Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

    Beste mensen,

    Ik zou graag een professionele fotocamera willen aanschaffen die prachtige scherpe foto's kan maken.

    Het is voornamelijk voor 's avonds te gebruiken in woonkamers.

    Welke fotocam raden jullie me hiervoor aan?

    Mijn budget ligt tussen de 500-600 euro.

    Thanks alvast!

  • #2
    Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

    Met dat budget zal t niks worden. En dan zwijgen we nog over lichtgevoelige lenzen.

    Ms een goeie compact kopen ? Canon Powershot G11 of zo.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Met dat budget zal t niks worden. En dan zwijgen we nog over lichtgevoelige lenzen.

      Ms een goeie compact kopen ? Canon Powershot G11 of zo.

      Nou niks niks kan niet.

      Wat vind je van deze voor dat budget? Ik moet zeker een goede flitser hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

        Mhh, aan die 75-300 ga je niet veel hebben, als je in huiskamers wil fotograferen...
        Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

        Comment


        • #5
          Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

          Oorspronkelijk geplaatst door Bumbabeloe Bekijk bericht
          Beste mensen,

          Ik zou graag een professionele fotocamera willen aanschaffen die prachtige scherpe foto's kan maken.

          Het is voornamelijk voor 's avonds te gebruiken in woonkamers.

          Welke fotocam raden jullie me hiervoor aan?

          Mijn budget ligt tussen de 500-600 euro.

          Thanks alvast!
          wellicht wil je de sfeer s' avonds in woonkamers haarscherp vastleggen en enkel het Professionele toestel daarvoor gebruiken, dan is hiervoor aangewezen de Canon eos 5d mk III + Canon EF 24-70mm F 2.8L II USM,.. is wel een kleine meerprijs dan het budget dat je in gedachte hebt voor een Professioneel toestel. De prijs voor deze eenvoudige combinatie bedraagt 3.500 + 2.200 = een totaal van 5.700 Euro,... dus nog even sparen of zoals Johan zegt, je tevreden stellen met een degelijke compact.

          Comment


          • #6
            Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

            Moeilijk hoor!! Welke raden jullie me dan aan voor dit budget?

            Ik heb echt maximaal een budget van 600 euro en idd het is vaak te gebruiken voor woonkamers en meestal is het ook 's avonds.

            Doorsparen kan niet, ik wil deze maand nog één aanschaffen. Hoop dat jullie me toch iets kunnen aanraden

            Comment


            • #7
              Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

              Ik heb zelf een canon 1100D en ben er beste tevreden over.
              Oke er zijn betere en daarbij ook duurdere toestellen maar als instapmodel vind ik deze best wel goed.
              Canon 60D / EF 70-200mm f/4.0 L USM/ EF 50mm f/1.8 II / EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC II

              Comment


              • #8
                Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

                Kijk anders eens in de sectie te koop, daar staan zeer veel mooie zaken te koop.

                Of

                De canon 1100d met kitlens en de 50 mm f 1.8 ( prime lens )
                Deze prime lens word door veel mensen aangeraden als een mooie lens voor zijn prijs.
                Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

                Comment


                • #9
                  Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

                  Oorspronkelijk geplaatst door rafcke Bekijk bericht
                  Kijk anders eens in de sectie te koop, daar staan zeer veel mooie zaken te koop.

                  Of

                  De canon 1100d met kitlens en de 50 mm f 1.8 ( prime lens )
                  Deze prime lens word door veel mensen aangeraden als een mooie lens voor zijn prijs.
                  Dus de canon apart kopen en dan dan de 50 mm f1.8 er apart bij kopen?
                  Is deze lens geschikt voor donkere ruimte of stel ik nu een domme vraag?

                  Ik geloof dat de D1100 een goede cam is voor starters maar mijn vraag is, is ie ook wel geschikt voor woonkamers, en vooral voor foto's 's avons.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Finaar Bekijk bericht
                    Ik heb zelf een canon 1100D en ben er beste tevreden over.
                    Oke er zijn betere en daarbij ook duurdere toestellen maar als instapmodel vind ik deze best wel goed.
                    Ja juist, ik weet ook wel dat er betere zijn maar ik ben een starter idd.

                    Heb jij mooie scherpe foto's kunnen nemen met deze cam 's avonds?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

                      Ik heb er nog niet echt 's avonds foto's mee gemaakt.
                      Omdat ik dan andere dingen te doen heb

                      ik zou in ieder geval een lichtsterkere lens erbij kopen zoals al eerder vermeld is is deze zeker geen slechte 50 mm f 1.8 ( prime lens )

                      ook Nikon heeft een mooi instapmodel namelijk Nikon D3100 en dan heb je nog wat budget over voor een betere lens.

                      anders een kijken op de site van konijn.
                      Canon 60D / EF 70-200mm f/4.0 L USM/ EF 50mm f/1.8 II / EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Finaar Bekijk bericht
                        Ik heb er nog niet echt 's avonds foto's mee gemaakt.
                        Omdat ik dan andere dingen te doen heb

                        ik zou in ieder geval een lichtsterkere lens erbij kopen zoals al eerder vermeld is is deze zeker geen slechte 50 mm f 1.8 ( prime lens )

                        ook Nikon heeft een mooi instapmodel namelijk Nikon D3100 en dan heb je nog wat budget over voor een betere lens.

                        anders een kijken op de site van konijn.

                        Ja het is voor feestjes 's avonds meestal.

                        Wat doet deze lens dan juist?

                        Ik ga eens googlen naar die nikon, bedankt.

                        Comment


                        • #13
                          Lichtsterk (snel) en scherp (vol open) kost geld. Een goedkope oplossing zoals de EF 50mm F/1.8 II is lichtsterk en scherp, maar enkel scherp wanneer je hem afstopt naar minstens F/2.8 (en liefst F/4) waardoor je zijn lichtsterke eigenschap verliest. Aangezien de belichting 's avonds verre van ideaal is, ga je dan hoog in ISO moeten gaan met je camera. Dit brengt, zeker met een 1100D, al vrij snel ruis met zich mee.
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

                            Anders Google ook eens op de prime lens van canon, dan ga je een idee krijgen wat mogelijk is met deze lens.
                            Gr.
                            Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke fotocam raden jullie me aan met dit budget?

                              Als je de sfeer in woonkamer wil vastleggen (interieurfoto's):
                              -Instapcamera van Nikon of Canon
                              -Kitlens (18-55)
                              -Degelijk statief (geen van 20 euro)
                              -Draadontspanner.
                              -en GEEN flits (flits = weg sfeer)


                              Als je portretten wil maken (party, evenementen, ..)
                              -Instapcamera
                              -50mm1.8
                              -TTL-flits (merkeigen flits, Metz, Yongnuo, ...)

                              (en op manueel 'M' leren werken)

                              Het is niet omdat je dan die camera hebt, dat er vanaf de eerste moment prachtige foto's uitkomen hoor.
                              Maar veel succes.

                              En aan de rest hier: Niet iedereen heeft nood aan een camera van 3000 euro.
                              Als het voor huis-tuin-en-keukengebruik is, dan volstaat een instap ook al denk ik.
                              Ik weet natuurlijk niet wat de bedoeling is van TS. Wil die er iets serieus mee doen, dan zou ik inderdaad wat door sparen.
                              Nikon D7000 en wat lenzen.
                              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                              Comment

                              Working...
                              X