Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000

    Hallo iedereen,

    Ben in het bezit van een Nikon D5000 en omdat hier overal te lezen is dat goed glas het belangrijkste is, ben ik wat redelijk goed glas (geen top) beginnen kopen zoals:
    Nikkor 50 1.8 - Sigma 17-50 2.8. - Sigma 10-20 - Tamron 90 2.8 en Nikkor 70-300VR

    Dus nu zou ik van fototoestel willen veranderen.
    Mijn eerste keuze zou gaan naar Nikon D7000, maar nu is mijn vraag of jullie weten of er een opvolger voor komt dit jaar alsook de D300.

    Want zou het wel jammer vinden een toestel te kopen en volle pot te betalen als er iets erna de opvolger uitkomt.

    En wat zou de opvolger van de d7000 en d300 hebben qua verbeteringen? Of zou moeten hebben.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Nikon D7000

    En waarom zou je veranderen ? Wat wil je anders doen of wat mis je op de D5000 ?

    YMMV Nerdi

    Wat ik graag zou zien is een hyperfocale AF. Of dat er ooit komt betwijfel ik wel.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000

      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


      Hier heb je alvast pagina's leesvoer. Ondertussen is de D4 en de D800 beperkt op de markt en dus ook de specs, voor een D400 is het koffiedik kijken.
      Niks dan speculatie.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000

        Wat heb ik nodig?

        Betere iso, iets betere resolutie, weather sealed is ook wel handig.

        En ti's gewoon tijd voor een stapje hoger, weet je wel, boys and toys

        Kan wel nog wat wachten, daar niet van.
        Als ik nu een toestel koop is het voor serieus wat jaren.

        Tja, FX, effe overwogen (D700) maar als ik de prijskaartjes zie van de lenzen (slik) laat staan de D800.
        Wanneer ik de Lotto zou winnen, direct maar nu no thanks.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7000

          Oorspronkelijk geplaatst door biggdiesel Bekijk bericht
          Tja, FX, effe overwogen (D700) maar als ik de prijskaartjes zie van de lenzen (slik) laat staan de D800.
          Die lenzen vallen best mee, ik heb mijn Sigma 10-20 vervangen door een Sigma 15-30 effectief €125 winst en een Nikkor 17-55 2.8 door een Tamron 28-75 2.8 effectief €600 winst., heeft totaal minder dan 3 weken tijd gekocht.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7000

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Die lenzen vallen best mee, ik heb mijn Sigma 10-20 vervangen door een Sigma 15-30 effectief €125 winst en een Nikkor 17-55 2.8 door een Tamron 28-75 2.8 effectief €600 winst., heeft totaal minder dan 3 weken tijd gekocht.
            En tevreden dat je de overstap gemaakt hebt?

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7000

              Zeer tevreden, maar dat was al toen ik de eerste keer in dat gaatje achterin keek, bijna net zo grote zoeker als mijn F90. Verder de hoge iso, DR en kleine DOF.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7000

                Oorspronkelijk geplaatst door biggdiesel Bekijk bericht
                Wat heb ik nodig?

                Betere iso, iets betere resolutie, weather sealed is ook wel handig.
                en welk verschil verwacht je te zien tussen 12.3 en 16 MP?
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7000

                  Niet echt veel zeker.

                  Moet toch iets zeggen, wil gewoon ne nieuwe,
                  Daar komt het eigenlijk op neer. Maar zal toch zeker verschil op zitten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7000

                    Tussen een D5000 en een D7000 is er wel degelijk een verschil:

                    Expeed 2 ipv Expeed
                    Hoger ISO bereik,tot 6400
                    Sluiter tot 1/8000 ipv 1/4000
                    39 scherpstelpunten ipv 11
                    Beeldsnelheid tot 6bps
                    en veel meer instelmogelijkheden in de menu's

                    Of dat allemaal belangrijk is en betere beelden geeft laat ik in het midden. De keuze is aan jou maar de D7000 is zeker een uitstekende semi-pro camera.

                    Succes met je keuze!

                    grtz
                    Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7000

                      Verder heeft de D7000 2 geheugenkaartjes (SDHC), is bij het ontspannen discreet, zoals de D5000 en heeft als het echt moet nog een stille modus. Dit alles in een stevige magnezium behuizing.
                      De D7000 kan, in tegenstelling tot de D5000, alle Nikon lenzen aan ook de niet AFS lenzen.
                      Last edited by dicidi; 15 maart 2012, 23:05.
                      D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7000

                        Verder heeft de D7000 2 geheugenkaartjes (SDHC), is veel discreter bij het ontspannen en heeft als het echt moet nog een stille modus. Dit alles in een stevige magnezium behuizing.
                        De D7000 kan, in tegenstelling tot de D5000, alle Nikon lenzen aan.
                        Last edited by dicidi; 16 maart 2012, 15:35.
                        D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7000

                          Beste Biggdiesel,

                          De algemene verwachting is dat de D7000 in 2012 een opvolger krijgt. (kerst??). De sensor zal wel weer van Sony komen en zal vermoedelijk een neefje zijn van die die in de SLT A57 of A77 zit denk ik zo. Er gaan zelfs geruchten dat de Nikon D400 een FF-toestel gaat zijn. Dan zou het zo kunnen zijn dat de opvolger van de D7000 zowel de D7000 als de D300s opvolgt. Maar goed het blijft een gok.

                          Wilt u nu wat nieuws moet u zich niet laten weerhouden de D7000 lijkt netjes aan uw aanvullende wensen te voldoen en t.o.v. de D5000 gaat u er zeker niet op achteruit.

                          Voor u gaat het uiteindelijk om uw fotoplezier.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D7000

                            Interessant, dan wacht ik nog wel een beetje.
                            Kan ik nog zien voor de D7000 opvolger of overstappen op full frame.

                            Alvast bedankt voor de reacties

                            Gr.

                            Comment

                            Working...
                            X