Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van sony A200 naar Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van sony A200 naar Nikon D7000

    Hallo,

    Ik heb een vraagje bij mijn keuze naar een lichtsterke lens.
    Ik wil een lichtsterke lens kopen waar ik zo'n kleine 1000€ over heb. Ik heb nu een Sony Alpha 200 van een goeie 3j oud. HIerbij heb ik twee lenzen: 70-300mm F4.5-5.5 en 18-75mm F3.5. Ook heb ik een externe flitser van Sony, de HVL.

    Ik ben geen prof hoor maar wil wel mijn gemak met goede lichtsterke lens in donkere lichtomstandigheden. Feestzalen, donkere ruimtes, enz... Ik wil in mei een dansoptreden fotograferen en dit feit zal mede mijn keuze van lens beïnvloeden.
    Ik wil graag een zoomlens omdat dit voor mij wel gemakkelijk is. Ik voel mij niet zo goed bij lenzen waar ikzelf voor- of achteruit moet gaan. Tegen dat ik het onderwerp scherp heb, is het moment al lang voorbij, denk ik dan.

    Ik volg avondschool en semi-prof medecursisten en profs raden mij aan over te schakelen naar een Nikon of Canon.

    Met een medecursist kan ik een NIKON D7000 overkopen voor 750€.

    Heb op hun aanraden ook lensje gevonden: Sigma 24-70mm F2.8 voor 600€.

    Zou die combinatie goed zijn voor het fotograferen van een dansoptreden (1x/j), met de luxe van betere foto's in moeilijkere lichtomstandigheden?

    Zijn er andere zoomlenzen die qua prijs nog mogelijk zijn en toch lichtsterk zijn?


    Ik zou heel erg blij zijn om jullie mening te horen! Alvast bedankt voor alle tips, meningen en aanmerkingen.

  • #2
    Re: van sony A200 naar Nikon D7000

    Als de prof's u da aanraden zoekt u dan een andere school, ik begrijp nog altijd niet waar zij het halen dat er enkel met Canon en Nikon goede foto's kunnen gemaakt worden.
    Ik volg zelf ook avondschool en krijg in het begin van een nieuwe module ook altijd die opmerkingen hoor (ooh nen Sony, dan gaat ge dit of dat niet kunnen) en heb ze al vele malen bewezen dat ze ongelijk hebben... (of toch da mijn foto's evenwaardig zijn aan die van de collega-studenten)
    De lens die ze u aangeraden hebben bestaat ook in Sony-versie hoor, eventueel kan je nog uitkijken naar een recenter toestel van Sony voor de betere ISO's, dan hoef je uw flits en andere lenzen niet weg te doen.
    Sony A550 + glas

    Comment


    • #3
      Re: van sony A200 naar Nikon D7000

      Met een f2.8 lens en hoge iso's alleen kom je er niet in donkere feestzalen volgens mij.
      Als je met die Sigma het laatste model met HSM bedoelt kan ik beamen dat die goed is maar 24mm is te weinig breedhoek om als enige lens te hebben op een cropcamera, zeker voor binnen. En 600€ is ook te duur, tussen de 4 a 500€ maximum.
      Er staan er verschillende te koop op de gekende tweedehandssite's
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: van sony A200 naar Nikon D7000

        Oorspronkelijk geplaatst door fly-stefan Bekijk bericht
        Als de prof's u da aanraden zoekt u dan een andere school, ik begrijp nog altijd niet waar zij het halen dat er enkel met Canon en Nikon goede foto's kunnen gemaakt worden.
        Ik volg zelf ook avondschool en krijg in het begin van een nieuwe module ook altijd die opmerkingen hoor (ooh nen Sony, dan gaat ge dit of dat niet kunnen) en heb ze al vele malen bewezen dat ze ongelijk hebben... (of toch da mijn foto's evenwaardig zijn aan die van de collega-studenten)
        De lens die ze u aangeraden hebben bestaat ook in Sony-versie hoor, eventueel kan je nog uitkijken naar een recenter toestel van Sony voor de betere ISO's, dan hoef je uw flits en andere lenzen niet weg te doen.
        een vriendin van mij heeft ook een Sony...als we samen gaan fotograferen (ik heb Nikon) dan vloek ik mij soms te pletter qua kleurverschil en scherpte....
        blijf idd gewoon bij je machien en je merk dat je gewoon bent! dure dingen met veel lovende commentaar is 1 maar het belangrijkste aan Fotografie is het mannetje dat er achter staat en de Knop induwd!! succes

        Comment


        • #5
          Re: van sony A200 naar Nikon D7000

          Oorspronkelijk geplaatst door Anne Katrien Bekijk bericht
          een vriendin van mij heeft ook een Sony... maar het belangrijkste aan Fotografie is het mannetje dat er achter staat en de Knop induwd!! succes
          zit wat in maar:
          waarom vloek jij je dan te pletter...?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: van sony A200 naar Nikon D7000

            Gewoon je sony houden. Er staat toch niet op een foto met welke camera die genomen is. Laat je niet gek maken, anders kost het je een hele hoop geld met weinig resultaat.
            Groeten Remco.

            Comment


            • #7
              Re: van sony A200 naar Nikon D7000

              Mijn sony a700 was kapot en dan heb ik een nikon gekocht, wel ik kan je zeggen mijn foto's met de sony waren beter om nog maar te zwijgen over het gebruiksgemak, zonde om over te schakelen Ts ik spreek dus uit ervaring.
              Groeten Hervé.

              Comment


              • #8
                Re: van sony A200 naar Nikon D7000

                Oorspronkelijk geplaatst door Baziel Bekijk bericht
                Mijn sony a700 was kapot en dan heb ik een nikon gekocht, wel ik kan je zeggen mijn foto's met de sony waren beter om nog maar te zwijgen over het gebruiksgemak.....
                dan heb je het over je Macro/Close-up..?
                denk zo wie zo dat je nog wat aan je Nikon moet wennen.
                en ja..... heb al je nog hier staande opnamen bekeken.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: van sony A200 naar Nikon D7000

                  Een goeie fotograaf maakt met iedere toestel goeie foto's maar het geeft misschien een beter gevoel om mislukkingen aan het toestel te wijten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: van sony A200 naar Nikon D7000

                    Inderdaad Bouk dat is ook zo maar ik blijf erbij verbeter in lenzen en houd de body.

                    Dat kan wel zijn timefreezer maar je hebt goed, beter en best.
                    Last edited by Baziel; 16 maart 2012, 10:42.
                    Groeten Hervé.

                    Comment


                    • #11
                      Re: van sony A200 naar Nikon D7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door Baziel Bekijk bericht
                      Dat kan wel zijn timefreezer maar je hebt goed, beter en best.
                      Daar heb je gelijk in maar ik zal me een beetje nuanceren. Soms verschiet ik wat sommigem kunnen doen met toestellen en anderen diezelfde toestellen verwensen omdat ze er bv zelfs geen scherpe foto's mee kunnen maken.

                      Ik volg je zeker wat betreft investeren in goeie lenzen. Ikzelf was onlangs zeer aangenaam verrast toen ik mijn 85 1.4 eens op een oude D200 gebruikte. OK qua ruis op hoge ISO is er momenteel veel beter te vinden. En dan moet ik TS ook volgen dat een D7000 ook op bv dat vlak stukken beter is dan een A200.

                      Comment


                      • #12
                        Re: van sony A200 naar Nikon D7000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                        Gewoon je sony houden. Er staat toch niet op een foto met welke camera die genomen is. Laat je niet gek maken, anders kost het je een hele hoop geld met weinig resultaat.
                        Mijn body is nu 3jaar oud, ik denk dat ik aan zo'n 15000-18000 kliks zit.
                        Hoelang zou die nog mee gaan denken jullie? Zonder goede body met minder iso maar met lichtsterke lens ben je toch niet veel op dansoptreden? Een goede body is toch al de helft denk ik? Of ben ik mis?

                        Comment


                        • #13
                          Re: van sony A200 naar Nikon D7000

                          Oorspronkelijk geplaatst door frebie Bekijk bericht
                          Mijn body is nu 3jaar oud, ik denk dat ik aan zo'n 15000-18000 kliks zit.
                          Hoelang zou die nog mee gaan denken jullie?
                          Ik heb een DSLR uit 2003 en die gebruik ik nog weleens, na 120.000 opnames is er een nieuwe sluiter ingezt.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: van sony A200 naar Nikon D7000

                            Oorspronkelijk geplaatst door frebie Bekijk bericht
                            Mijn body is nu 3jaar oud, ik denk dat ik aan zo'n 15000-18000 kliks zit.
                            Hoelang zou die nog mee gaan denken jullie? Zonder goede body met minder iso maar met lichtsterke lens ben je toch niet veel op dansoptreden? Een goede body is toch al de helft denk ik? Of ben ik mis?
                            Dan kan die gemakkelijk nog 6 jaar mee.
                            Veel oefening levert veel meer op dan 1350 euro uitgeven aan materiaal en daarmee onvoorbereid naar die ene dansvoorstelling per jaar gaan.
                            Ga je regelmatig 's avonds/'s nachts op stap met de camera ? Heb je op die manier al geprobeerd om het onderste uit de kan te halen van je huidige materiaal ?

                            Natuurlijk, ik kan begrijpen dat je in die cursus er graag bij hoort ipv de aandacht te trekken met je nog steeds minder courante merk in de dslr-wereld. Als je daarvoor dat bedrag wil uitgeven, geen probleem hoor.

                            Maar puur voor één optreden per jaar zou ik eerder gewoon een Sony 50/1.4, 50/1.8 of 35/1.8 kopen en heel veel oefenen om te zien met welke instellingen je het beste resultaat behaalt, en dan ga je in verhouding tot D7000 + 24-70HSM ook echt wel prima prenten maken.
                            Trouwens: drukken jullie die foto's af ? Want als dat het geval is, dan kan het resultaat wel eens veel beter meevallen dan wanneer je steeds alles op 100% grootte op de pc zit te bekijken.
                            Last edited by K-2; 16 maart 2012, 16:22.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: van sony A200 naar Nikon D7000

                              Bedankt allemaal voor jullie meningen!
                              Ik weet wat ik ga doen! Ik hou mijn Sony die ik gewend ben en koop mij idd 50mm F1.4. Het zal wat wennen zijn met die vaste brandpuntsafstand maar dat heb ik ervoor over en ik zal veel minder geld kwijt zijn. De nieuwe mac pro gaat voor!

                              thx!

                              Comment

                              Working...
                              X