de mooie fotografische hoekjes?
    Welke gebouwen zijn mooi verlicht 's avonds?
    Waar heb je een mooi overzicht over de stad om een nachtlandschap te kunnen maken en dergelijke?
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

  • #2
    Re: Sevilla

    Zeker het Spaanse Plein , de kathedraal, de Real Alcazar en daar zeker uitgebreid de tuinen, de kleine straatjes en dan vooral de wijk Barrio de Santa Cruz. Ga zeker ook een Flamenco-voorstelling bekijken maar als je plaatjes wil schieten informeer dan even of voorhand want jammer genoeg wordt het dikwijls niet toegelaten.
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #3
      Re: Sevilla

      Even buiten de stad en voor als het je kan bekoren: Itálica.
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

      Comment


      • #4
        Re: Sevilla

        Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
        Even buiten de stad en voor als het je kan bekoren: Itálica.
        Ziet er heel interessant uit, maar we gaan met het vliegtuig en maar voor 3 overnachtingen. Ik heb de indruk dat er genoeg te zien zal zijn in Sevilla zelf? Indien dat niet het geval is, zal ik dit zeker in het achterhoofd houden
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: Sevilla

          Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
          Ziet er heel interessant uit, maar we gaan met het vliegtuig en maar voor 3 overnachtingen. Ik heb de indruk dat er genoeg te zien zal zijn in Sevilla zelf? Indien dat niet het geval is, zal ik dit zeker in het achterhoofd houden
          Ik denk inderdaad dat je 3 dagen mooi zal kunnen vullen in Sevilla. mocht je je toch een dag vervelen en ergens anders naartoe willen is Cordoba op een uurtje trein ook een dikke aanrader.
          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

          Comment


          • #6
            Re: Sevilla

            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
            ...Ik heb de indruk dat er genoeg te zien zal zijn in Sevilla zelf?...
            En of!

            Vooraf wat informeren over de Kathedraal kan onaangename verrassingen (gesloten wegens...) voorkomen. De website (in het Spaans maar vertaalbaar met Google): klik.
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

            Comment


            • #7
              Re: Sevilla

              Als je tijdens de eerste week van de paasvakantie gaat, is het de semana santa met elke dag maar vooral vanaf donderdag processies van de verschillende wijken, die de madonna ronddragen. Verkeersproblemen verzekerd, neem dus het openbaar vervoer, maar de sfeer is heel speciaal.

              Leuke reis
              Peter

              Comment


              • #8
                Re: Sevilla

                Mooie stad, ik wil er zeker ooit opnieuw naartoe.

                De kleine straatjes rond de kathedraal en alcazar zijn de moeite, zeker de autovrij pleintjes, en de vele patio's, verder de tuinen van Alcazar, ...

                Wij zijn daar ook in een iets volksere wijk geweest met een aantal gitaarbouwers enz., maar de naam van de wijk ontgaat me...

                Comment


                • #9
                  Re: Sevilla

                  Schitterende stad, ben er een paar keer geweest en veel foto's gemaakt.

                  Wat je zeker zou moeten(?) doen is het Plaza de España. Vooral aan het begin van de avond een plaatje.

                  Veel plezier
                  NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sevilla

                    Metropol Parasol lijkt mij ook wel de moeite, maar weet niet of je daar (vanaf de begane grond) makkelijk foto's van kunt nemen...
                    Sevilla op zich is wel zeker de moeite waard, en vooral zeer gezellig 's avonds!
                    Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sevilla

                      Bedankt voor de tips, ik verheug mij er al op, het is bijna zover

                      Als er iemand nog tips heeft, laat maar komen Ik vroeg mij ook af hoe ik het ga regelen ivm mijn fotogerief op het vliegtuig. Statief en statiefkop in de koffer en eventueel nog de 50mm f1.8 ook in de koffer, de rest (10-20, 18-55, 55-250 en 430EXII in de handbagage) of gaat die 50mm de reis niet overleven in de koffer (gewikkeld in kleren)? ik heb namelijk te weinig plaats in mijn Flipside 200
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sevilla

                        Ben er afgelopen jaar 2 keer geweest en ben echt verliefd geworden op de stad.
                        Zeker doen: Plaza de la Encarnacion met zijn "Metropol Parasol". Je vindt er tientallen verrassende plaatsen om de constructie vanuit alle hoeken vast te leggen. Volgens mij het mooist bij volle zon (schaduwenspel) of tegen valavond.
                        Het Alcazar en de erbij horende tuinen is zeker ook een aanrader.
                        Sevilla is de stad bij uitstek om rond te wandelen en je te laten verrassen door wat om de hoek ligt. De wijk Santa Cruz, met zijn smalle steegjes sluit mooi aan bij het Alcazar en biedt heel wat pittoreske hoekjes.
                        Als je écht in de Semana Santa gaat zal je niet weten wat eerst fotograferen.

                        PS: voor een goed biertje kan je er altijd terecht in de Cerveceria International in de buurt van de Plaza Nueva (Calle Gamazo): zo'n 800 soorten, waarvan 500 Belgische. Het Sevillaanse bier 'Cruzcampo': niet echt iets voor een Belgische bierliefhebber (om het nog zéér vriendelijk te zeggen).
                        Last edited by Hostamill; 26 maart 2012, 10:43.
                        Canon 550D; TokTok, TamTam

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sevilla

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hostamill Bekijk bericht
                          Ben er afgelopen jaar 2 keer geweest en ben echt verliefd geworden op de stad.
                          Zeker doen: Plaza de la Encarnacion met zijn "Metropol Parasol". Je vindt er tientallen verrassende plaatsen om de constructie vanuit alle hoeken vast te leggen. Volgens mij het mooist bij volle zon (schaduwenspel) of tegen valavond.
                          Het Alcazar en de erbij horende tuinen is zeker ook een aanrader.
                          Sevilla is de stad bij uitstek om rond te wandelen en je te laten verrassen door wat om de hoek ligt. De wijk Santa Cruz, met zijn smalle steegjes sluit mooi aan bij het Alcazar en biedt heel wat pittoreske hoekjes.
                          Als je écht in de Semana Santa gaat zal je niet weten wat eerst fotograferen.

                          PS: voor een goed biertje kan je er altijd terecht in de Cerveceria International in de buurt van de Plaza Nueva (Calle Gamazo): zo'n 800 soorten, waarvan 500 Belgische. Het Sevillaanse bier 'Cruzcampo': niet echt iets voor een Belgische bierliefhebber (om het nog zéér vriendelijk te zeggen).
                          Ik ga inderdaad tijdens de Semana Santa Daarom dat de 55-250 mee gaat, voor close ups en dergelijke. Mijn 400mm vond ik er wat over
                          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sevilla

                            voor het openbaar vervoer ( bus ) betaal je ongeveer één euro en je kan ermee de ring rond Sevilla doen , je stapt dan af waar je wil...en weer op
                            Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sevilla

                              Ik ben sinds gisteren terug van een week Sevilla.
                              Kathedraal is open - heel lange wachtrijen - idem voor Alcazar.
                              Parasol (Encarnacion) - opgelet: toegang tot dak is gesloten. Volledige Parasol van onderaan net met 35mm te fotograferen.
                              Drukste wijk buiten centrum: La Macarena. Leukste plein: San Salvador
                              Interessant: Triana en Judea
                              Luchtbel: Plaza Espana

                              De Semana Santa is het interessantse 's avonds (optochten). Met een telelens ga je niet veel kunnen uitrichten. Ik had enkel een 35mm en een 50mm bij en standaardinstellingen, 's avonds waren ISO 2500 en F2 en F 1,4.

                              Comment

                              Working...
                              X