Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina AT-X 300mm 2.8 AF PRO voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina AT-X 300mm 2.8 AF PRO voor Canon

    Dit is de nieuwste en best presterende versie van de 300mm 2.8 lenzen van Tokina. Het betreft de versie met de gouden ring. De lens heeft een Canon EF vatting. De lens is 100% in orde en ziet er nog uit als nieuw, op een paar lichte gebruikssporen na. Hij is dan ook pas in december gekocht bij de gerenommeerde fotozaak Audiophil in Aken. Er zit nog anderhalf jaar garantie op!

    Vraagprijs is 1100 euro.

    Ik verkoop hem om er een Canon 35mm 1.4 L voor terug te kopen. Een ruil met deze lens is ook mogelijk.

    Deze superlichtsterke telelens wordt tegenwoordig niet meer geproduceerd en wordt dan ook niet vaak aangeboden.

    Qua scherpte doet hij niet onder voor de Canon en Sigma varianten. Zie ook de reviews hierover. Hij is alleen veel goedkoper. Ook is hij gebouwd als een tank. Zeer degelijk.

    Nadelen zijn dat de focus wat geluid maakt en dat hij wat last heeft van CA in situaties met tegenlicht. Maar dat is vrij eenvoudig te corrigeren in de nabewerking.

    Bij de lens zit inbegrepen een UV filter, schroefdop, zonnekap, lenstas en opbergdoos en de originele doos.

    De lens is enkel en alleen af te halen (in Sittard), zodat deze ook direct getest kan worden. Ik stuur hem niet op!

    Voor voorbeeldfoto's die ik met deze lens de afgelopen tijd gemaakt heb, kunt u deze link bezoeken: davidpeskens.nl/storage/tokina
    meer foto's op http://www.davidpeskens.nl
Working...
X