Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compactcamera voor laag prijsje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compactcamera voor laag prijsje

    Ik ben op zoek naar een goede compactcamera binnen mijn budget van maximum 300euro(20 euro meer is geen probleem).

    Ik ga de camera vooral gebruiken voor actiefoto's van dieren te trekken.
    Voor mij is het dus belangrijk dat de camera een snelle sluitertijd heeft en mooie scherpe foto's maakt.

    Een videofunctie erbij wordt zeker gewaardeerd alsook een mooie zoom.
    Ik was al gevallen voor de fujifilm finepix hs10 maar deze is nergens meer verkrijgbaar??
    De nikon p500 kon me ook bekoren maar die is blijkbaar vele trager dan de fuji hs10.

    Wie weet er dus waar ik eventueel nog een fuji hs10 kan vinden?
    Of weet er nog een leuke camera binnen mijn budget waarmee ik snelle en mooie foto's kan trekken?

    Groetjes!
    Last edited by gioia; 18 maart 2012, 20:50.

  • #2
    Re: compactcamera voor laag prijsje

    De HS10 is vervangen door de HS20 en de HS30 staat ook al op stapel. Voor de HS10 moet u dus op zoek naar winkeldochters of voor 2de hands gaan. Verder is het wel de vraag of een compact snel genoeg is voor de actiefoto's die u in gedachten heeft.
    De sluitertijd zal niet zo zeer het probleem zijn; bij 1/250ste “bevriest” u elke dier wel. Of u bij die sluitertijd niet aan (te) hoge ISO-waarden vast zit, de response van de camera en of de AF het allemaal wel kan volgen maakt de keus wat lastiger. Een en ander is ook sterk afhankelijk van de lichtomstandigheden op het moment van fotograferen en hoeveel tele u nodig heeft voor de foto.
    Voldoet een HS10 daarin zijn er voldoende alternatieven binnen uw budget.

    Misschien is anders de Sony HX9 iets voor u, hier op de site is er een “draadje”. Panasonic en Canon hebben ook altijd nog behoorlijke alternatieven.

    Succes met uw keuze.

    Comment


    • #3
      Re: compactcamera voor laag prijsje

      Als u gesteld bent op Fujifilm finepix hs10, deze is op ebay.de zowel nieuw als tweedehands te bekomen. Nieuw is de prijs 230 euro + verzending. Het nieuwere model en technologie, de Fujifilm finepix hs 20exr kunt u daar aankopen voor 300 euro.

      Comment


      • #4
        Re: compactcamera voor laag prijsje

        Ben op zoek naar best mogelijke compact tot 300 Euro.

        Belangrijkste is formaat en gewicht, zoom is minder belanrijk.

        Zijn er die goeie ervaring met Ixus 220 Hs hebben?

        of met gelijkaardige Sony toestellen?

        Heb Coolpix s9100 bekeken, maar is iets te groot voor mij.

        Iemand suggesties?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door narcat
          Heb Coolpix s9100 bekeken, maar is iets te groot voor mij.

          Iemand suggesties?
          Ik neem aan dat je dan eerder een toestel wil dat wat dunner is want groot kan je de Nikon Coolpix S9100 toch niet noemen?
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: compactcamera voor laag prijsje

            Oorspronkelijk geplaatst door narcat Bekijk bericht
            Ben op zoek naar best mogelijke compact tot 300 Euro.

            Belangrijkste is formaat en gewicht, zoom is minder belanrijk.

            Zijn er die goeie ervaring met Ixus 220 Hs hebben?

            of met gelijkaardige Sony toestellen?

            Heb Coolpix s9100 bekeken, maar is iets te groot voor mij.

            Iemand suggesties?
            Iphone? Iets duurder maar je kan er ook mee bellen en internetten.
            Of is die te zwaar?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: compactcamera voor laag prijsje

              Oorspronkelijk geplaatst door narcat Bekijk bericht
              Ben op zoek naar best mogelijke compact tot 300 Euro.

              Belangrijkste is formaat en gewicht, zoom is minder belanrijk.

              Zijn er die goeie ervaring met Ixus 220 Hs hebben?

              of met gelijkaardige Sony toestellen?

              Heb Coolpix s9100 bekeken, maar is iets te groot voor mij.

              Iemand suggesties?
              Olympus XZ-1. Iets over uw budget (tenzij 2e hands), maar meer dan de moeite waard. Relatief snel (autofocus, buffer, etc), snelle lens (1.8-2.2), goed zoom bereik, RAW en goede resultaten (voor een compact) op ISO800-1600.
              Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

              Comment


              • #8
                Re: compactcamera voor laag prijsje

                iPhone is te traag....voor actiebeelden, zeker weten.

                Comment


                • #9
                  Re: compactcamera voor laag prijsje

                  Zonder neerbuigend te willen doen: de Iphone is, zoals de naam reeds doet vermoeden, in eerste plaats een telefoon... Daarnaast is het een agenda, mp3 speler, spelconsole, browser, ... en ergens in het rijtje hebben ze er ook nog een beeldsensor en microscopische lens weten in te proppen.

                  Moest je een iphone kunnen vergelijken met een deftige camera zouden de mensen op dit forum er niet bijlopen als camelen gepakt met bodies en lenzen
                  Canon 550D + Canon 18-55 IS II + Canon 50 1.8 MKII + Tamron 70-300 VC USD + M42 glas: 50mm + 50mm macro + 35 mm + 135mm + 2xTC
                  Op zoek naar fotomateriaal voor een prikje? Zoek hier eens

                  Comment


                  • #10
                    Re: compactcamera voor laag prijsje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Toinne Bekijk bericht
                    Zonder neerbuigend te willen doen: de Iphone is, zoals de naam reeds doet vermoeden, in eerste plaats een telefoon... Daarnaast is het een agenda, mp3 speler, spelconsole, browser, ... en ergens in het rijtje hebben ze er ook nog een beeldsensor en microscopische lens weten in te proppen.

                    Moest je een iphone kunnen vergelijken met een deftige camera zouden de mensen op dit forum er niet bijlopen als camelen gepakt met bodies en lenzen
                    Ik wacht vol ongeduld op een deftige camera waarmee je kan telefoneren.
                    http://users.telenet.be/patric/

                    Comment


                    • #11
                      Re: compactcamera voor laag prijsje

                      Oorspronkelijk geplaatst door fargo Bekijk bericht
                      iPhone is te traag....voor actiebeelden, zeker weten.
                      Ik ken iemand die uiteindelijk een D3s heeft gekocht om zijn honden scherp te gaan krijgen. Als het met een compactje moet zullen de foto's zeker en vast teleurstellen, maar dan is het wel fijn als je er toch nog plezier van hebt op een andere manier
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment

                      Working...
                      X