Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

    Wil veranderen van camera maar zit met een dilemma.

    Fotografeer voor het ogenblik met een Sony A55 maar de camera is iets te klein voor mijn grote handen.

    De vraag is bij Sony blijven en de A77 kiezen of overstappen naar Nikon.
    Heb eigenlijk maar 1 goede lens voor het ogenblik dus kan ik nu nog veranderen van merk.

    Als ik overstap naar Nikon had ik gedacht aan de D7000 maar die is bijna niet te verkrijgen en op de plaatsen waar je hem wel vind staat hij stevig geprijsd
    Heb gehoord ( weet niet in hoeverre dit betrouwbaar is) dat er een nieuw toestel op de markt komt van Nikon.
    Hoogstwaarschijnlijk de D400.

    Dus wat te doen, blijven bij Sony, de overgeprijsde D7000 of wachten op de nieuwe Nikon.

    Grts Marc

  • #2
    Re: Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

    Sony a77 schijnt goed in de hand te liggen dus zou hem zeker uitproberen in de winkel.

    Nikon d7000 is een goed toestel maar je moet ze echt even vasthouden en proberen in de winkel zelf. Nikon heeft wel een groter lenzen arsenaal.

    Sony a77 is heel erg snel (12 beelden per seconde), maar houdt dit maar 1 seconde vol. Dan is namelijk de buffer al vol. Lees en vergelijk ook veel op internet.

    En tja, als ik in jouw schoenen stond? Nikon d7000 met grip en fatsoenlijk glas kopen !
    Nikon D90's en wat glas...

    Comment


    • #3
      Re: Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

      De opvolger vd A55, de A57 heeft nu een groter formaat en heeft dezelfde body als de A65. Er waren veel klachten over het formaat vd A33/A35/A55, dit is nu opgelost.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

        Ik kan bevestigen dat de A77 héél goed in de hand ligt. Als je grote handen hebt en vaak met zware lenzen werkt (zoals ik altijd met de 70-400G SSM) vind ik de vertical grip ook erg handig .

        Mijn bevindingen even:

        - razendsnelle AF, ook bij minder licht (mijn A350 ging dan al eens hunten),
        - fantastische EVF (na een paar seconden vergeet je dat het een EVF is),
        - bij 8 fps kan de EVF soms niet even goed volgen, omdat je onderwerp zich beweegt ten opzichte van jouw standpunt,
        - handig om een instelbare AEL-, AF/MF- en ISO-knop te hebben - je vindt deze ook terug op de vertical grip (ik heb bij de eerste twee respectievelijk de lichtmetingsmodus en het AF-gebied ingesteld als keuze),
        - verrassend handig uitklapscherm,
        - geen vertraging meer bij firmware 1.04.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

          De D800 zal voorlopig nog niet uitkomen dus dan moet je wel waarschijnlijk tot richting het einde van het jaar geduld hebben.
          Groeten Remco.

          Comment


          • #6
            Re: Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

            Loop eens een goed gesorteerde fotohandel binnen en ga ze vasthouden en waar mogelijk neem wat foto's op een eigen kaartje. Op zich is er geen reden om van merk over te stappen. Ook voor Sony is voldoende goed glas te koop. Zeker waar het de gangbare mm betreft. Betrekkelijk kort terug heeft u voor Sony gekozen de A77 zal uw voorkeur vermoedelijk opnieuw (voor u) bevestigen.

            Over de D400 is nog niet veel bekend. Anders dan dat de algemene verwachting is dat ze in 2012 uitkomt (net voor kerst??). Maar tot die tijd heeft u geen idee of dat toestel u wel goed in de hand gaat liggen.

            Comment


            • #7
              Re: Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

              Hier zie je het verschil in grootte tussen de A55 en A57.
              Heeft enkele nieuwigheden die de andere SLT's niet hebben, Auto portrait framing en Clear view zoom. De buffer kan 21RAW(16MP) frames opslaan, beter als de 13 RAW(24MP) frames vd A65/A77.
              Multiframe noise reduction en peaking zijn echt heel nuttige functies, en filmen met AF of live view met fasedetectie AF.
              De EVF is geen OLED zoals de A65/A77, maar is wel verbeterd tov de A55.
              GPS hebben ze weggelaten.
              Sensor is deze uit de Nex-5N, die ook in de Nikon D7000 zit, en wellicht lichtjes aangepast nog.
              Lijkt me een leuk toestel voor zij die 24MP teveel van het goede vinden.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

                Is echt een moeilijke bevalling.
                Als ik nu voor de A77 is er geen weg meer terug.
                Dwz. het is nu veranderen van merk of nooit meer want eens ik meerdere lenzen ga beginnen kopen van sony ga ik enorm veel verliezen als ik ooit alles moet verkopen.

                Wat altijd maar terug komt bij de A77 zijn die commentaren over de hoge Iso waarden die niet zo goed zijn.
                Nu vraag ik me af of ik daadwerkelijk veel foto's neem met zo'n hoge Iso waarden. (meer dan 3200). Wanneer heb je dit eigenlijk nodig die heel hoge Iso waarden.
                Weet niet of dat kan beteren in de toekomt door een andere firmware of komt dat door te grote hoeveelheid pixels op een te kleine sensor.

                Grts mm

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

                  Koop gewoon tweedehandsmateriaal, dan is eventueel verlies bij verkoop doorgaans heel beperkt.
                  En dat geldt zowel bij een keuze voor Sony als voor Nikon... Als je dan een verschillende duizendjes in nieuw glas stopt, dan kost een verandering van merk je een arm en een been.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Koop gewoon tweedehandsmateriaal, dan is eventueel verlies bij verkoop doorgaans heel beperkt.
                    En dat geldt zowel bij een keuze voor Sony als voor Nikon... Als je dan een verschillende duizendjes in nieuw glas stopt, dan kost een verandering van merk je een arm en een been.
                    Is misschien een goed idee maar wanneer weet je als tweedehandsmateriaal goed is of niet.
                    Ben daar persoonlijk een beetje bang van.
                    Waarom doen de mensen anders hun spullen weg.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

                      heel vaak doen mensen hun Body...weg omdat de nieuwe er is...gelijk nu is de Nikon D800 er en er staan al een paar D700 2dehands in de winkel amper een jaar oud...ik zou persoonlijk zelf echt eens gaan zien, horen en testen in de Fotowinkel..daar krijg je ook antwoord op je vragen..ik snap je dilemma wel hoor, kzit zelf nu met een minder goed toestel en zal dat int kort ook moeten vervangen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

                        van wat ik al gezien heb (jpeg) zit de beeldkwaliteit van de a58 wat hoge ISO betreft op het niveau van de d7000 , misschien iets beter, is ook min of meer normaal omdat sony zelf een upgraded versie van de 16mp sensor gebruikt welke ze aan nikon leveren.
                        (zullen waarschijnlijk NEX5 sensor gebruiken in a58)

                        de a77/a65 gebruikt totaal andere meer geavanceerde sensor gericht op meer totale beeldkwaliteit, wat ruis betreft moet je een onderscheidt maken tussen ruis op pixel niveau (100% view) en ruis op totaal beeldniveau.

                        bij zelfde print grootte is ruis verschil tussen beide toestellen minimaal tot ongeveer 3600 ISO, daarboven zal de d7000 beter presteren, maar ook niet echt goede beelden meer leveren. De pentax k5 doet het iets beter dan de d7000 en is in zijn totaliteit een beter toestel dan de d7000 (klasje hoger)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

                          Oorspronkelijk geplaatst door m-m Bekijk bericht
                          Is misschien een goed idee maar wanneer weet je als tweedehandsmateriaal goed is of niet.
                          Ben daar persoonlijk een beetje bang van.
                          Waarom doen de mensen anders hun spullen weg.
                          Mensen doen om veel verschillende redenen hun materiaal weg, en zelden omdat het defect is. Dat is althans mijn ervaring.

                          Mensen kopen van alles en merken pas als ze e.e.a. een tijdje gebruiken of het echt iets voor hen is of niet. Sommigen veranderen ook wel eens van gedacht en willen dan meer of minder Mp, of willen full frame, of willen terug naar een compactje, of stoppen met een hobby, of hebben geld nodig voor een nieuwe auto of huis, enz.

                          Koop gewoon een Europees toestel van minder dan twee jaar oud, niet professioneel gebruikt, een nog beperkt aan kliks op de teller, en in goeie staat (uiterlijk). Als je er dan ook nog een aantal testfoto's mee neemt, dan weet je toch wel dat je vrij goed zit.
                          En lenzen kan je nog gemakkelijker zelf testen en nagaan of alles in orde is.

                          Als je nog nooit iets tweedehands gekocht hebt, koop hier op BD iets onder "aangeboden" en ga het afhalen zou ik zeggen. Dan zit je normaal redelijk goed en kan je ook nog iemand contacteren als je daarna nog een vraag zou hebben.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Mensen doen om veel verschillende redenen hun materiaal weg, en zelden omdat het defect is. Dat is althans mijn ervaring.

                            Mensen kopen van alles en merken pas als ze e.e.a. een tijdje gebruiken of het echt iets voor hen is of niet. Sommigen veranderen ook wel eens van gedacht en willen dan meer of minder Mp, of willen full frame, of willen terug naar een compactje, of stoppen met een hobby, of hebben geld nodig voor een nieuwe auto of huis, enz.

                            Koop gewoon een Europees toestel van minder dan twee jaar oud, niet professioneel gebruikt, een nog beperkt aan kliks op de teller, en in goeie staat (uiterlijk). Als je er dan ook nog een aantal testfoto's mee neemt, dan weet je toch wel dat je vrij goed zit.
                            En lenzen kan je nog gemakkelijker zelf testen en nagaan of alles in orde is.

                            Als je nog nooit iets tweedehands gekocht hebt, koop hier op BD iets onder "aangeboden" en ga het afhalen zou ik zeggen. Dan zit je normaal redelijk goed en kan je ook nog iemand contacteren als je daarna nog een vraag zou hebben.
                            Ik zou zelf nooit voor een tweedehandse body gaan. Teveel mogelijkheden om zo ff 1-2-3 te testen bij de verkopende partij. Je test hem dan meestal heel oppervlakking.

                            En wat als je er thuis achter komt, dat je camera back-of frontfocus heeft of iets dergelijks ??? Dan zit je met die rotzooi, want je hebt er geen garantie op. Dan kun je hem laten herstellen en met die reparatiekosten ben je dan misschien nog duurder uit dan een nieuw toestel.

                            Spreek uit ervaring.
                            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A77 of Nikon D7000 of Nikon D400

                              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                              Ik zou zelf nooit voor een tweedehandse body gaan. Teveel mogelijkheden om zo ff 1-2-3 te testen bij de verkopende partij. Je test hem dan meestal heel oppervlakking.

                              En wat als je er thuis achter komt, dat je camera back-of frontfocus heeft of iets dergelijks ??? Dan zit je met die rotzooi, want je hebt er geen garantie op. Dan kun je hem laten herstellen en met die reparatiekosten ben je dan misschien nog duurder uit dan een nieuw toestel.

                              Spreek uit ervaring.
                              Ik spreek ook uit ervaring.

                              Ook zonder garantie heb ik intussen 2 toestellen gekocht hoor. Nooit enig probleem mee. Goed zien van wie je koopt, hoe het toestel gebruikt geweest is, en goed testen.

                              Maar ik begrijp dat niet iedereen zich er zo gerust bij voelt. Vandaar dat er ook staat: minder dan 2 jaar. Dan heb je er nog garantie op.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X