Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 600d en lens? help even

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eos 600d en lens? help even

    Hallo allen,

    Ik hoop dat jullie mij een eindje op weg kunnen helpen.

    Ik ben een leip met canon. Alle jaren al gehad en wil hier graag op blijven.
    Maar... eindelijk ben ik ook weer in de financiele mogelijkheid om een spiegelreflex te kopen.

    Graag wil ik jullie advies over spiegelreflexen (van canon) en lenzen.

    Ik ga hem voornamelijk gebruiken van natuur, portretten en reizen.
    Niet voor kiekjes van... naja jullie snappen hem wel.

    Nu neig ik naar een eos 600d echter met een 18 -55 maar wil ook een telelens.

    Kunnen jullie nog leuke tips geven over lenzen en of camera's.
    Oja, de mark valt buiten mijn budget en de 1100 vind ik niks.

    Heel erg dank alvast voor jullie input!

    Jan

  • #2
    Re: eos 600d en lens? help even

    Budget?
    zonder dat kunnen we niet echt goede tips geven.

    Comment


    • #3
      Re: eos 600d en lens? help even

      Budget aangeven is verstandig

      Persoonlijk zou ik dan kijken na een 550D of 600D, aangezien je de 1100D niks vind. Wat ik niet geheel begrijp is een prima starters toestel. Het is immers de kennis en kunde van de fotograaf die de belangrijkste factor is en vervolgens goed Glas werk ;-)

      Objectieven die veel gebruikt worden door starters
      18-55 IS
      55-250 IS

      Deze objectieven zijn beide gewoon goed om mee te starten.

      Comment


      • #4
        Re: eos 600d en lens? help even

        Hey

        Ik was ook even aan twijfelen aangezien ik een beginner ben maar heb goeie revieuws gelezen en goede uitleg gekregen van een verkoper en heb em toen gekocht.

        Ik heb enkel de body gekocht en daarbij de lens 17-85 van canon en moet zeggen ben er heel tevreden van (gesproken als beginneling weliswaar ) kheb em nu al twee weken en heb, volgens mijn normen dan, al prachtige fotos gemaakt. Als je wil kan ik je men fb link geven zodat je wat voorbelden hebt? Ohja ik heb voor de body, de lens en een momory stick en een tripod iets van een 1100 euro betaald.

        Grtz

        Comment


        • #5
          Re: eos 600d en lens? help even

          Zelf zou ik de 17-85 niet adviseren. Heb deze ooit een dagje geleend om te testen. En ik vind deze persoonlijk optisch niet veel beter dan de kitlens 18-55 IS. (het geld niet echt waard sorry )

          Comment


          • #6
            Re: eos 600d en lens? help even

            Ik zou gaan voor deze:
            18-55 IS
            55-250 IS

            Zijn zeker geen slechte lenzen voor die prijs.
            Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

            Comment


            • #7
              Re: eos 600d en lens? help even

              Oorspronkelijk geplaatst door rafcke Bekijk bericht
              Ik zou gaan voor deze:
              18-55 IS
              55-250 IS

              Zijn zeker geen slechte lenzen voor die prijs.
              Zijn ook volgens mij ideale starterslenzen.

              Comment


              • #8
                Re: eos 600d en lens? help even

                Oorspronkelijk geplaatst door janneman123 Bekijk bericht
                ......

                Ik ga hem voornamelijk gebruiken van natuur, portretten en reizen.
                Niet voor kiekjes van... naja jullie snappen hem wel.
                nee....eigenlijk niet hoor.?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: eos 600d en lens? help even

                  Dank voor jullie reactie´s.

                  Mijn budget:

                  Budget camera (body los evt):
                  600-700 euro
                  (voor dit bedrag wil ik dan wel ook een 18-55 er bij kunnen hebben)

                  Telelens: ± 400 max

                  Comment


                  • #10
                    Re: eos 600d en lens? help even

                    Dit is de combinatie die hier aanbevolen wordt: 600D + 18-55 IS + 55-250 IS.
                    KLIK
                    Misschien vind je dezelfde combo elders goedkoper, want met die twee objectieven erbij wordt je budget ruim overschreden (€902). Voor een 600-700 euro heb je enkel de body (600D) en de standaardzoom (18-55), nl. voor €693.

                    Bij studio73 kost dezelfde combo €949: KLIK
                    Last edited by LesC; 19 maart 2012, 09:34.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: eos 600d en lens? help even

                      dank voor jullie input en links tot nu toe.

                      Hebben jullie nog suggesties voor specifieke (tele)lenzen waar op te letten?

                      Kan bijv. zijn: "als je 50 euro meer uitgeeft aan lens X heb je betere kwaliteit"
                      Zoiets, of elke andere gedachte is welkom.

                      Gr en dank alvast

                      Jan

                      Comment


                      • #12
                        Re: eos 600d en lens? help even

                        Met het aangegeven combo zit je goed en kost bij konijn 902euro.

                        Comment


                        • #13
                          Re: eos 600d en lens? help even

                          De 55-250 IS is een uitstekende instap. Alleszins veel beter dan de originele telekitlens (55-200) die ik had. De 55-250 wordt nog steeds door mijn vrouw gebruikt, terwijl ik intussen ben "ge-upgrade" naar de 70-200. Dat is een serie van 4 "L" tele's van Canon, alle met een bereik van 70 tot 200mm. Verschil zit 'm in de lichtsterkte (er zijn er twee met f/2.8, en twee met f/4) en tevens in de stabilizatie (er zijn er twee met IS, en twee zonder).
                          Naast de 70-200 f/2.8 IS (weliswaar de eerste versie, intussen is er MkII) beschik ik ook over een 100-400, waarmee ik voor vogelfotografie eigenlijk nog te kort kom. Maar de twee tele's waarover ik beschik zijn elk apart al (tweemaal?) duurder dan het budget dat jij vooropstelt; dus ik raad je toch de 55-250 aan.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment

                          Working...
                          X