Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Camera?

    Voor Modellefotografie waar ik me meestal mee bezig houd werk ik nu met een Nikon d300s die toch wel al een beetje van zen pluimen is verloren.

    Ik ben een vervanging aan het zoeken voor deze maar ik twijfel sterk om naar canon over te stappen..

    ik heb maar 1 goeie nikonlens dus daarvoor moet ik het zeker niet laten.

    De vraag is nu.. zou ik dit doen of niet of toch maar de nikon d700 aanschaffen
    ik vermoede dat zen canon-gelijke de 5d Mark II is in dezellfde prijsklasse..?

    of zou ik nog even doorsparen en kijken voor de 5d mark III of de d800 ?

    bunch of questions, shoot!

  • #2
    Re: Welke Camera?

    De vraag is waarom overstappen, wat bied canon meer dat nikon niet heeft ?
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Welke Camera?

      wat is er met de D300s gebeurd? Welke pluimen is hij kwijt?
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Welke Camera?

        Oorspronkelijk geplaatst door Mavado Bekijk bericht
        Voor Modellefotografie waar ik me meestal mee bezig houd werk ik nu met een Nikon d300s die toch wel al een beetje van zen pluimen is verloren.

        Ik ben een vervanging aan het zoeken voor deze maar ik twijfel sterk om naar canon over te stappen..

        ik heb maar 1 goeie nikonlens dus daarvoor moet ik het zeker niet laten.

        De vraag is nu.. zou ik dit doen of niet of toch maar de nikon d700 aanschaffen
        ik vermoede dat zen canon-gelijke de 5d Mark II is in dezellfde prijsklasse..?

        of zou ik nog even doorsparen en kijken voor de 5d mark III of de d800 ?

        bunch of questions, shoot!

        Welke objectieven heb je nu ?

        Is het niet zonde om over te stappen naar Canon ? Ik heb zelf aardig wat zakcentjes geinfersteerd in glaswerk. En ik zou zelf niet zo snel over stappen naar ander merk body.

        Waarom wil je een andere body als ik vragen mag ?
        Wat kom je te kort bij je huidige ?
        Welke objectieven heb je nu

        Comment


        • #5
          Re: Welke Camera?

          Ben zelf geen Nikon fan maar als je al 1 goede lens hebt zou ik zeker niet overstappen , je verlies zou alleen maar groter worden.

          Comment


          • #6
            Re: Welke Camera?

            Oorspronkelijk geplaatst door Mavado Bekijk bericht
            Voor Modellefotografie waar ik me meestal mee bezig houd werk ik nu met een Nikon d300s die toch wel al een beetje van zen pluimen is verloren.
            Als er niks defect is met de camera, zou ik maar een andere bezigheid zoeken....lukt he met een D300s niet, dan lukt het met een 5DIII ook niet.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Welke Camera?

              Mogelijk kan u een grotere stap vooruit maken door te investeren in (een) reflectiescherm(en), licht (flitsers) en een achtergronddoek.

              Als u denkt dat Canon u meer geeft moet u dat beslist niet laten over te stappen. Uiteindelijk bent u de persoon die de foto´s maakt. Over het algemeen krijgt u wat maar laat u ook weer wat bij zo´n overstap. Bedenk u ook dat een camera een instrument is die zo goed is als u ze kan bedienen Uw vakmanschap is aanzienlijk belangrijker dan dat instrument.

              Comment


              • #8
                Re: Welke Camera?

                Ben ook benieuwd naar de pluimen die de, toch nog recente, D300s verloren zou moeten hebben...

                Ook benieuwd welk goed nikkor objectief je hebt (en welke andere objectieven)...daarnaast, zoals gevraagd, wat denk je uit een overstap te halen?


                Heel concreet...je kan naar een D700 overstappen...voor meer megapixels doorsparen voor de D800 of overstappen naar Canon, de 5d MKII of MKII...puur ter vervanging en overstap naar Canon een 7D...

                Het kan allemaal...echter waarom je het zou doen is met niet helemaal duidelijk.
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment

                Working...
                X