Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luchtballonvlucht adviezen graag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Luchtballonvlucht adviezen graag

    Graag adviezen voor welke lens en instellingen te nemen tijdens een luchtballonvlucht. De vlucht zal plaats nemen komende zaterdag in de namiddag en is voor de gelegenheid van het lentefeest van mijn dochtertje waarbij het natuurlijk ook de bedoeling is dat zij ook aantal keren in beeld komt voor en tijdens de vlucht (tweede body meenemen met kitlens?).

    Mijn glaswerk staat in m'n onderschrift (kitlenzen zijn 18-55 IS en non IS)

    Adviezen betreft instellingen ook van harte welkom, liever geadviseerd en bevestigd wat ik denk (of juist niet) dan kans verkeken!



    PS een derde body kan op de grond blijven om het vertrek te fotograferen al is de persoon op de grond helaas geen ster in details ...
    Webstek in opbouw

  • #2
    Re: Luchtballonvlucht adviezen graag

    60 D, lenzen, flitsers en filters meenemen daar zie je wel wat er werkt en wat niet. Wat meestal niet mooi is, is om met op 18mm ter hoogte van de kin op 10cm van je dochters gezicht een portret maken. Dat wil al eens tegenvallen. Voor de rest, gis, mis en slaag.

    Lijkt me een leuke uitdaging, al ben ik eerder een grond- en watermens.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Luchtballonvlucht adviezen graag

      Een aantal jaren geleden heb ik ook een ballonvaart mee gedaan, en mijn ervaring was dat eens je vertrokken bent, je niet veel meer aan je toestel kan veranderen. Meestal zit de mand goed vol, en heb je niet veel bewegingsruimte. Ik heb wel eens van lens verwisseld, maar dat was toch wat wringen en uitkijken. Ik zou dus gewoon uw standaardlens erop zetten. En geen flitser, want de landing kan soms nogal hard zijn, en de mand durft wel eens kantelen bij landing (is bij mij niet gebeurd).

      Nog een tip : neem ook tijd om er van te genieten, en niet enkel om foto's te nemen .
      Want het is echt wel een leuke en unieke ervaring
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

      Comment


      • #4
        Re: Luchtballonvlucht adviezen graag

        Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
        .... En geen flitser..
        gevaarlijk met al dat gas..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Luchtballonvlucht adviezen graag

          Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
          En geen flitser, want de landing kan soms nogal hard zijn, en de mand durft wel eens kantelen bij landing (is bij mij niet gebeurd).

          Nog een tip : neem ook tijd om er van te genieten, en niet enkel om foto's te nemen .
          Want het is echt wel een leuke en unieke ervaring
          waarom geen flitser. Om de ruige landing zal het niet zijn, dat kan een flitser wel aan.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Luchtballonvlucht adviezen graag

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            waarom geen flitser. Om de ruige landing zal het niet zijn, dat kan een flitser wel aan.
            zie#4.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Luchtballonvlucht adviezen graag

              We voorzien geen ruige landing, het gezelschap omvat nl een kind van bijna 5 en bijna 7 (de feesteling) een jongeling van 19, mijn grootvader van 85 en ikke-mezef De piloot is zeer ervaren

              Instellingstips ook welkom F11 iso zo laag mogelijk en shutterspeed welke zou daar goed zijn om scherpe beelden te produceren en toch voldoende licht binnen te krijgen?
              Last edited by Sonjabelgium; 21 maart 2012, 14:59.
              Webstek in opbouw

              Comment


              • #8
                Re: Luchtballonvlucht adviezen graag

                Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                We voorzien geen ruige landing, het gezelschap omvat nl een kind van bijna 5 en bijna 7 (de feesteling) een jongeling van 19, mijn grootvader van 85 en ikke-mezef De piloot is zeer ervaren
                iedere piloot zal proberen zacht te landen maar......
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Luchtballonvlucht adviezen graag

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  zie#4.
                  grt,bouk.
                  #4 is niet beantwoord. Waar een steekvlam toegelaten is zal waarschijnlijk ook wel geflitst mogen worden.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Luchtballonvlucht adviezen graag

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                    We voorzien geen ruige landing, het gezelschap omvat nl een kind van bijna 5 en bijna 7 (de feesteling) een jongeling van 19, mijn grootvader van 85 en ikke-mezef De piloot is zeer ervaren
                    Geen enkel verkeersdeelner voorziet een ongeluk en toch gebeuren die dagelijks.....ook bij zeer ervaren deelnemers.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Luchtballonvlucht adviezen graag

                      Vraagstelling gaat niet over het al dan niet zacht landen hé heren, maar over welke keuzes de goeie zijn om in deze omstandigheden goeie en mooie beelden te produceren, zowel kwa lenskeuze als instellingskeuze.

                      Eventueel heb ik nog de tijd om extra lenske te scoren, zo heb ik een een 55-250 IS gespot in de regio te koop bv. welke ik normaal niet zou kopen gezien de 70-200L-toeter op de hotlist staat ...
                      Webstek in opbouw

                      Comment


                      • #12
                        Re: Luchtballonvlucht adviezen graag

                        Toch niet vergeten om fotos te nemen van het opblazen van de luchtballon. Vooral brander is dan de moeite waard en de energie van de mensen die tijdens deze fase de mand op hun plaats houden, kan leuke beeldjes opleveren.

                        Prettige dag

                        Peter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Luchtballonvlucht adviezen graag

                          Dat zal ik zeker doen, ik ben van plan de hele dag de documenteren van het opstaan tot het terug slapen gaan, een heel draaiboek van 'r feestdag

                          Moesten er geintreseerden zijn hier die 's een foto'ke willen knippen wil ik gerust locatie en uur delen, regio Z-W-VL
                          Webstek in opbouw

                          Comment


                          • #14
                            Re: Luchtballonvlucht adviezen graag

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                            zowel kwa lenskeuze als instellingskeuze. ...
                            Instellingskeuze: verandert het licht als je omhoog gaat?
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Luchtballonvlucht adviezen graag

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                              Instellingstips ook welkom F11 iso zo laag mogelijk en shutterspeed welke zou daar goed zijn om scherpe beelden te produceren en toch voldoende licht binnen te krijgen?
                              F11 misschien voor de vergezichten...voor andere zaken kan die gerust verder open.

                              ISO zo laag mogelijk...waarom? Iso gewoon verhogen als je bij gewenste diafragma niet een gewenste sluitertijd krijgt (ruis is niet eng)...

                              Welke sluitersnelheid? Afhankelijk van creatieve behoefte, diafragma ISO en aanwezig licht. De eerste en de laatste kunnen we niet invullen...een (pasklaar) antwoord is er dan ook niet.
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment

                              Working...
                              X