Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In territory of the clownfish

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In territory of the clownfish


    Zwartvin anemoonvis - Amphiprion nigripes - Malediven clownfish

    Zoals alle anemoonvissen eten ze plankton en draadalgen. Ze leven in een anemoonplant die voor andere vissen
    giftig is (netelgif) en geeft de anemoonvis hierdoor de benodigde bescherming voor ongewenste belagers.
    Het vrouwtje is de grootste vis en wanneer het vrouwtje dood gaat wordt het grootste mannetje het vrouwtje.
    Zo zetten ze de voortplanting voort. Deze anemoonvis heeft een maximale grootte van ongeveer 14 cm.

    Update: Iets of wat verscherpt >>> borstvin laat iets meer detail zien

    Klik hier voor vergelijk met oorspronkelijke post.







    Alvast bedankt om te kijken en de reacties op voorgaande.
    Last edited by Tropcal; 22 maart 2012, 15:39. Reden: Update: Iets of wat verscherpt
    grt, TROPCAL
    www.tropcal.be

  • #2
    Re: In territory of the clownfish

    Dit is echt een prachtopname Ronny.
    Alles klopt aan deze foto, duiker in de achtergrond vind ik zeker een meerwaarde.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: In territory of the clownfish

      Vind het jammer dat de anemoon lekker scherp is maar de vis niet echt....Met wat aanpassing komt hij er beter uit.Als ik hem moet weghalen zeg je het maar ok?

      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: In territory of the clownfish

        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        ....Met wat aanpassing komt hij er beter uit....
        vind ik ook.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: In territory of the clownfish

          Knap totaalbeeld
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: In territory of the clownfish

            Akkoord ... maar ik zou het wat subtieler aanpakken, zie intussen geplaatste update.
            Bij uw aanpassing Pascal lijkt het verscherpen een beetje uit de hand gelopen. Ik begrijp ook dat je het moet doen met een copy en ik kan werken vanuit het origineel.

            De vis hoeft ook niet per definitie er uit te springen, het totaalbeeld heeft hier de bovenhand.


            @ iedereen: Alvast bedankt voor jullie spontane reacties.


            Ter info, voor de leken onder ons ...

            Een anemoon is voortdurend in beweging en daar een 2,3 of zelfs meer anemoonvisjes die wispelturig doorheen en rond de anemoon flirten. De kenners van dit soort fotografie zullen me wel beamen, geloof me ... dit is niet simpel mannen. Maar moeilijk gaat ook mits het nodige geduld en geluk.



            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Vind het jammer dat de anemoon lekker scherp is maar de vis niet echt....Met wat aanpassing komt hij er beter uit.Als ik hem moet weghalen zeg je het maar ok?
            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            vind ik ook.
            grt,bouk.
            grt, TROPCAL
            www.tropcal.be

            Comment


            • #7
              Re: In territory of the clownfish

              Oorspronkelijk geplaatst door Tropcal Bekijk bericht
              Akkoord ... maar ik zou het wat subtieler aanpakken, zie intussen geplaatste update.
              Bij uw aanpassing Pascal lijkt het verscherpen een beetje uit de hand gelopen. Ik begrijp ook dat je het moet doen met een copy en ik kan werken vanuit het origineel.

              De vis hoeft ook niet per definitie er uit te springen, het totaalbeeld heeft hier de bovenhand.


              @ iedereen: Alvast bedankt voor jullie spontane reacties.


              Ter info, voor de leken onder ons ...

              Een anemoon is voortdurend in beweging en daar een 2,3 of zelfs meer anemoonvisjes die wispelturig doorheen en rond de anemoon flirten. De kenners van dit soort fotografie zullen me wel beamen, geloof me ... dit is niet simpel mannen. Maar moeilijk gaat ook mits het nodige geduld en geluk.
              Ik heb ook per expres overdreven
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: In territory of the clownfish

                Terug weer een knappe plaat, van het niveau dat we van jou gewoon zijn
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Re: In territory of the clownfish

                  toppertje
                  eos 600 d
                  lens 18-135 canon 10-22canon

                  Comment


                  • #10
                    Re: In territory of the clownfish

                    Knap Ronny
                    Zeker een meerwaarde dat de duiker op de achtergrond in beeld staat .
                    En dat het ontzettend moeilijk is om deze Zenuwachtige en naar alle kanten bewegende visjes er scherp op te krijgen kan ik ten volle bevestigen
                    Groetjes
                    Luc
                    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                    Comment

                    Working...
                    X