Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(evenementen) objectief....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (evenementen) objectief....

    Er is me voorgesteld om enkele evenementen te gaan fotograferen. Beschik alleen over een 18-200mm en een 50mm 1.8. Welk objectief kunnen jullie me aanraden....zodat ik zeker het juiste objectief bij de hand heb? Want kweet niet of 1 van mijn 2 hiervoor wel geschikt zal zijn. Alvast bedankt
    Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

  • #2
    Re: (evenementen) objectief....

    mss wel praktisch om ook te weten welke evenementen, is een ruim begrip he

    binnen / buiten?
    feestjes / concerten / festivals?
    met of zonder flits?
    ...
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: (evenementen) objectief....

      Wat voor evenementen? Welke afstanden? iets meer info is steeds nuttig.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #4
        Re: (evenementen) objectief....

        goeie vraag.....het gaat vooral om binnenfotografie denk ik....muziek (bands)
        geen idee of flits mag en afstanden weet ik ook niet.....dus miss een allround objectief????
        Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

        Comment


        • #5
          Re: (evenementen) objectief....

          Oorspronkelijk geplaatst door vvm1 Bekijk bericht
          goeie vraag.....het gaat vooral om binnenfotografie denk ik....muziek (bands)
          geen idee of flits mag en afstanden weet ik ook niet.....dus miss een allround objectief????
          Muziek: gebruik geen flits (ook als het mag), ten eerste voor de sfeer van je beeld, ten tweede omdat dit de muzikanten stoort.
          Als je niet al te ver van het podium staat, een kort lichtsterk objectief (30 tot 50mm, 1.4-2 bijvoorbeeld) voor overzichten en een 70-200 2.8 voor individuele beelden. Dikwijls mag je maar korte tijd fotograferen, zeker aan de rand van de scène (2 eerste nummers, bijv), als je daarna mag schieten vanop je stoel of aan de "zijlijn", dan is het 200mm bereik erg nuttig.

          NB: een allround objectief bestaat niet.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • #6
            Re: (evenementen) objectief....

            Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
            Muziek: gebruik geen flits (ook als het mag), ten eerste voor de sfeer van je beeld, ten tweede omdat dit de muzikanten stoort.
            Als je niet al te ver van het podium staat, een kort lichtsterk objectief (30 tot 50mm, 1.4-2 bijvoorbeeld) voor overzichten en een 70-200 2.8 voor individuele beelden. Dikwijls mag je maar korte tijd fotograferen, zeker aan de rand van de scène (2 eerste nummers, bijv), als je daarna mag schieten vanop je stoel of aan de "zijlijn", dan is het 200mm bereik erg nuttig.

            NB: een allround objectief bestaat niet.
            thx voor de nuttige info.
            kdacht er idd al aan om eens een 70-200 2.8 te gaan huren om eens uit te testen en m'n 50mm bij de hand te houden. Ja het is van een organisator dat ik de aanbieding heb gekregen om te fotograferen...dus kdenk dat ik wel naar believe mag "schieten". Ideale diafragma en sluitertijden voor zulke evenementenfotografie? mvg
            Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

            Comment


            • #7
              Re: (evenementen) objectief....

              Oorspronkelijk geplaatst door vvm1 Bekijk bericht
              Ideale diafragma en sluitertijden voor zulke evenementenfotografie? mvg
              bestaat niet m.i., mede omdat ieder zijn voorkeur heeft

              sowieso als het concerten binnen zijn, zal je al vrij open en hoger in iso moeten werken voor voldoende licht
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: (evenementen) objectief....

                Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                bestaat niet m.i., mede omdat ieder zijn voorkeur heeft

                sowieso als het concerten binnen zijn, zal je al vrij open en hoger in iso moeten werken voor voldoende licht
                dus wordt voor mij ook eerder uitzoeken dus?
                ik heb een D300...kzal dan max isowaarde moeten zoeken enz. ;-)
                grtz en thx
                Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

                Comment


                • #9
                  Re: (evenementen) objectief....

                  Oorspronkelijk geplaatst door vvm1 Bekijk bericht
                  dus wordt voor mij ook eerder uitzoeken dus?
                  ik heb een D300...kzal dan max isowaarde moeten zoeken enz. ;-)
                  grtz en thx
                  idd, uitzoeken is de boodschap

                  elke situatie is ook anders he, want elke ruimte is anders, elke lichtechnieker heeft zijn stijl, elke groep zijn wensen en ga zo maar door

                  ik stel ook voor om in een degelijk statief te investeren of monopod, zo creeër je ook wat stabiliteit extra

                  sowieso lijkt me het leuk om zeker met lichtsterkere lenzen bij de close-up een mooi bokeh / dof te genereren waardoor de muzikant goed loskomt

                  ga ook eens kijken bij sven michiels trouwens
                  daar kan je mss veel 'stelen' / leren met te kijken
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: (evenementen) objectief....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    ga ook eens kijken bij sven michiels trouwens
                    daar kan je mss veel 'stelen' / leren met te kijken
                    Hey Naamgenoot

                    Fijn dat je zo'n lovende woorden over me spreekt ...
                    Het komt niet vaak voor dat ik begin te blozen

                    Moest de "topic starten" mijn foto's willen bekijken of wat reviews willen lezen
                    klik HIER

                    Sven

                    PS binnenkort zal er ook het een en ander bijkomen op de site!

                    Comment


                    • #11
                      Re: (evenementen) objectief....

                      zal ik zeker doen. :-)
                      kan miss in de leer komen als de afstand niet te ver is. ;-)
                      grtz
                      Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: (evenementen) objectief....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                        idd, uitzoeken is de boodschap

                        elke situatie is ook anders he, want elke ruimte is anders, elke lichtechnieker heeft zijn stijl, elke groep zijn wensen en ga zo maar door

                        ik stel ook voor om in een degelijk statief te investeren of monopod, zo creeër je ook wat stabiliteit extra

                        sowieso lijkt me het leuk om zeker met lichtsterkere lenzen bij de close-up een mooi bokeh / dof te genereren waardoor de muzikant goed loskomt

                        ga ook eens kijken bij sven michiels trouwens
                        daar kan je mss veel 'stelen' / leren met te kijken
                        Met alle respect, maar Sven zijn portfolio staat vol met mooie foto's (daar niet van) van de grotere festivals... waar de betere lichtman en de betere setup qua lichtinstallatie staat.
                        Wat me bij het punt brengt: welke events? kleine zaaltjes met lage plafonds en teveel rood voor de leuke sfeer (en om niet te zien dat het maar half vol zit), da's een ander paar mouwen. Als je daar die foto's kunt schieten, dan ben je pas een crack. Het is net op die kleinere events - hoe gek het ook klinkt misschien - dat je nood hebt aan het beste materiaal. Op die grote evenst is het soms vloeken op het teveel aan wit frontlicht. ISO naar beneden gooien en/of diafragma dichtdraien. Echt niet normaal soms. En als ze je zomaar even vragen om wat events te doen... denk ik eerder aan een cultureel centrum dan aan de AB of zo.

                        EDIT: google op foto's maar eens naar Trix bar of zo bvb...
                        Last edited by Yourt; 21 maart 2012, 20:20.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: (evenementen) objectief....

                          het er momenteel nog geen idee van idd hoe groot de zalen zullen zijn enz....
                          kben wel benieuwd....miss dat er een kenner interesse heeft om eens met me mee te gaan....probeer ik die mee binnen te krijgen en kan die me zo wat kneepjes van het vak leren en heeft deze ook een leuk evenementje mee. Gaat vooral om metalfests enz...
                          Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: (evenementen) objectief....

                            Oorspronkelijk geplaatst door vvm1 Bekijk bericht
                            het er momenteel nog geen idee van idd hoe groot de zalen zullen zijn enz....
                            kben wel benieuwd....miss dat er een kenner interesse heeft om eens met me mee te gaan....probeer ik die mee binnen te krijgen en kan die me zo wat kneepjes van het vak leren en heeft deze ook een leuk evenementje mee. Gaat vooral om metalfests enz...
                            OK, dan heb ik een andere aanbeveling: Jaak Geebelen, hier op forum Jaak56. Let ook eens op zijn zwartwit...je zal het nodig hebben in die scene.
                            Heeft hier op forum foto's van Tarja, Epica, Within Temptation, Revamp, Apocalyptica (dacht ik toch)... en ook suikerrock foto's van Iggy Pop,...
                            Browse and comment on Jaak Geebelen's photos on Myspace, a place where people come to connect, discover, and share.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment

                            Working...
                            X