Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500D: welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 500D: welke lens?

    Heb nu al een tijdje een Canon 500D en ben echt wel tevreden van het toestel. Ik had er standaard een 18-55 lens bij, maar vind deze eerlijk gezegd wat te weinig.
    Ik dacht eraan om een 17-85 te kopen, maar dat is een lens die niet zo veel verkocht wordt heb ik me laten vertellen en veel kost voor hetgeen ze te bieden heeft.
    Heeft iemand ervaring met deze lens? Of hebben jullie andere voorstellen om mijn 18-55 te vervangen?

  • #2
    Re: Canon 500D: welke lens?

    Wat versta je onder 'te weinig' ? Beeldkwaliteit, mm's, bouwkwaliteit?
    Als je het geen bezwaar vind kun je er bijv. een 50-200 bijkopen of als het je om de beeldkwaliteit gaat kun je de 2.8 IS versie nemen of een tamron/sigma variant daarop.
    Nikon D90's en wat glas...

    Comment


    • #3
      Re: Canon 500D: welke lens?

      ik heb mijn kitlens vervangen gehad door een sigma 17-50 2.8, geen seconde spijt van.
      zelfde raad als ik destijds gekregen heb, kijk je foto's eens na op welk brandpunt ze getrokken zijn.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Canon 500D: welke lens?

        Met te weinig bedoelde ik idd de mm's. Een bereik tot 55mm vind ik te weinig. Je kan er niet ver genoeg mee inzoomen. Toch niet zoal ik zou willen. Dus had liever een andere lens gehad die liefst bij 17/18 begon en dan meer dan 55mm.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 500D: welke lens?

          Oorspronkelijk geplaatst door TheArchitect Bekijk bericht
          Heb nu al een tijdje een Canon 500D en ben echt wel tevreden van het toestel. Ik had er standaard een 18-55 lens bij, maar vind deze eerlijk gezegd wat te weinig.
          Ik dacht eraan om een 17-85 te kopen, maar dat is een lens die niet zo veel verkocht wordt heb ik me laten vertellen en veel kost voor hetgeen ze te bieden heeft.
          Heeft iemand ervaring met deze lens? Of hebben jullie andere voorstellen om mijn 18-55 te vervangen?
          Persoonlijk zou ik de 17-85 links laten liggen. Reden is optisch niet (veel)beter dan de 18-55 IS. Zou dan eerder door sparen voor een Canon 15-85 of 17-55 of een eventueel een Tamron f/2.8

          Comment


          • #6
            Re: Canon 500D: welke lens?

            Als 55 mm niet genoeg is misschien een 55/250 bijkopen of zoek je echt geen tele.Als je de kleinste mm niet nodig hebt de 24/105.Het is te zien op welke mm je de meeste foto's trekt.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 500D: welke lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door TheArchitect Bekijk bericht
              .... Dus had liever een andere lens gehad die liefst bij 17/18 begon en dan meer dan 55mm.
              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              Als 55 mm niet genoeg is misschien een 55/250 bijkopen....
              duidelijk.
              maar vanaf 17mm tot boven de 55mm, zijn meestal niet van die beste lenzen hoor.
              of je zal al moeten overstappen naar FF, dan kan je met een hoger aantal (bv 24mm) beginnen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Canon 500D: welke lens?

                Oorspronkelijk geplaatst door TheArchitect Bekijk bericht
                Heb nu al een tijdje een Canon 500D en ben echt wel tevreden van het toestel. Ik had er standaard een 18-55 lens bij, maar vind deze eerlijk gezegd wat te weinig.
                Ik dacht eraan om een 17-85 te kopen, maar dat is een lens die niet zo veel verkocht wordt heb ik me laten vertellen en veel kost voor hetgeen ze te bieden heeft.
                Heeft iemand ervaring met deze lens? Of hebben jullie andere voorstellen om mijn 18-55 te vervangen?
                De 17=85 is aan de korte kant niet best en minder dan de 18-55 , aan de lange kant is hij vrij goed.
                Maar je moet je je ook realiseren dat 85mm in de praktijk niet zoveel meer tele is.
                Een oude vuistregel luidt: voor tele moet je een tele kopen en inzetten....

                Comment

                Working...
                X