Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie op D70 ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Garantie op D70 ???

    Het is hier waarschijnlijk al de revue gepasseerd, maar kga het toch nog eens vragen.
    Als je een D70 koopt in Duitsland, kun je hem dan ook hier in Belgie onder garantie indienen ? Zoals bij de Canon's ???

    Kort samengevat : Zit daar ook een Europees garantiebewijs bij ?

    Greetz,

    EBOS
    Don't dream your life, live your dream !
    just some camera ...http://www.andries.net.tf

  • #2
    Natuurlijk: da's een europese verplichting ! En als ik het goed heb, doet Nikon dat zelfs wereldwijd (en dit in tegenstelling tot Canon)...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      WOOOHOOOO ...

      Byebye Canon, Helloooo Nikon

      Greetz,

      EBOS
      Don't dream your life, live your dream !
      just some camera ...http://www.andries.net.tf

      Comment


      • #4
        Canon geeft wel wereldwijde garantie op de lenzen... (in elk geval op de L-lenzen...)
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          In Duitsland heb je twee jaar garantie op je toestel.1 Jaar wereldwijde garantie van Nikon zelf en het tweede jaar eigenlijk op last van de verkoper (bijv.in het gaval van m'n D100 bij Topfoto te Düren).De duitse wetgeving verplicht de verkoper een tweede jaar garantie te geven.Natuurlijk hang je dan wel af van de rechtschapenheid van de verkoper want als die je aan 't lijntje begint gaan te houden maar bij een serieuze zaak zoals Topfoto is dat geen probleem.
          Danny's Photosite

          Comment


          • #6
            Ook dat 2de jaar is een Europese verplichting!! Dus als verkopers je als toegift een 2de jaar gratis cadeau doen, dan geven ze eigenlijk wat ze moeten geven!! (in een aantal grote ketens doen ze dat af als een extraatje dat ze op hun kosten doen...)
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Originally posted by CooMa
              Ook dat 2de jaar is een Europese verplichting!! Dus als verkopers je als toegift een 2de jaar gratis cadeau doen, dan geven ze eigenlijk wat ze moeten geven!! (in een aantal grote ketens doen ze dat af als een extraatje dat ze op hun kosten doen...)
              Dus dat is in België ook???Dat wist ik niet.dacht dat het enkel in Duitsland was.
              Danny's Photosite

              Comment


              • #8
                Yep, maar ze zeggen dat hier niet zo graag
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Originally posted by roadrunner
                  Dus dat is in België ook???Dat wist ik niet.dacht dat het enkel in Duitsland was.
                  Helaas staat bijna overal nog altijd 12 maanden garantie vermeld. Ik ben toch benieuwd hoe het afloopt als je na anderhalf jaar de winkel zou binnenlopen en garantie probeert te claimen. Men zegt wel dat het overal in Europa zo moet, maar is dat dan al in de Belgische wetgeving verschenen, of moet Europa onze regering daarvoor eerst vier keer op de vingers tikken?
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Hier beweert men wel dat het zo is maar ik heb ook nog eens Test Aankoop gecontacteerd en het is in België nog altijd niet goedgekeurd of in het staatsblad verschenen dus NIEMAND is verplicht u 24 maanden garantie te geven.
                    Sommige grote firma's doen het al zelf (Siemens oa.) of ketens als Media Markt maar er is nog geen enkele wet die het VERPLICHT VOOR BELGIE.
                    Je kan dus claimen wat je wil maar je zal bedrogen uitkomen vrees ik !
                    NIKON D70
                    NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Vussie
                      Je kan dus claimen wat je wil maar je zal bedrogen uitkomen vrees ik !
                      Daar was ik al bang voor...
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Vussie
                        Je kan dus claimen wat je wil maar je zal bedrogen uitkomen vrees ik !
                        Dus we lopen weeral achter !!!
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #13
                          Met z'n allen naar Duitsland dus....
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by roadrunner
                            Met z'n allen naar Duitsland dus....
                            En nu moeten ze niet afkomen met het "feit" dat ze niet aan de Duitse prijzen kunnen, nog eens een jaar extra garantie erbij!!!
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #15
                              Het is alleszins een europese richtlijn van die 2 jaar garantie maar tot op heden is elk land er nog vrij in en in België is er nog geen uitsluitsel over.
                              Tot op heden geven de meeste fabrikanten maar één jaar hier bij ons en sommigen die ik al eerder vermeldde doen er als gunst toch nog één jaar bovenop ! (siemens, media markt...)
                              Bij Siemens geen probleem zij geven als bedrijf automatisch 2 jaar garantie maar bij Media Markt had ik al een discussie want zij geven nu ook 2 jaar maar de fabrikant moet dan ook nog willen omruilen en/of herstellen want anders draait de winkel (media markt) zelf op voor de kosten en dan zal het mooie liedje niet lang duren.
                              Onze regering was waarschijnlijk bezig met de superboetes toen de rest het had over 2 jaar Europese garantie !!!
                              NIKON D70
                              NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

                              Comment

                              Working...
                              X