Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact 300 à 400 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compact 300 à 400 euro

    Beste forumleden,

    ik ben op zoek naar een compactcamera waar ik kwalitatieve foto's mee kan nemen, dwz waar ik toch al een deftige vergroting moet van kunnen maken en een beetje kan spelen met het bokeh-effect.

    Hebben jullie persoonlijke ervaringen?

    Alvast bedankt

  • #2
    Hx9v van sony vind ik een aanrader voor compacttoestellen

    Comment


    • #3
      Re: Welke compact 300 à 400 euro

      Een compact en spelen met dieptescherpte gaat wel niet bijster goed samen. In Macro-stand lukt dat nog redelijk, maar voor portretten en dergelijke mag je er op dat vlak niet veel van verwachten, ondanks dat compacs makkelijker (en stukken goedkoper) aan kleine f-waardes geraken.
      Het is 1 van de domeinen waar een DSLR het een pak beter doet dan een compact.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Welke compact 300 à 400 euro

        Beste iMonkey,

        Kijk eens naar de Canon G12/S100, Panasonic LX5 of en vooral de Olympus XZ-1. Met een beetje rondkijken passen ze (net) in het budget. Ze beschikken ook over een grotere sensor dan gebruikelijk bij compactcamera's met alle fotografische voordelen van dien. Wat DOF betreft is er meer te doen met bv een Canon 1100D ook die valt (met kitlens) binnen uw budget maar voldoet niet aan de wens van een compact.

        Een andere weg om DOF te beperken is via de pc met de juiste software (GIMP is gratis te gebruiken en niet al te zwaar voor de PC). Vermoedelijk bezit u al een camera en een PC dus u kan ze uitproberen voordat u een nieuwe investering doet.

        Veel fotoplezier en succes met uw keuze.

        Comment

        Working...
        X