Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

    hallo

    binnenkort zal ik mijn eerste spiegelreflexcamera kopen een canon 60D .
    maar over de lenzen ben ik aan het twijfelen ik dacht eerst aan de ef-s 10-22 voor een mooie breedhoek en de ef-s 18-135 als een ideaal allround lens van canon. maar vandaag was er een workshop in de saturn en die raden me geen van de twee aan maar wel de tamron 18-270mm VC PZD en een andere winkel raad me de sigma 10-20 EX DC HSM aan. nu weet ik het helemaal niet meer ik ben ook maar een beginner in de spiegelreflex wereld.
    wat raden jullie mij aan en alvast bedankt voor het lezen en reacties

    wat ik graag fotografeer is
    landschap en natuur /zons ondergangen
    familie foto's en dag uitstappen

    groetjes jeffrey
    www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

  • #2
    Re: wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

    en je budget is ....
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

      1500 euro maximum 1800
      www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

      Comment


      • #4
        Re: wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

        een 10-22 met een 18-135 is een fijne combi voor jouw wensen. Een 18-270 is erg makkelijk in gebruik maar je mist het stuk tussen 10 en 18mm, dat lijkt weinig maar is opvallend veel!
        Voor jouw wensen lijkt mij dat het extra stuk zoom minder belangrijk is dan het extra stuk groothoek, met de 18-135 kan je prima portret en uitstapjes doen.
        Heb zelf een 10-22, het is erg leuk spelen met die enorme groothoek!
        Succes
        Last edited by koffiebaas; 17 maart 2012, 23:26. Reden: verkeerd gelezen

        Comment


        • #5
          Re: wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

          van de 18-270 ga je niet tevreden zijn na een paar maanden. en vermits je toch zegt een redelijk budget te hebben kun je beter direct beter materiaal kopen.
          ik zou gaan voor deze combinatie: tokina 11-16 f2.8 en de canon 24-105 f4 (samen +- 1600euro).
          beide prachtige lenzen. natuurlijk is het aan jou de keuze of je kunt leven met maar tot 105 mm zoom
          en het gat tussen 16 en 24.
          Maar uit mijn ervaring( heb ze zelf beide) is dat geen probleem en als je meer dan 105 mm wilt kun je best opteren om dog een extra tele in de toekomst te kopen.
          maar voor familie, uitstapjes en landschappen is deze combo supper.

          Comment


          • #6
            Re: wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

            Oorspronkelijk geplaatst door bluesphoto Bekijk bericht
            ....canon-ef-24-105mm-f-40-l-is-usm.
            prima lenske voor je uitstapjes/landschappen en Fam.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

              Oorspronkelijk geplaatst door lumos Bekijk bericht

              wat ik graag fotografeer is
              landschap en natuur /zons ondergangen
              familie foto's en dag uitstappen
              Begin met de 15-85, en kijk wat je te kort komt. Niet breed genoeg: de 10-22 van Canon is excellent. Tele te kort: 70-200 al of niet met IS.

              Comment


              • #8
                Re: wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

                De 10-22 is een fantastisch lensje, maar is wel UWA (zeer breed). Hangt allemaal af van wat je graag wil gaan fotograferen en welke lengte jij daarvoor verkiest, maar het lijkt me wel aangeraden om voor een midrange (basis) zoom te gaan als eerste lens.

                EF-S 17-55 F2.8 IS is (volgens mij) op een crop camera de ideale basis midrange zoomlens.
                Wil je dan wat meer breedhoek dan kan ik je die 10-22 zeker aanraden, heb hem zelf gehad op mijn eerste (crop) toestel en zeer tevreden van.

                Leg je de focus op portretten dan zou ik kijken naar een goede basis 50mm prime.. iedereen moet zo eentje hebben.. EF 50mm F1.4 of F1.8 indien beperkt budget.

                Wil je wat meer tele, dan heb je een pak meer keuzes.. maar prijs-kwaliteit zou ik dan de Sigma 70-200 F2.8 aanraden.. of indien meer budget de Canon variant.

                Enfin, mijn mening he.. maar ik zou ver wegblijven van die superzooms (18-200 etc.)
                Canon R | Leica Q
                EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                [/COLOR]

                Comment


                • #9
                  Re: wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

                  Verplaatst naar geschikter forum . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

                    bedankt voor de tips allemaal
                    maar ik heb nog een vraagje over de ef-s 18-135 ik heb die getest in de winkel met de body
                    en als je die om laag richt gaat de zoomlens van zelf naar beneden .heeft er nog iemand er last van en hoe kan je dat voorkomen
                    www.facebook.com/jeffreynatuurfotograafnikon D7000 met nikon 16-85 / nikon AF-S 55-300 / sigma 105 macro / tamron 150-600 / nikon 35

                    Comment


                    • #11
                      Re: wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

                      Dat fenomeen heet "zoom creep". Persoonlijk vind ik dat zeer irriterend. Er is niet veel aan te doen. Voor mij zou het een reden zijn om die lens niet te kopen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

                        Oorspronkelijk geplaatst door lumos Bekijk bericht
                        1500 euro maximum 1800
                        70-200 f/4 L
                        17-55 f/2.8 mag ook een Tamron zijn, dan hou je nog een berg geld over voor wat snelle vaste lenzen.
                        Tokina 11-16
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

                          Groothoek is niet flatterend om mensen te fotograferen he ...
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #14
                            Re: wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

                            24/105 is een heel goede lens maar kan op een crop niet groothoek genoeg zijn .Ik heb om die reden een 5DmkII bijgekocht .

                            Comment


                            • #15
                              Re: wie kan er mij helpen om de juiste lenzen te kiezen

                              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                              24/105 is een heel goede lens maar kan op een crop niet groothoek genoeg zijn .Ik heb om die reden een 5DmkII bijgekocht .
                              kwestie van blijf weten met je geld he
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X