Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A200 steady shot kapot?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A200 steady shot kapot?

    Hallo,

    Na een vorige post over een softe lens die bij nader inzien toch scherp bleek dacht ik dat het steady shot mechanisme van mijn A200 misschien stuk was. Is er een manier om dit te weten te komen?

    Alvast bedankt!
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

  • #2
    Re: Sony A200 steady shot kapot?

    1) Ofwel een foto maken op bv iso 100 en foto van hetzelfde onderwerp trekken (in redelijk duistere omstandigheden, bv 1/10s) en foto's onderling vergelijken

    2) Je bent zeker dat het defect is wanneer de 5 "bars" rechts in de zoeker knipperen...


    Niet om je op kosten te jagen, maar de A57 ziet er een heerlijke vervanger uit

    Comment


    • #3
      Re: Sony A200 steady shot kapot?

      Soft ziet er heel anders uit als bewegingsonscherpte.
      Soft: je ziet één beeld, waar de randen wat 'overvloeien' .
      Beweging: je ziet een beeld niet uitpunten opgebouwd, maar uit streepjes/cirkeltjes oid.

      De soft kan best mooi zijn en beweging bijna nooit, soms in extreme gevallen met lange tijden, grote bewegingen met felle contraten, maar dan is het eigenlijk meer experimenteel.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Sony A200 steady shot kapot?

        kijk eens even of je beeld in de zoeker overeenkomt met de uiteindelijk gemaakte foto.. het kan gebeuren dat de sensor uit zijn voegen is gesprongen in dat mechanisme..
        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

        Comment


        • #5
          Re: Sony A200 steady shot kapot?

          Ik zou zeggen: neem om te beginnen eens 5 foto's met sluitertijd 1/2 seconde en stab. aan, daarna hetzelfde met stabilisatie af. Je zou tussen de twee reeksen een duidelijk verschil moeten merken.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment

          Working...
          X