Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's nemen in de wagen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's nemen in de wagen

    hallo,
    ik ga vaak naar meetings en heb het vervelende probleem dat wanneer ik een foto wil nemen in de wagen het beeld nooit scherp genoeg is en dergelijke.
    Wat zijn hiervoor de instellingen die je moet maken op je reflexcamera?
    (Canon 450D)

  • #2
    Re: Foto's nemen in de wagen

    Wat bedoel je met "in de wagen": in de wagen van de (inhoud van de) wagen zelf, of foto's vanuit de wagen (maar het onderwerp zelf buiten de wagen)?
    Scherpte wordt uiteraard bepaald door de hoeveelheid licht (en dus sluitersnelheid die je kunt halen). Is het te donker, dan kun je je ISO wat opvoeren, maar op een 450D zou ik toch niet te hoog (>400) gaan.
    Scherpte kan ook bepaald worden door de afstand tussen camera en onderwerp (b.v. dashboard). Je hebt een minimale afstand binnen de welke je niet meer kunt scherpstellen. Dat zou ook wel eens het probleem kunnen zijn.
    Eventueel een foto posten of zeker je gegevens (huidige instellingen) meegeven.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Foto's nemen in de wagen

      als je vanuit de auto door een raam een foto neemt dan is de kans ook groot dat de autofocus zich scherp stelt op het raam. Maar ik zou inderdaad ook wat meer uitleg verwachten over wat je bedoeld met in de auto.

      Tom
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #4
        Re: Foto's nemen in de wagen

        dit is het probleem


        [Mod-LesC]Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 900px.[/Mod]

        ok het was donker dus bij deze weet ik dat mijn sluiertijd hoger moet zijn.
        maar wat als ik dit nog altijd voorheb bij een klaarlichte dag?
        Last edited by LesC; 18 maart 2012, 21:27.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's nemen in de wagen

          oei, oei .... vanuit een bewegende auto andere bewegende voorwerpen fotograferen!!

          Dan zul je heel veel licht moeten hebben om een heel korte belichtingstijd te kunnen instellen. Ik zou denken aan 1/500 of nog korter.

          De foto die je toont is dan nog eens 's avonds of 's nachts gemaakt ... die ziet er nog verrassend goed uit!
          "Just do it !"

          http://jr52.be/index.html

          Comment


          • #6
            Re: Foto's nemen in de wagen

            Je foto heeft geen EXIF-waarden meer, wat natuurlijk het beoordelen en/of suggereren van verbeteringen bemoeilijkt of zelfs onmogelijk maakt.
            Als dit het soort foto's is dat je bedoelt, dan gaat het wel degelijk om foto's gemaakt door glas (voorruit) van een bewegend voorwerp vanuit een ander bewegend voorwerp.
            Hopelijk was je niet tegelijkertijd aan het stuur, zodat je met twee handen je toestel kon vasthouden.
            Je hebt uiteraard een erg korte sluitertijd nodig.

            Proficiat als dit je eerste resultaten zouden zijn!

            (als Mod heb ik je foto achter een link moeten plaatsen wegens niet in orde met BD-regels)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Foto's nemen in de wagen

              allé kortere sluiertijd en groter diafragma dan?

              Dit is idd mijn 1ste probeersel van in een wagen. (als passagier natuurlijk )
              Bedankt iedereen voor de fantastische hulp!

              Comment


              • #8
                Re: Foto's nemen in de wagen

                Ik hoop dat je niet uw flitser gebruikt als je dit doet, zouden wel eens ongelukken van kunnen komen

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's nemen in de wagen

                  zeker ook je focus op continue scherpstellen zetten en auto focus mode

                  zoals al gezegd heel korte sluitertijd en een diafragma van va f8

                  als je in een verlaagde wagen zit ,probeer je hand ergens op te rusten,dan hebben de schokken minder invloed op je foto's.

                  greetz Spilner
                  facebook : https://www.facebook.com/SpilPics

                  Comment

                  Working...
                  X