Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sony A57 - A65 of toch een A580?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Sony A57 - A65 of toch een A580?

    Een moeilijke keuze als je fotograferen leuk vindt maar niet veel verstand hebt van alle technische termen die je soms om de oren vliegen.

    Na jaren met een sony A100 gefotografeerd te hebben wil ik graag een nieuwe camera aanschaffen. Gezien het glaswerk wat ik heb wil ik wel graag merktrouw blijven.

    Hoewel ik inmiddels vrij veel gelezen heb op dit (en andere fora) vind ik het toch heel moeilijk een goede beslissing te nemen. Ik raak best wel in de war als ik alle technische reviews lees, ben meer op zoek naar gebruikerservaringen. Schaf ik de nieuwe A57 aan? Ga ik voor de A65, die qua bodyprijs niet heel erg veel duurder is en binnen mijn budget valt.

    Wat zijn nu de kenmerkende verschillen tussen de twee camera's. Ik vindt het wel belangrijk dat de camera op wat hogere iso waardes vrij goed presteert.

    Ik heb nog twee oude prima Minolta lenzen die op mijn A100 prima werken. Zullen deze ook op de andere camera's alle functionaliteiten blijven houden?

    Of... ga ik op zoek naar een A580, hoewel deze camera volgens mij op dit moment vrijwel nergens meer te krijgen is. De enige exemplaren die ik gezien heb zitten qua prijs ongeveer op het niveau van de nieuwe A57.

    Alvast bedankt voor de reacties

    Ik weet dat ik een vrij open vraag stel, maar elke informatie is zeer welkom.
    Last edited by JohnIJ; 20 maart 2012, 20:54.

  • #2
    Re: Nieuwe Sony A57 - A65 of toch een A580?

    Van de A57 ga je nog niet veel gebruikerservaringen krijgen omdat die net uit is.
    Ik vind het een sterk aanbod.
    Heeft dezelfde body als de A65 maar met de 16MP sensor uit de Nex-5N ipv 24MP. Ik denk persoonlijk dat het niet veel verschil gaat maken in de hoge ISO's. Maar je hoort al gauw dat meer MP's meer ruis betekent. Ik vind dat mijn A77 goed presteert, beter als de A550 in ieder geval die ik heb gehad.
    Er zijn verschillen tussen de verschillende merken, maar ze zijn niet groot, daar zou ik mijn beslissing niet van laten afhangen. Wil je echt geen ruis, dan ga je voor full frame. Bij een APS-C sensor is ISO1600(RAW) toch de limiet.

    Wel handig bij Sony is Multiframe Noise Reduction, neemt 6 foto's achter elkaar en maakt daar 1 foto van met haast geen ruis en behoud van detail. Niet voor bewegende onderwerpen weliswaar.

    Peaking is ook een plus als je manueel wilt scherpstellen, je ziet het ook in de EVF.

    De buffer vd A57 is groter dan die vd A77, 21 ipv 13 foto's. Vind ik persoonlijk een heel groot pluspunt.

    Er zijn uiteraard nog wat verschillen met de A77, 3frames bracketing ipv 5, ISO100 tov ISO50, 1/4000s versus 1/8000s, geen DMF knop, lcd EVF ipv OLED EVF, geen AF illuminator, LCD schermpje heeft wat minder bewegingsmogelijkheden, 15punts AF ipv 19punts AF, geen top LCD.

    De EVF is verbeterd tov de A55, maar ik kan daar niks over zeggen. Die in de A77 vind ik gewoon goed, weinig op aan te merken. Misschien in fel zonlicht dat die wat donker wordt en bij nachtopnames wordt die ruizig en hakkerig.
    Het grootste nadeel vd EVF voor mij is dat je geen live view hebt bij hoge bursts tussen de shots. Dit maakt panningshots niet gemakkelijk.
    Voor brildragers zou je ook iets kunnen instellen waardoor het beeld dichterbij komt om de afstand te compenseren.

    Tussen de drie camera's die jij noemt zou ik de A57 nemen, alleen al voor de grotere buffer. En 16MP is nog altijd meer als genoeg.
    Last edited by alex606; 20 maart 2012, 22:35.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Sony A57 - A65 of toch een A580?

      de a65 is een schitterend toestel en heeft het meest de bieden voor zijn geld.
      zoeker is ook van een ander class dan de a57.
      van wat ik al gezien heb zit de beeldkwaliteit van de a57 ongeveer op het niveau van een nikon d7000, ook op dat gebied is de a65 beter of het moet zijn dat je hoofdzakelijk boven de 3600 ISO werkt.

      als je budget het toelaat zou ik de a65 kiezen, toch een trappeke hoger dan de a57 of a580

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Sony A57 - A65 of toch een A580?

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Heeft dezelfde body als de A65 maar met de 16MP sensor uit de Nex-5N ipv 24MP.

        Er zijn uiteraard nog wat verschillen met de A77, 3frames bracketing ipv 5, ISO100 tov ISO50, 1/4000s versus 1/8000s, geen DMF knop, lcd EVF ipv OLED EVF, geen AF illuminator, LCD schermpje heeft wat minder bewegingsmogelijkheden, 15punts AF ipv 19punts AF, geen top LCD.
        Als de a57 gewoon een a77 was met 16mp-sensor, dan zou ik die eerste kiezen.

        Maar gezien de resem andere punten waarop de a57 water bij de wijn doet, blijf ik persoonlijk toch altijd weer bij een 7-reeks hangen. Je kan met al die toestellen prachtige foto's maken, maar de extra's van de 7-reeks maken het werken ermee gewoonlijk een stuk handiger en plezanter. Het zijn steeds diezelfde verschilpunten: 2de wieltje, 1/8000, ruimere bracketing, DMF, AF-hulplicht, AF-punten... Dat was bij Minolta altijd al zo en is nog steeds zo.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Sony A57 - A65 of toch een A580?

          Ik ben zelf de gelukkige bezitter van een Sony A65 en ik kan die iedereen aanbevelen (die een toestel in deze klasse zoekt). Hieronder kort de voornaamste redenen:

          1. GPS
          De A65 heeft ook een ingebouwde gps, geweldig handig omdat dit het noteren van waar een foto genomen is overbodig maakt. Als je op een citytrip gaat kan je achteraf nakijken waar elke foto genomen is.

          2. MegaPixels
          De A65 heeft 24MP, dat is niet altijd nodig. Je kan de camera wel zo instellen dat je 12MP (of 6MP) gebruikt bij de opnames.

          3. ISO
          De isowaarden die automatisch ingesteld worden zijn gewoon goed. De foto's die binnen genomen worden, zonder flits en bij weinig licht, zijn zeer goed. Ik vermoed dat het je daar om te doen is.

          Dirk

          Comment

          Working...
          X