Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400D CF pinnetje geplooid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 400D CF pinnetje geplooid

    Op het werk hebben ze een 400D toestelletje maar na het verwijderen en terug insteken van de CF kaart heeft de persoon in kwestie een pinnetje omgeplooid. Herstelling is te duur voor het toestel (reparatie ca. 250-300) en ga dus proberen het pinnetje zelf recht te plooien. Echter, ik zie 3 pinnetje geplooid liggen.
    Aan de 2 uiterste kanten elk eentje en dan in het midden. Een domme vraag misschien maar kan iemand me bevestigen of alle 3 de pinnetjes moeten gerecht worden? Men heeft me verteld dat er standaard 1 of 2 pinnetjes reeds plat liggen .
    Dus mocht iemand eens in het slot van zijn 400D kijken om dit te bevestigen zou het super zijn.

    Bedankt voor jullie hulp in deze.

  • #2
    Re: 400D CF pinnetje geplooid

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Op het werk hebben ze een 400D toestelletje maar na het verwijderen en terug insteken van de CF kaart heeft de persoon in kwestie een pinnetje omgeplooid. Herstelling is te duur voor het toestel (reparatie ca. 250-300) en ga dus proberen het pinnetje zelf recht te plooien. Echter, ik zie 3 pinnetje geplooid liggen.
    Aan de 2 uiterste kanten elk eentje en dan in het midden. Een domme vraag misschien maar kan iemand me bevestigen of alle 3 de pinnetjes moeten gerecht worden? Men heeft me verteld dat er standaard 1 of 2 pinnetjes reeds plat liggen .
    Dus mocht iemand eens in het slot van zijn 400D kijken om dit te bevestigen zou het super zijn.

    Bedankt voor jullie hulp in deze.
    Deze pinnetjes kan je zo het best rechten Vincent, met een klein haakje omhoog trekken, en daarna een injectienaald over het pinnetje schuiven, en zo rechtzetten.

    PM mij eens je mailadres Vincent, dan stuur ik je een PDF met de aansluitpunten en gegevens van CF kaarten.
    Last edited by Guest42; 20 maart 2012, 17:42.

    Comment


    • #3
      Re: 400D CF pinnetje geplooid

      Bekijk ook de geheugenkaart die je wenst te gebruiken eens nauwkeurig.Sommige goedkopere geheugenkaarten hebben een veel smallere afgeschuinde rand rond de openingen waar de pinnetjes inschuiven....gegarandeerd is de kans op plooien van de pinnen groter door een slechte kaart te gebruiken .... dan met een kaart die wel breed afgeschuine pinopeningen heeft.
      Hier zie je beter wat ik bedoel.....links een close-up van een Hama CF kaart.....rechts een Sandisk. De tolerantie van de buitenafmetingen op goedkope kaartjes is ook niet zo nauwkeurig....hoe meer speling tussen de cf kaart en de cf houder hoe groter de kans op scheef indrukken van het kaartje ...met ook weerom scheve pinnetjes tot gevolg.
      Last edited by RUPSELKOPKE; 20 maart 2012, 17:49.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: 400D CF pinnetje geplooid

        Twee goeie tips heren .
        Daarnet geprobeerd de pinnetjes te rechten, rustig, op het gemak, voldoende licht, sterk pincet, ... maar, 2 van de 3 pinnetje bij het rechten reeds afgekraakt.
        Dus RIP .

        Toch bedankt voor het meedenken en de hulp.
        Last edited by Franciskine; 20 maart 2012, 19:02.

        Comment


        • #5
          Re: 400D CF pinnetje geplooid

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Twee goeie tips heren .
          Daarnet geprobeert de pinnetjes te rechten, rustig, op het gemak, voldoende licht, sterk pincet, ... maar, 2 van de 3 pinnetje bij het rechten reeds afgekraakt.
          Dus RIP .

          Toch bedankt voor het meedenken en de hulp.
          Waarom rip.......hier kan je vrij goedkoop een vervangstuk vinden. En hier ook
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: 400D CF pinnetje geplooid

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Deze pinnetjes kan je zo het best rechten Vincent, met een klein haakje omhoog trekken, en daarna een injectienaald over het pinnetje schuiven, en zo rechtzetten.

            PM mij eens je mailadres Vincent, dan stuur ik je een PDF met de aansluitpunten en gegevens van CF kaarten.
            Weeral iets geleerd ,al heb ik tot nog toe het probleem niet gehad.

            Comment

            Working...
            X