Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vergelijking prijzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vergelijking prijzen

    hey iedereen,

    ik ben reeds enkele weken/ maanden aan het rondkijken voor een nieuwe camera aan te kopen, eerste plan was 2e hands maar dit heb ik dan toch maar achterwege gelaten, nu ben ik de laatste 2 weken bezig geweest met het opzoeken van nieuwprijzen, en er zijn toch grote verschillen merkbaar tussen verschillende winkels.

    nu mijn vraag: Hoe kopen jullie je camera en waar? laten jullie je leiden door de prijs of een detailhandel in de buurt (met kennis van zaken en een goede service achteraf) of gaan jullie naar een groothandel die goedkoper is.

    hieronder een kleine vergelijking tussen enkele handelaars de prijzen op 17/3/2012.
    om geen reclame te maken heb ik de namen van de handelaars niet vernoemd!



    Winkel A

    canon 7D € 1479
    canon EF 17-40 F4 L € 749
    canon EF-s 17-55 F2.8 € 999
    Canon EF 24-70 F 2.8 L € 1099
    extra batterij LP E6 € 75.95
    mogelijkheid canon 7D in witte doos € 1199

    Winkel B

    canon 7D € 1399
    canon EF 17-40 F4 L € 686
    canon EF-s 17-55 F2.8 € 899
    canon EF 24-70 F 2.8L € 1118
    extra batterij LP E6 € 67

    Winkel C

    canon 7D € 1299
    canon EF 17-40 F4 L € 719
    canon EF-s 17-55 F2.8 € 879
    canon EF 24-70 F 2.8 L € 1149
    extra batterij LP E6 € 86.95


    Winkel D

    canon 7D € 1249
    canon EF 17-40 F4 L op bestelling prijs niet gekend
    canon EF-s 17-55 F2.8 € 849
    canon EF 24-70 F2.8 L € 1039
    extra batterij LP E6 € 79


    voila reacties welkom, in elk geval toch de moeite om even rond te kijken vind ik, heb hier zelf al mijn besluit uit getrokken ...

  • #2
    Ik ga waar ze me het goedkoopst kunnen leveren.
    Wel opletten dat je niet bij een charlatan zit dan natuurlijk.
    Last edited by Franciskine; 18 maart 2012, 07:18.

    Comment


    • #3
      Re: vergelijking prijzen

      uiteraard geen charlatan,.. deze prijs vergelijking is van 4 grote winkels 3 detail handels met naam, en 1 groothandel al deze winkels bevinden zich in een straal van 30 km rond mijn woning,...dus qua afstand rijden is het ook niet on overkomelijk,...

      Comment


      • #4
        Re: vergelijking prijzen

        Ik koop mijn nieuw gerief bij Foto Rubens. Ze hebben mij daar al verschillende keren goede raad gegeven, en al eens goed geholpen zowel met een garantie en een herstelling waarvan ik het bestek nogal duur vond.
        De prijzen zijn goed en de mensen die er werken zijn niet zomaar verkoper maar ook fotografen. En als ik dan eens een beetje meer moet betalen is dat maar zo
        Bij een MM of Saturn koop ik niet , daar ben ik twee keer geweest en toen waren de prijzen niet concurentieel maar vooral de uitleg was fout.
        Via internet koop ik niet nieuw , ik ga graag naar een winkel met echte mensen en doe ook graag een praatje, hou de dingen graag vast enz...
        Kleine spullen zoals een batterijtje durf ik al eens bij mij achter de hoek kopen bij digital wharehouse.
        Ik denk niet dat een naam vernoemen hier een probleem is, ik ben er zeker van dat zij zelf ook voortdurend de prijzen vergelijken.
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: vergelijking prijzen

          Oorspronkelijk geplaatst door fireandrescue112 Bekijk bericht
          hey iedereen,

          hieronder een kleine vergelijking tussen enkele handelaars de prijzen op 17/3/2012.
          .... heb hier zelf al mijn besluit uit getrokken ...
          OK.... Van Harte.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: vergelijking prijzen

            Oorspronkelijk geplaatst door fireandrescue112 Bekijk bericht
            hieronder een kleine vergelijking tussen enkele handelaars de prijzen op 17/3/2012.
            om geen reclame te maken heb ik de namen van de handelaars niet vernoemd!
            Geen probleem hoor, zoiets wordt niet als reclame beschouwd, misschien zelfs interessant voor de leden hier . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: vergelijking prijzen

              Voor drie zaken is winkel D het minst dure.

              De 7D, de 17-55mm en de 24-70mm. Totale besparing tov de duurste is +-500€.

              Hier zou ik deze artikelen kopen.

              Voor de 17-40mm en voor de batterij ben je het beste koop bij winkel B. Totale besparing tov duurste is +-80€. Hier zou ik deze twee artikelen kopen.

              De meerkost voor verzending van twee apparte bestellingen is een peuleschil.

              Garantie moet overal hetzelfde zijn als je in Belgie koopt.
              Groetjes
              ----JO

              Comment


              • #8
                Re: vergelijking prijzen

                Ik ga eerst op zoek naar de goedkooptse en daarna op zoek naar mensen die er al iets gekocht hebben. Daarna beslis ik.

                Je laatste regeltje vind ik wat raar , heb hier zelf al mijn besluit uit getrokken ...

                Waarom stel je dan nog de vraag hier?

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: vergelijking prijzen

                  Ik koop in vertrouwen voor mijn fotomateriaal en als ik iets nieuw koop (bodies en soms glas) dan koop ik dat graag bij A&C, ja, soms is met iets duurder als andere winkels maar de service die ik krijg maakt het meer dan goed.
                  - webwinkel: verzendingskosten om je materiaal op te sturen, zelfs onder garantie. Al enkele webwinkels gezien die verkopen aan mooie prijzen maar die maar een paar jaar bestaan
                  - Zelf woon ik op de grens van Oost en West-Vlaanderen en is A&C sowieso de dichtste winkel, rijden naar de Kempen kost ook geld.

                  Ieder moet voor zich uitmaken of de goedkoopste ook de beste koop is, niet voor mij althans.
                  O ja, sommige zaken bij A&C zijn trouwens goedkoper dan webwinkels

                  Comment

                  Working...
                  X