Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ontmoedigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ontmoedigd

    Ja nu als abulute beginner begin ik mij zowat ontmoedig te vinden en dit volgens de volgende reden.
    Ik lees veel over de nikon D800 de D 7000 en noem maar op en ik als sukkelaar kocht vorge zomen een D3100. Is daar dan iets mis mee??
    Last edited by Franciskine; 23 maart 2012, 08:00.

  • #2
    Re: ontmoedigd

    Tuurlijk niet, maar d'er is altijd nieuwer en dus (althans volgens de marketeers) beter. Nu, ik vind niet dat je een D3100 mag vergelijken met een D7000. Het eerste toestel is een instapper, het tweede (gekke nummering dat men volgt bij Nikon, vind je ook niet?) is een semi-pro, voor zover ik iets van Nikon weet tenminste. En of er intussen al een D8000 op komst is, wel, daar heb ik het raden naar.

    Jij mag alleen ontmoedigd zijn als er uit jouw toestel niet de beelden komen die jij wilde...
    En dan nog: dan ga je die posten en vragen wat eraan scheelt, wat eraan kan gedaan worden. Soms is een en ander te verbeteren met een cursus (of met oefenen oefenen oefenen), soms is een betere lens een betere oplossing dan maar weer eens een nieuwe camera.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: ontmoedigd

      er is toch niets mis met de D3100? lijkt me een tof toestel. En zoals Lesc al zei, er komt altijd nieuwer materiaal op de markt, maar daarom presteert de jouwe toch niet minder.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: ontmoedigd

        Nooit ontmoedigd zijn met wat je niet hebt maar het beste maken met wat je wel hebt (en dat geldt niet alleen voor fotomateriaal )
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

        Comment


        • #5
          Re: ontmoedigd

          Oorspronkelijk geplaatst door jdlldb Bekijk bericht
          Ja nu als abulute beginner begin ik mij zowat ontmoedig te vinden en dit volgens de volgende reden.
          Ik lees veel over de nikon D800 de D 7000 en noem maar op en ik als sukkelaar kocht vorge zomen een D3100. Is daar dan iets mis mee??
          Als absolute beginner vind ik je zelfs behoorlijk verstandig om met een D3100 te beginnen. Er lopen er in mijn ogen al teveel rond met een veel duurder model met het knopje op groen (automatisch).
          Wacht maar eens rustig af en probeer iets, een overstap op een DSLR includeert in de ogen van velen kwalitatief een enorme stap voorwaarts en die zijn dan meestal ontgoocheld. Neem de tijd om je de basisprincipes van de fotografie eigen te maken, binnenkort ga je resultaten krijgen die kunnen tikken aan die van een rijke idioot met een 5x duurdere camera. In 2006 of 2007 was de winnende National Geo contest foto in "landschap" genomen met een simpel compactje.
          Laat je hoofd niet op hol brengen.

          PaulM
          Last edited by Franciskine; 23 maart 2012, 08:00.

          Comment


          • #6
            Re: ontmoedigd

            Ik sluit mij aan bij Paul, met eenvoudig gereedschap kan je ook uitstekende resultaten behalen. Als je maar weet hoe er mee om te gaan.
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: ontmoedigd

              je hebt een camera met fantastische beeldkwaliteit, vergelijkbaar met de semi-pro D300s in een plastieken body, met wat minder AF-punten en knopjes. Da's gewoon een parel aan een touwtje van ipv aan een gouden ketting. Afhankelijk van hoe je fotografie evolueert heb je misschien een ooit een camera nodig die iets meer geschikt is voor actie en sport. Hou je van landschappen, architectuur, portretten of reportagewerk, dan zit je voor jaren goed met die D3100.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: ontmoedigd

                Van het weekend heb ik een D3000 (voorganger van de D3100) eventjes in mijn handen gehad (als Canon-gebruiker). Mijn dochter was al aan het lachen : kijk papa zijn volgende aankoop Dat nu ook weer niet, maar de beelden die ik daaruit kreeg moesten zeker niet onderdoen voor mijn 1D3.
                Dus niet ontmoedigd geraken, blijven oefenen.
                Fotografie is leren kijken.
                http://johanluyckx.weebly.com

                Comment


                • #9
                  Re: ontmoedigd

                  Ik lees ook regelmatig over nieuwe auto's maar mijn Rover van 6 jaar oud rijdt ook nog fantastisch.
                  Niks mis met een D3100.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: ontmoedigd

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    ... Er lopen er in mijn ogen al teveel rond met een veel duurder model met het knopje op groen (automatisch)...

                    PaulM
                    Op pro toestellen is er geen groen knopje
                    Lol.

                    Nee, alle gekheid op een stokkie, er is totaal niks mis met een d3100.
                    Heb zelfs overwogen om die als 2de kleinere body ooit te nemen omdat ik zen reviews
                    toch wel zeer goed vond.
                    Het is een mooi instaptoestel.
                    Ik ben in de tijd begonnen met een d80
                    Pas als je echt weet WAT je wil fotograferen en dat het echt meer dan een bevlieging is, kan je er nog altijd massa's geld tegenaan smijten of juist niet.

                    Trouwens zijn lenzen net zo (of nog meer) belangrijk dan je body !
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

                    Comment


                    • #11
                      Re: ontmoedigd

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                      Op pro toestellen is er geen groen knopje
                      Lol.

                      Nee, alle gekheid op een stokkie, er is totaal niks mis met een d3100.
                      Heb zelfs overwogen om die als 2de kleinere body ooit te nemen omdat ik zen reviews
                      toch wel zeer goed vond.
                      Het is een mooi instaptoestel.
                      Ik ben in de tijd begonnen met een d80
                      Pas als je echt weet WAT je wil fotograferen en dat het echt meer dan een bevlieging is, kan je er nog altijd massa's geld tegenaan smijten of juist niet.

                      Trouwens zijn lenzen net zo (of nog meer) belangrijk dan je body !
                      5D mkII is dat geen pro toestel? zit wel degelijk een groen knopje op.
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: ontmoedigd

                        Iedereen die niet met een D800 of D4 werkt, heeft op dit moment een "oud" toestel. Maar daar is natuurlijk niks mis mee...ze doen het allemaal fantastisch. En ook met een D3100 behoor je tot de categorie lieden die allemaal de prachtigste plaatjes kunnen maken zonder over de allernieuwste apparatuur te beschikken
                        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: ontmoedigd

                          Het ligt gewoonlijk niet aan het machientje maar aan degene die het bedient ...
                          bovendien is goed glas belangrijker dan de body !
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: ontmoedigd

                            Oorspronkelijk geplaatst door jdlldb Bekijk bericht
                            Ja nu als abulute beginner begin ik mij zowat ontmoedig te vinden...
                            ...
                            nou...als je daar van ontmoedigd van raakt, zou ik een andere hobby zoeken hoor.
                            straks raak je ook ontmoedigd door je resultaten van je opnamen.
                            maar zonder dollen, tis een goed toestel.
                            de meeste hier werken met toestellen die al een paar of meerdere jaren oud zijn, dus.......laat je niet van de wijs brengen(of ontmoedigd) en ga lekker stoeien met je D3100.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: ontmoedigd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                              Iedereen die niet met een D800 of D4 werkt, heeft op dit moment een "oud" toestel. Maar daar is natuurlijk niks mis mee...ze doen het allemaal fantastisch. En ook met een D3100 behoor je tot de categorie lieden die allemaal de prachtigste plaatjes kunnen maken zonder over de allernieuwste apparatuur te beschikken
                              Het is iedere keer weer hetzelfde : de marketing-jongens en de fotocommunity jagen mekaar het hoofd op hol.
                              Die D4 is trouwens ook al verouderd want de Titanium- of Kevlarkast van de D5 is vast al klaar.
                              Het juiste materiaal voor het juiste werk, dat is de boodschap.
                              Ik ben niet jaloers van een Ferrari, zelfs al krijg ik hem voor niks (als ik hem mag verkopen is dat anders) mag je hem houden. Het is een mooi ding maar met zware beperkingen. Rij maar eens de F26 op IJsland met een Ferrari, je haalt gegarandeerd het wereldnieuws.
                              Ik heb een kennis die op reis altijd ver en lang buiten de bebaande paden gaat, hij heeft zo'n Sony-zeepje bij zich (cybershot of zoiets) maar ik moet zeggen : hij heeft beelden van landschappen waar ik van droom. 1kg camera meer = 1 kg eten minder. Zo simpel is dat.
                              Dus als ze nog eens lopen te paraderen om je imponeren, lach dan eens in jezelf en doe rustig verder. Tuurlijk, als je de luxe hebt om een helicopter te huren die jou en je materiaal op het juiste moment op de juiste plaats afzet dan moet je niet twijfelen, het zal er dan niet meer op aankomen.
                              En als het gaat over m'as tu vu effect, koop dan een -als nieuw- Titanium Nikon F2AS met een 1:1.2 en een HD motordrive, ik denk dat op Ebay de prijs begint vanaf 10.000 €.
                              Enfin man, lig daar niet van wakker en maak ze allemaal jaloers met wat je kan doen met die D3100 en zij niet met hun D4, je zal je af en toe eens nat en vuil moeten maken maar dat nemen we erbij. En als je het geluk hebt om ooit een Maserati met pech langs de kant van de baan te zien staan, vergeet niet te zwaaien vanuit je Dacia V-teken niet vergeten.

                              PS : als bepaalde mensen vinden dat ik hier weer een zaag aan het spannen ben van hier tot in Tasmanië, neem me niet kwalijk, zaterdag heb ik de 5e begraving binnen de familiale kring binnen de 3 jaar, en met enige pech was ik de 6e

                              Comment

                              Working...
                              X