Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Horseshoe Bay before the thunderstorm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Horseshoe Bay before the thunderstorm

    Als je een rondreis door Noord-Amerika maakt, ontdek je al snel dat ze van de plaatsnamen vaak een rommeltje hebben gemaakt. Doorgaans schreeuwen die een gebrek aan inspiratie uit. Neem nu Boulder, Colorado. Genaamd naar de rotsblokken in het lokale riviertje. Of Oakville (ergens stond ooit vast een eik), Clearwater (helder water hier te vinden!), Fairwood (mooi bos), Cedar City (cederstad) en ga zo maar door. Gelukkig zegt de gebrekkige originaliteit van de naam zelden iets over hoe mooi een plek is. Hetzelfde geldt voor Horseshoe Bay, een - jawel - hoefijzervormige baai iets ten noorden van Vancouver City. Dit is hoe de baai eruit ziet vlak voor een onweer:


    De zwartwit-omzetting (op basis van een HDR) is met nogal wat gesleur aan schuivertjes tot stand gekomen, ik verwacht dus wel wat tegenstand op dit forum. Hou je vooral niet in!
    Your first 10,000 photographs are your worst.Henri Cartier-Bresson

  • #2
    Re: Horseshoe Bay before the thunderstorm

    Oorspronkelijk geplaatst door Caenwyr Bekijk bericht
    Als je een rondreis door Noord-Amerika maakt, ontdek je al snel dat ze van de plaatsnamen vaak een rommeltje hebben gemaakt.
    Erger vind ik nog dat je zo goed als elke Europese stad wel kan terugvinden in Noord-Amerika.

    De nabewerking van de foto is zeker geslaagd. Ik zou zeker niet gedacht hebben dat hij via HDR tot stand gekomen was (behalve dat er wat meer dan normaal ruis in de foto zit). Ik vraag me wel af of de foto niet indrukwekkender geweest zou zijn in kleur (en in een groter formaat).

    Misschien een beetje jammer dat je nog de sporen van de ferry ziet (waarop je waarschijnlijk zat). Nu zie je duidelijk menselijke sporen en anders had het een afgelegen baai kunnen zijn. Maar beter zo, dan het onweer te trotseren op het water. Maar al bij al een mooie plaat.

    Comment


    • #3
      Re: Horseshoe Bay before the thunderstorm

      Oorspronkelijk geplaatst door Caenwyr Bekijk bericht
      De zwartwit-omzetting (op basis van een HDR) is met nogal wat gesleur aan schuivertjes tot stand gekomen, ik verwacht dus wel wat tegenstand op dit forum. Hou je vooral niet in!
      Of het aan die HDR ligt weet ik niet maar ik vind de omzetting niet geslaagd.
      Komt bij mij heel grijs over.
      I put the sexy in dyslexia

      Comment


      • #4
        Re: Horseshoe Bay before the thunderstorm

        Zie het aan de foto niet af dat je veel aan de schuivers hebt gezeten.
        Vind het een mooie plaat.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment

        Working...
        X