Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bizarre manier van zaken doen ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bizarre manier van zaken doen ...

    ... bij teamwork photo (uk):

    ik heb dit weekend een standard adapter ring 77mm besteld samen met de lee big stopper en nog wat cleaning fluid - ze hadden de standaard adaptor niet in stock en gaven zo maar een wide adapter die nog eens duurder is (en ook zo aangerekend wordt), zomaar zonder dit eerst te vragen:

    "The Lee 77mm Standard Adapter Ring is out of stock and new deliveries are not expected until May. We have supplied the Lee 77mm Wide Adapter Ring instead. This was charged at £ 31.00 + vat"

    dit vind ik toch wel vrij kort door de bocht ....

    wie heeft al iets dergelijks ervaren en kan dit zo maar ?
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

  • #2
    Re: bizarre manier van zaken doen ...

    je kan zeggen da je degene wenst die je bestelde een daarmee uit.
    willen zij een andere opsturen betaal je niets extra want het is niet wat je bestelde
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: bizarre manier van zaken doen ...

      Persoonlijk ken ik de site en/of winkel niet, maar ik zou het er toch ook niet bij laten hoor. Ik zou contact op nemen met de winkel en zeggen dat oftewel je het artikel op HUN kosten kan terug sturen oftewel dat je het artikel houd tegen de prijs van het normaal bestelde artikel. Soms heb je geluk en zeggen ze dat het OK is als je de prijs van het normaal bestelde artikel betaald.

      Mvg John
      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

      Comment


      • #4
        Re: bizarre manier van zaken doen ...

        Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmans Bekijk bericht
        Persoonlijk ken ik de site en/of winkel niet, maar ik zou het er toch ook niet bij laten hoor. Ik zou contact op nemen met de winkel en zeggen dat oftewel je het artikel op HUN kosten kan terug sturen oftewel dat je het artikel houd tegen de prijs van het normaal bestelde artikel. Soms heb je geluk en zeggen ze dat het OK is als je de prijs van het normaal bestelde artikel betaald.

        Mvg John
        Dit zou ik ook proberen.
        Canon 60D / EF 70-200mm f/4.0 L USM/ EF 50mm f/1.8 II / EF-S 18-55mm F3.5-5.6 DC II

        Comment


        • #5
          Re: bizarre manier van zaken doen ...

          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          je kan zeggen da je degene wenst die je bestelde een daarmee uit.
          willen zij een andere opsturen betaal je niets extra want het is niet wat je bestelde
          Klopt, dat is zo onder Europese wetgeving en ook al distantieert the UK zich graag van Europa, ze vallen er toch mee onder...
          Camera's: Nikon D300s & Nikon D70
          Lenses: Nikkor 50 f1.8 / Sigma 28-70 f2.8 / Sigma 70-200 f2.8 / Micro Nikkor 55 f2.8
          Flash: Nikon SB-700

          Comment


          • #6
            Re: bizarre manier van zaken doen ...

            Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
            ... bij teamwork photo (uk):

            ik heb dit weekend een standard adapter ring 77mm besteld samen met de lee big stopper en nog wat cleaning fluid - ze hadden de standaard adaptor niet in stock en gaven zo maar een wide adapter die nog eens duurder is (en ook zo aangerekend wordt), zomaar zonder dit eerst te vragen:

            "The Lee 77mm Standard Adapter Ring is out of stock and new deliveries are not expected until May. We have supplied the Lee 77mm Wide Adapter Ring instead. This was charged at £ 31.00 + vat"

            dit vind ik toch wel vrij kort door de bocht ....

            wie heeft al iets dergelijks ervaren en kan dit zo maar ?
            Is zoiets in een winkel in Belgié niet te koop mischien.

            Comment


            • #7
              Re: bizarre manier van zaken doen ...

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Is zoiets in een winkel in Belgié niet te koop mischien.
              dit doet er toch niet toe en is ook niet de vraag van de TS!
              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

              Comment


              • #8
                Re: bizarre manier van zaken doen ...

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Is zoiets in een winkel in Belgié niet te koop mischien.
                welke belachelijke opmerking is dit nu weer ?

                nee, de lee big stopper is niet te koop in belgie, en terwijl hij in de uk in stock is heb ik hem gelijk daar besteld en ook nog eens die adapterring ...
                kwestie van maar 1x transportkosten te betalen he ...
                Mijn website: http://www.michelpyck.be

                Comment


                • #9
                  Re: bizarre manier van zaken doen ...

                  Hoe heb je betaald? Creditcard online? Dan heb je normaal gezien toch bij de bestelling het oorspronkelijke bedrag betaald en niet het bedrag van de duurdere versie?
                  Hoe willen ze van jou die extra's ontvangen? Zomaar even dat extra bedrag van je creditcard afhouden zonder jou toestemming is iets wat niet kan. Daarvoor kan je bellen met bank card company of de uitgever. Zij moeten dat regelen indien je geen toestemming gaf.

                  grtz
                  Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: bizarre manier van zaken doen ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Is zoiets in een winkel in Belgié niet te koop mischien.
                    Euh... dit begrijp ik niet...
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #11
                      Re: bizarre manier van zaken doen ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                      welke belachelijke opmerking is dit nu weer ?

                      nee, de lee big stopper is niet te koop in belgie, en terwijl hij in de uk in stock is heb ik hem gelijk daar besteld en ook nog eens die adapterring ...
                      kwestie van maar 1x transportkosten te betalen he ...
                      Wat is daar belachelijk aan.

                      Ik stel alleen een vraag, na jaren geleden een zeer onprettige ervaring te hebben meegemaakt met een bestelling in het UK, vraag ik mij af of het al die miserie eigenlijk wel waard is om in het buitenland te bestellen, je kan er soms wat besparen, maar dan moet je er in zo een geval wel de consequentie bijnemen, hier kan je naar de winkel gaan, en nemen of bestellen wat je nodig hebt, past het niet, dan kan meteen regelen.

                      Natuurlijk, als dat materiaal hier niet of moeilijk te koop is, is dat een andere kwestie, maar dan zou ik denk ik nog liever meteen bestellen in China, een vriend van mij kocht er reeds redelijk wat van dat spul, en is daar eigenlijk wel tevreden over.

                      Sorry als mijn reactie misplaatst of verkeerd geïnterpreteerd is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: bizarre manier van zaken doen ...

                        UPDATE

                        ik heb vandaag een antwoord gekregen op mijn protestmail die ik gisteren verzonden heb:

                        Thanks for the email. My apologies that i did not consult you regarding the switch. We will refund the £ 18.00 price difference charged for the 77mm Wide Adapter Ring. Please confirm that we can process the refund.

                        dat ziet er dus goed uit, ik hou jullie op de hoogte van de verdere afhandeling
                        Mijn website: http://www.michelpyck.be

                        Comment

                        Working...
                        X