Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

    Waarschijnlijk een vraag die reeds 1000 keer gesteld is geweest, maar ik heb het antwoord spijtig genoeg nog niet gevonden, daarom doe ik het hier nog eens, want ik ben van plan mijn strobist fotostudioke wat verder uit te bouwen.
    Eerst even toelichten hoe ik momenteel tewerk ga. Ik heb een nikon D700 en met de SU800laat ik de flitsers SB900 en de SB600 het te fotograferen onderwerp belichten door middel van het bekende creatief verlichtingssysteem van nikon. Dit geeft over het algemeen een redelijk bevredigend resultaat.
    Nu wil ik echter enkele goedkopere flitsers aanschaffen om de witte achtergrond te verlichten. Ik dacht bijvoorbeeld aan de Yongnuo manuele strobist flitser versie 3 de YN-560. (71,95 euro bij Konijnenberg).
    Mijn vraag is dan ook of je deze flitser(s) mee kan laten flitsen met die andere flitsers en of ik het verlichtingssysteem van nikon kan blijven gebruiken?

  • #2
    Re: SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

    De YN-560 heeft een optische slave (zelfs 2), dus dat moet lukken zolang de YN-560 minstens 1 flits "ziet" flitsen.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

      CLS en niet CLS zijn niet te kombineren.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

        Tja : ik had ondertussen reeds enthousiast een lijstje opgesteld voor wat ik zoal wilde aanschaffen en het prijskaartje, met die twee "goedkopere" flitsers om mijn achtergrond op te lichten, viel wel mee, maar na de opmerking van Hjanssen (waarvoor ook dank) dat CLS en niet CLS niet te kombineren zijn, wordt het natuurlijk een heel ander verhaal.
        Indien ik bijvoorbeeld twee flitsers moet bijkopen die CLS ondersteunen, bijvoorbeeld nikon SB700, dan wordt het echt wel prijzig; zeker het sporadisch gebruik in acht genomen. Of is er misschien een andere betaalbare oplossing om mijn achtergrond te belichten, zonder dat ik moet afstappen van nikons belichtingssysteem?

        Comment


        • #5
          Re: SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

          cls en niet cls zijn wel te combineren, ik zou ni weten waarom niet...?
          om je achtergrond uit te lichten zet je je flitsers op slave, je onderwerp word belicht door je cls aangestuurde flitsers, ......
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #6
            Re: SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
            cls en niet cls zijn wel te combineren, ik zou ni weten waarom niet...?
            om je achtergrond uit te lichten zet je je flitsers op slave, je onderwerp word belicht door je cls aangestuurde flitsers, ......
            dat moet indd lukken, alleen moet je toch manueel werken en kan je ook de flitskracht niet automatisch / vanop afstand aanpassen van de YN-560's

            wil je het makkelijker en betrouwbaarder, dan kan je radiotriggers zoals RF-602 gaan aanschaffen. ofwel the old school way met kabels
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              dat moet indd lukken, alleen moet je toch manueel werken en kan je ook de flitskracht niet automatisch / vanop afstand aanpassen van de YN-560's

              wil je het makkelijker en betrouwbaarder, dan kan je radiotriggers zoals RF-602 gaan aanschaffen. ofwel the old school way met kabels
              het is dan enkel de achtergrondflitsers die je manueel moet bedienen maar eens die goed staan dan hoef je er ook nimeer naar om te kijken....

              de belichting van je onderwerp kan je sturen vanop je toestel en das het voornaamste....(cls)

              door gebruik van die triggers zoals je hier aanhaalt kan je helemaal niks meer instellen vanop je toestel en word het allemaal manueel.....
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment


              • #8
                Re: SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

                voor een studio opstelling zou ik manueel gaan, een goeie lichtmeter en een goedkope rf trigger en je kan alles instellen zoals je zelf wil, en zoveel (goedkope) flitsers triggeren als je wil, dat is net het leuke aan studiowerk, dat je het licht volledig naar je hand kan zetten.
                Probleem met cls is dat je nooit zeker bent als één van de SB's de SU wel ziet, na een tijdje hang je er gewoon een RF trigger aan en werk je manueel. Nog een tijd later heb je pocket wizards, ik heb het traject ook helemaal doorlopen.
                Voor studiowerk ,werk ik nog altijd manueel (mijn studio flitsen zijn enkel manueel in te stellen), maar voor buitenshoots gebruik ik 2xSB800 en 2x TT5 pocket wizard +TT1/AC3

                Een ander probleem met de SU is dat naar mijn gevoel de instelling van de flitsers niet vlot genoeg verloopt, in de studio ben je met het model bezig, teveel knopjes en instellingen verstoren de interactie.
                Dat is het grote voordeel van de PW/ AC3: meer of minder licht is gewoon een wieltje per kanaal net zoals je er een hebt op uw toestel voor de diafragma en sluitersnelheid

                Je kan de YN-560's op de achtergrond laten meeflitsen met de sb's maar ik vrees dat ze regelmatig de cls belichting zullen verstoren
                Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                Comment


                • #9
                  Re: SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

                  Hartelijk dank mensen voor de reacties; nu weet ik tenminste wat ik zoal kan doen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

                    De YN-565 kan je met je SU800 aansturen.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

                      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                      De YN-565 kan je met je SU800 aansturen.
                      ha dat wist ik ook niet.....weer een weetje!
                      http://www.jvs-photography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

                        De 565 ondersteunt zowel het cls systeem als het canon draadloos systeem. Je kan 'm dus aansturen met de su800 en de st-e2.

                        The YN-565EX for Nikon has i-TTL function in the hotshoe of Nikon cameras. You can also control its functions wirelessly (including manual, i-TTL and E-TTL II support) with the Canon 580EX II, ST-E2, Nikon SB-910, SB-900, SB-800, SB-700 and Canon 7D, 60D, 600D or the pop-up flash of the Nikon D90 and up.
                        Please note that it does not have Commander mode or FP-sync support.
                        De nissin di622 II is ook de moeite om eens te bekijken. Deze is ook inzetbaar in het draadloze systeem van nikon.
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

                          die nissin is precies ook nog een stuk krachtiger dan de sb900....
                          om nader te bekijken....
                          http://www.jvs-photography.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

                            Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                            die nissin is precies ook nog een stuk krachtiger dan de sb900....
                            om nader te bekijken....
                            het bd-lid mmuest heeft deze ook reeds getest, dat merk van flitsers dus je kan zijn blog ook eens checken eromtrent
                            Website: http://www.svisimaging.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: SU800 samen met SB900,SB600 en YN-560

                              Michael heeft de Di866 getest, de krachtigste flits en flits met de meeste mogelijkheden uit het nissin gamma.
                              De 622 is het kleinere broertje met een aantal minder mogelijkheden. Maar sinds de versie 2 van de 622 kan je 'm ook in het cls systeem opnemen. (Enkel kanaal 1 Groep A.)
                              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X