Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Canon) Wie o wie ..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (Canon) Wie o wie ..

    .. kan mij zeggen welk zoom-objectief voor een Canon reflex hij of zij momenteel het beste vindt (minimum bereik 250 mm - minder kan maar dan in combinatie met een converter) voor sport en luchtvaartfotografie?

    Ik ben benieuwd naar jullie meningen!


    Gert.

  • #2
    Re: (Canon) Wie o wie ..

    Canon EF 400mm f/4.0L DO IS USM.
    heerlijk lensje.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: (Canon) Wie o wie ..

      Als budgetlens is kan je uiteraard kijken naar de 75-/70-300mm lenzen. De volgende stap kan een 70-200/4 met 1.4x teleconverter zijn (dan geraak je tot aan 280mm, maar begin je pas aan 98mm en verlies je een stop: je hebt dan een f/5.6 lens). Al dan niet met IS. Dan zijn er de 70-200 f/2.8 lenzen. Met name de IS II is bijzonder goed te combineren met de 2x teleconverter, maar ook daar ben je dus je lichtsterkte kwijt en zit je met een 140-400mm lens. Vervolgens heb je nog de 70-300L en de 100-400L. Het hangt ervan af wat je precies wil fotograferen...

      Een lijnvliegtuig komt nu eenmaal gemakkelijker dicht bij je dan een Rafale...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: (Canon) Wie o wie ..

        Beste zoomobjectief met min 250mm
        70-300L en de 100-400L van Canon. Sigma 100-300 f4 en 120-300 f2.8 van Sigma zijn zeker ook niet slecht

        Voor zowel spotting als sport lijkt de 120-300 f2.8 van sigma met een 1.4x converter (of zelfs 2x) mij ideaal, als je geen schrik hebt van wat powertraining
        Kom deze combo gerust eens uitproberen bij mij thuis in st-niklaas...
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: (Canon) Wie o wie ..

          Side-question: What about die Canon EF 70-300mm f/4-5.6 L IS USM met een 1.4/2 converter? Zou de kwaliteit behouden worden? Is deze meer 'stofvrij' gedicht dan de 100-400?

          Comment


          • #6
            Re: (Canon) Wie o wie ..

            Oorspronkelijk geplaatst door G-spot Bekijk bericht
            Side-question: What about die Canon EF 70-300mm f/4-5.6 L IS USM met een 1.4/2 converter? Zou de kwaliteit behouden worden? Is deze meer 'stofvrij' gedicht dan de 100-400?
            Ik dacht dat de 70-300 L niet compatibel is met de (Canon) extenders... ?
            If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: (Canon) Wie o wie ..

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              Canon EF 400mm f/4.0L DO IS USM.
              heerlijk lensje.
              grt,bouk.
              er werd een zoom gevraagd
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: (Canon) Wie o wie ..

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                er werd een zoom gevraagd
                oeps...sorry.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: (Canon) Wie o wie ..

                  100/400 zeer tevreden van.

                  Comment


                  • #10
                    Re: (Canon) Wie o wie ..

                    Oorspronkelijk geplaatst door G-spot Bekijk bericht
                    Side-question: What about die Canon EF 70-300mm f/4-5.6 L IS USM met een 1.4/2 converter? Zou de kwaliteit behouden worden? Is deze meer 'stofvrij' gedicht dan de 100-400?
                    Afhankelijk van welke extender. Kwaliteit van bijvoorbeeld een Canon Extender III 2x is erg goed te noemen. Gebruik deze in combinatie met een 70-200 II

                    Houd er rekening mee dat;
                    Extender 1.4 - 1 stop licht verliest | 25% AF snelheid afneemt
                    Extender 2.0 - 2 stops licht verliest | 50% AF snelheid afneemt

                    Zelf zou ik geen extender gebruiken op een 70-300. Ik zou dit eerder doen op een iets licht sterker objectief. Bijvoorbeeld f/2.8 (eventueel f/4)

                    Denk dadt de 100-400 ook een leuke optie is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: (Canon) Wie o wie ..

                      De 100-400 is een prima keuze als je een Canonlens zoekt voor luchtvaartfotografie.
                      Maar voor sport vind ik zelf een 70-200 veel handiger.
                      Voor de meeste sporten kom je toe met 200mm, zeker op een crop-camera.

                      Een 70-300 is niet compatibel met teleconverters.
                      Als dat wel zou lukken, dan zou de beeldkwaliteit tegenvallen en wordt het heel moeilijk om foto's te maken omdat er dan niet veel licht meer binnen komt.
                      De AF zal zeker niet werken, en handmatig scherpstellen gaat bijna niet meer omdat de zoeker te donker wordt.

                      Een 70-200 is wel compatibel met teleconverters, maar de f4 L en F4 L IS kan je alleen met een 1,4x teleconverter gebruiken als je nog autofocus wil (op een 1D, tot en met de 1D MKIV zal de AF nog werken op het middenste AF-punt als je een 2x teleconverter gebruikt).

                      Hou er ook rekening mee dat de beeldkwaliteit vermindert als je een teleconverter gebruikt, en de AF wordt ook minder snel.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: (Canon) Wie o wie ..

                        Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        er werd een zoom gevraagd
                        Maar een tele bedoeld.....

                        Comment


                        • #13
                          Re: (Canon) Wie o wie ..

                          Interessant, wat met die 150-500 OS van Sigma? Ik denk aan de Bigma 50-500 non OS, is er zo'n groot verschil? en wat met deze VS de Canon 100-400mm?


                          Gert.

                          Comment


                          • #14
                            Re: (Canon) Wie o wie ..

                            naar reacties op dit forum zou de 50/500 niet zo goed zijn als de 150/500 .

                            Comment


                            • #15
                              Re: (Canon) Wie o wie ..

                              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                              naar reacties op dit forum zou de 50/500 niet zo goed zijn als de 150/500 .
                              Vreemd, ik hoor vaak net het omgekeerde...
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X