Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijs tweedehands 7d?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijs tweedehands 7d?

    Hallo,

    ik kan van iemand (niet via internet, dus geen fraudeur) een Canon 7D overkopen, voor 900 euro. Dit is uiteraard enkel de body, geen lenzen. Wel de verpakking, lader, batterij, kabels, handleiding, enz...

    De persoon in kwestie beweert dat er geen gebruikssporen zijn, geen krassen op het glas, en (belangrijker) geen stof in de sensor. De camera zou ook nog maar 13 000 clicks hebben.

    Mijn vraag dan, is dit een degelijke prijs? Hoe kan ik best controleren of het aantal clicks niet meer dan 13 000 is? Ik ken 'Opanda Exif' of kijken naar het nummer in de fotonaam op de camera maar met Opanda Exif kan ik niet voor verkoop checken en (ik weet niet of dit zo is met de 7D) als er maar 4 cijfers staan in de fotonaam weet je niet hoe vaak dat getal al boven de 9999 is geweest... En hoe kan ik best controleren of er geen stof in de sensor zit? Foto van witte achtergrond nemen?


    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: prijs tweedehands 7d?

    mijn ouders hebben een week geleden ofzo bij Konijnenberg zelf een tweedehands 7D gekocht voor 800euro Toestel heeft zeker niet meer dan 5000 kliks

    aantal kliks weergeven kan via die speciale software ja. Voor sensor plekken best foto's nemen op een witte achtergrond of grijze achtergrond en zien of je daar vlekken op ziet maar dat meot dan weer op een pc gebeuren, en dan betekend dat meestal al dat je hem dan gekocht moet hebben. Foto naam / nummer zegt niets, sommige foto's beginnen bij een nieuw toestel op 100 ofzo. Bij 9999 springt het bij mij ( 5D II ) terug naar 0001 dus best dan die applicaties gebruiken om eens te checken.
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: prijs tweedehands 7d?

      Ik vind dat een normale prijs.
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

      Comment


      • #4
        Re: prijs tweedehands 7d?

        Oorspronkelijk geplaatst door HosteDenis Bekijk bericht

        (belangrijker) geen stof in de sensor.
        Waarom is dit zo belangrijk ? is toch simpel te reinigen.
        Ik zou me niet laten af schrikken van beetje stof op de sensor. Kan zelfs gebeuren als je camera nieuw koopt

        Prijzen variëren nog al voor de 7D, afhankelijk van de staat, maar ook of er nog garantie op zit.

        Je kan helaas ook frauderen zonder internet. (bv verkoop gestolen toestel) Zelf geef ik altijd de originele aankoop bon erbij als ik iets verkoop.

        Comment


        • #5
          Re: prijs tweedehands 7d?

          Oorspronkelijk geplaatst door HosteDenis Bekijk bericht
          ....

          Mijn vraag dan, is dit een (D)egelijke prijs?...
          ja...
          ____
          voor een (R)edelijke prijs zou ik eerder aan 750 Euro denken.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: prijs tweedehands 7d?

            900 euro is zeker niet te veel.
            Ik denk dat de meeste 7D body's verkocht worden tussen de 900 a 950 euro.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: prijs tweedehands 7d?

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              900 euro is zeker niet te veel.
              Ik denk dat de meeste 7D body's verkocht worden tussen de 900 a 950 euro.

              mir
              En voor een 5D Mark II met batterijgrip lcd protector en matglas met een raster,maar zonder garantie. Wat kan men hiervoor dan nog vragen?

              Comment


              • #8
                Re: prijs tweedehands 7d?

                Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
                En voor een 5D Mark II met batterijgrip lcd protector en matglas met een raster,maar zonder garantie. Wat kan men hiervoor dan nog vragen?
                Dat weet ik niet, een 5D mkII zonder die extra's kost rond de 1780 euro nieuw tegenwoordig persoonlijk zou ik voor een 2e hands rond de 1200 euro geven denk ik.

                Als je van plan bent om een 5D mkII te verkopen zou ik er niet te lang mee wachten. Ik verwacht dat er volgende maand een hoop te koop aangeboden gaan worden 2e hands . En de nieuwprijs zal dan ook wel dalen denk ik.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: prijs tweedehands 7d?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Dat weet ik niet, een 5D mkII zonder die extra's kost rond de 1780 euro nieuw tegenwoordig persoonlijk zou ik voor een 2e hands rond de 1200 euro geven denk ik.
                  De extra's zijn er nu wel bij en worden niet apart verkocht!
                  Dus...
                  Maar blijkbaar vinden er hier 1000 euro voor een 5D Mark II al teveel geld.

                  Comment


                  • #10
                    Re: prijs tweedehands 7d?

                    Je moet er gewoon voor vragen wat jij het waard vind.
                    -kijk bv na prijzen zoals deze op fora - verkoop site gevraagd worden.

                    Je zult altijd biedingen ontvangen van mensen die voor dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Deze bedank je dan vriendelijk voor hun bod.

                    Tevens is het ook belangrijk als je verlegen zit om het geld. Bv. voor een nieuwe aankoop of wat anders. Dan zul je sneller geneigd zijn om sneller over te gaan op verkoop onder de door jou gedachte prijs. Als je niet verlegen zit om het geld, dan kan het vaak verstandig zijn om het lekker te koop te laten staan tot die ene geïnteresseerde reageert. Ik verkies vaak de laatste optie. Wacht geduldig af

                    Comment


                    • #11
                      Re: prijs tweedehands 7d?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                      Je moet er gewoon voor vragen wat jij het waard vind.
                      -kijk bv na prijzen zoals deze op fora - verkoop site gevraagd worden.

                      Je zult altijd biedingen ontvangen van mensen die voor dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Deze bedank je dan vriendelijk voor hun bod.

                      Tevens is het ook belangrijk als je verlegen zit om het geld. Bv. voor een nieuwe aankoop of wat anders. Dan zul je sneller geneigd zijn om sneller over te gaan op verkoop onder de door jou gedachte prijs. Als je niet verlegen zit om het geld, dan kan het vaak verstandig zijn om het lekker te koop te laten staan tot die ene geïnteresseerde reageert. Ik verkies vaak de laatste optie. Wacht geduldig af
                      Ben ik me bezig ook en heb een redelijk fair bod binnen gehad dus...

                      Comment


                      • #12
                        Re: prijs tweedehands 7d?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
                        En voor een 5D Mark II met batterijgrip lcd protector en matglas met een raster,maar zonder garantie. Wat kan men hiervoor dan nog vragen?


                        Is het die 5D Mark II die al reeds is aangeboden een paar weken geleden?
                        Denk me die te herinneren ....

                        De markt gaat nu overspoeld worden, dus niet te lang wachten voor te verkopen.
                        www.fluidr.com/photos/fotofilip3

                        Comment


                        • #13
                          Re: prijs tweedehands 7d?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Dat weet ik niet, een 5D mkII zonder die extra's kost rond de 1780 euro nieuw tegenwoordig persoonlijk zou ik voor een 2e hands rond de 1200 euro geven denk ik.

                          Als je van plan bent om een 5D mkII te verkopen zou ik er niet te lang mee wachten. Ik verwacht dat er volgende maand een hoop te koop aangeboden gaan worden 2e hands . En de nieuwprijs zal dan ook wel dalen denk ik.

                          mir
                          Hij is voor een eerlijke 1400 euro van eigenaar veranderd en die gaat er nog veel plezier aan beleven.

                          Eindelijk eens fijn om met iemand 'zaken' te doen die een klein beetje besef heeft wat degelijk materiaal kost. Hier zijn er ander die dat besef niet hebben en je dan maar wat uitschelden via mail omdat ze hun goesting niet krijgen.

                          Comment

                          Working...
                          X