Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS

    Ik ben aan het overwegen om mij deze lens aan te schaffen. Nu omdat ik een andere lens zal moeten verkopen om deze aankoop te doen wou ik toch nog wat info van mensen die deze lens hebben of wat gebruikservaring mee hebben.

    waar wil ik deze voor gebruiken, vogels(in vlucht) /natuur en buitensport zoals voetbal en mx.

    waarom overweeg ik net deze lens en niet een 500mm of groter? Omdat ik meestal uit de hand of met een mono eronder wil schieten en niet vanuit een schuiltent. Ik de lens altijd wil kunnen meenemen op lange tochten (weegt maar 1380 gr). en hij zou ook in mijn fastpack 350 moeten passen.

    NU mijn vraag: tot op welke afstand kan ik ongeveer een buizerd in vlucht deftig in beeld krijgen, niet beeldvullend maar toch dichtbij genoeg om wat details te kunnen zien. Twijfel toch een beetje aan het aantal mm in. Gebruik trouwens een 600d.

    Ik heb al wel wat rondgekeken naar andere lenzen maar die leken mij allemaal redelijk groot en zwaar. Weet mss iemand toch nog een alternatief? budget max 1500eurokes
    mss een Sigma 150-500mm f/5-6.3 DG APO OS HSM Canon?

    alvast bedankt

    ps moest je er eentje verkopen pm me
    pss wss binnekort tekoop 70-200 f4l is usm
    Last edited by unalom; 15 maart 2012, 14:17.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

  • #2
    Re: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS

    Ik denk als je vogels in de vlucht wil fotograferen zoals je aangeeft denk ik dat je met deze 400mm niet voldoende zal zijn.
    Ik heb hier nu wel geen ervaring mee, ik fotografeer meestal op airshows
    Voor de rest ben ik heel tevreden met deze lens zowel op de 450D als op de 40D.
    Vrij snelle AF en scherpe lens.
    Als ik u was zou ik niet voor die 150-500 gaan, maar dat is natuurlijk persoonlijke keuze.
    Kris,
    Canon 40D - 24-105L - 100-400L -Sigma 18-50 - Speedlite 430EX II

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door wizie
      Ik denk als je vogels in de vlucht wil fotograferen zoals je aangeeft denk ik dat je met deze 400mm niet voldoende zal zijn.
      Ik heb hier nu wel geen ervaring mee, ik fotografeer meestal op airshows
      Voor de rest ben ik heel tevreden met deze lens zowel op de 450D als op de 40D.
      Vrij snelle AF en scherpe lens.
      Als ik u was zou ik niet voor die 150-500 gaan, maar dat is natuurlijk persoonlijke keuze.
      Kris,
      Waarom niet de 150-500?.. Het is een prima lens hoor het ligt aan de bouw jaar met serie nummer...
      Dus...

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS

        Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
        Waarom niet de 150-500?.. Het is een prima lens hoor het ligt aan de bouw jaar met serie nummer...
        Dus...
        Wat is er mis met die lens? daarstraks ff opgezocht en kon niet echt slechte reviews vinden.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS

          Heb je al gedacht aan een converter?
          Dan hoef je de lens die je nu hebt niet te verkopen, dat is toch ook niet de minste.
          En mocht je iets kwaliteitsverlies hebben met een converter is dat met jouw lens misschien niet zo'n probleem omdat die erg goed is.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS

            een converter is idd geen slecht idee. die lens is idd best goed.
            wat voor converter kan ik dan best nemen?
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS

              Meer dan een 1.4x zul je niet kunnen gaan.Dan heb je diafragma 5.6.Met een 2x converter zal je kwaliteit van beeld minder zijn,je max diafragma 8 en geen AF meer op jouw toestel.Tenzij afplakken etc.,maar dat werkt in praktijk eigenlijk niet.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS

                Ik zou geen convertor op deze lens steken. Dan verlies je niet enkel de autofocus, maar ook de stabilisatie. Een convertor is iets voor op een lichtsterke prime.

                Ik heb de 100-400 en ben er heel tevreden van ! Idd niet te zwaar om heel de dag mee rond te trekken.

                En omdat je ze niet op statief moet gebruiken (omdat ze niet zo zwaar is), kan je ook vanuit verschillende perspectieven foto's maken.

                De 100-400 is op 400 mm zelfs scherper dan menige 150-500 of 50-500 op 400 !

                Dichtbij de vogels geraken is belangrijker dan veel mm's.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Dichtbij de vogels geraken is belangrijker dan veel mm's.
                  Dat zijn wijze woorden Als 400mm te kort is zal 500mm ook te kort zijn.

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS

                    Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                    Wat is er mis met die lens? daarstraks ff opgezocht en kon niet echt slechte reviews vinden.
                    Ik zeg niet dat er iets mis is met de lens, alleen dat er wel een verschil is tussen de lens in de titel en deze Sigma lens.
                    Canon 40D - 24-105L - 100-400L -Sigma 18-50 - Speedlite 430EX II

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS

                      Ik ben zeer revreden over de 100/400 maar vrees dat voor hoe jij vogels wilt fotograferen ze toch te kort zal zijn .Een vriend van mij die niet anders doet dan reizen voor speciale vogels te kunnen zien heeft een 400 F2.8 met convertor X 2 dan behoud hij zijn af maar dan zit je in een HEEL dure klasse .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS

                        Da's dan wel het verschil tussen de hobbyist en iemand die het voor zijn beroep doet en de kosten van de heeel dure lenzen kan aftrekken.

                        Een 100-400 van Canon is een heel goeie lens voor zijn prijs, maar als we spreken over de 400 mm f 2.8 of de 500 mm f 4, spreken we wel over 6500 euro en meer.

                        Ik denk niet dat de meeste hobbyisten dat kunnen of willen betalen ! Laat staan dat ze er thuis mee tevreden zijn.

                        Belangrijker dan mm's is het gedrag van je onderwerp kennen, en geduld en tijd hebben !

                        Bij mij ontbreekt het vooral aan vrije tijd !
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS

                          Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                          Ik ben zeer revreden over de 100/400 maar vrees dat voor hoe jij vogels wilt fotograferen ze toch te kort zal zijn .Een vriend van mij die niet anders doet dan reizen voor speciale vogels te kunnen zien heeft een 400 F2.8 met convertor X 2 dan behoud hij zijn af maar dan zit je in een HEEL dure klasse .
                          zo diehard ben ik niet. ga voorlopig nog wat rondkijken op forums. mss eens een 100-400 lenen/huren en kijken wat ik daar mee kan aanvangen.

                          x 1.4 zou op mijn 70-200 wel nog af en is moeten behouden aldus de fiche van mijn lens
                          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS

                            Ja, maar de stabilisatie ? En de autofocus, als hij al werkt, wordt veel trager. Niet geschikt voor bv vogels in de vlucht.

                            En een 70-200 met convertor is veel zwaarder dan een 100-400.

                            Dat maakt wel een verschil als je heel de dag rondloopt !

                            Ik heb een 2x convertor voor mijn 70-200 gekocht, maar na n week al verkocht en een 100-400 gekocht ...
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Ja, maar de stabilisatie ? En de autofocus, als hij al werkt, wordt veel trager. Niet geschikt voor bv vogels in de vlucht.

                              En een 70-200 met convertor is veel zwaarder dan een 100-400.

                              Dat maakt wel een verschil als je heel de dag rondloopt !

                              Ik heb een 2x convertor voor mijn 70-200 gekocht, maar na n week al verkocht en een 100-400 gekocht ...
                              zou kunnen, wat ik ook ga doen> eerst testen dan kopen.
                              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                              Comment

                              Working...
                              X