Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huwelijk + communiefoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • huwelijk + communiefoto's

    Na al een paar foto's te hebben genomen op een huwelijk , werd er mij gevraagd van een koppel die de foto's gezien had ook foto's te nemen van hun huwelijk...
    (een 2e huwelijk voor beiden) ... stadhuis en feest ,koppel samen+ paar groepsfoto's.. ze zijn zich er van bewust dat ik dit niet professioneel doe en zeker niet in de aard van een prof kom! Maar daarvoor doe ik niet minder mijn best!

    +

    Ook heeft mijn tante gevraagd de foto's te nemen van mijn neeftje voor zijn plechtige communie.

    Nu had ik wel een paar vraagjes...

    Ik beschik over een canon eos 350d + SIGMA DC 18-200mm 1:3.5-6.3

    Graag wat info over de instellingen om nog meer te kunnen halen uit die camera dan de tot nu toe auto functie.

    Tips meer dan welkom!

    CANON EOS 350D + kitlens + SIGMA DC 18-200mm 1:3.5-6.3

  • #2
    Re: huwelijk + communiefoto's

    Bezint eer ge begint.
    Zoek het forum eens af over communie en huwelijk. Gebruik de zoekfunctie.
    lees ook dit:
    Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.

    Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.

    Forum voor technische discussies die met digitale fotografie te maken hebben, en voor het tonen van fotografische tips & trucs.

    Comment


    • #3
      Re: huwelijk + communiefoto's

      mss nodig:


      # flitser of reflectie scherm om schaduwen in het gezicht op te lichten.
      # backup locatie bij regen
      # deftige lenzen (tamron 17-50 f2.8/ canon 50f1.8 / ...)
      #backup camera en kaartjes (wet van murphey, ge weet maar nooit en moet dan juist lukken)
      # ...

      communie kan best lukken, shoot kan je overdoen!

      trouw, ... da ene moment missen (of onbruikbare foto van hebben), problemen met camera, werken in soms zeer donkere stadhuizen of kerken, ...

      zeker voor de trouw, bezint eer ge begint
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: huwelijk + communiefoto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Nele en kristof Bekijk bericht
        Na al een paar foto's te hebben genomen op een huwelijk , werd er mij gevraagd van een koppel die de foto's gezien had ook foto's te nemen van hun huwelijk...

        Graag wat info over de instellingen om nog meer te kunnen halen uit die camera dan de tot nu toe auto functie.
        als ze je foto's gezien hebben... en ze vinden ze goed! dan doe je best gewoon zoals je gewent bent te werken... op automatisch... dan kan je jezelf concentreren op het maken van de beelden ipv. de techniek
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: huwelijk + communiefoto's

          Persoonlijk zou ik alvast een lichtsterk objectief kopen, canon prijzen ken ik niet, maar ik heb een 50mm 1.8D van nikon en deze kwam ten zeerste van pas toen ik overlaatst gevraagd was door mijn zus om het doopsel van mijn nichtje te fotograferen. Dit was voor mij ook de eerste maal dat ik zoiets deed. Alles heb ik met dit objectief gefotografeerd met tevredenheid voor mezelf maar ook van mijn familie.

          Het objectief kostte me bijna niets, nieuw 120 euro, 2de hands heb ik hem 90 euro betaald slechts 1 maand oud.
          Ook kan je misschien eens kijken of je ergens een objectief kan huren, of lenen van iemand.

          Nu als je nog veel tijd hebt kan je je beter verdiepen in fotografie, zeker met name de basis Diafragma, sluitertijd, ISO en hun verhoudingen tot elkaar. Eventueel kan je daar nog bij leren om en hoe een externe flits te gebruiken. Veel oefenen in verschillende lichtomstandigheden. Probeer te weten te komen waar het huwelijk plaatsvindt en ga op voorhand eens naar de locatie.

          Moest je echter niet veel tijd meer hebben, dan zou ik meegaan met de hierboven geschreven uitleg. Je kan dan beter op automatisch of op je P stand fotograferen en zo je minder druk te hoeven maken over de instellingen waardoor je belangrijke momenten misschien wel mist.

          Veel succes alvast.

          Mvg John
          http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

          Comment


          • #6
            Re: huwelijk + communiefoto's

            De tamron 28-75 f2.8 schijnt het goed te doen en goede beoordelingen te krijgen. Voor portret lijkt mij dit wel geschikt. Alsook de prijs van dit objectief is super. Ik heb deze nog niet maar staat bij op het verlanglijstje. De verkoper waar ik mijn toestel kocht adviseerde mij te investeren in lichtsterke objectieven.

            Klik

            Review

            verkooppunt
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: huwelijk + communiefoto's

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              als ze je foto's gezien hebben... en ze vinden ze goed! dan doe je best gewoon zoals je gewent bent te werken... op automatisch... dan kan je jezelf concentreren op het maken van de beelden ipv. de techniek
              +1...


              En als je er meer mee zou willen doen, je verdiepen in de wondere wereld van fotografie en deftige objectieven, flitser, schermpjes aanschaffen.
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: huwelijk + communiefoto's

                +2 ;-)

                Als je je wenst te verdiepen in de wondere wereld van fotografie zou ik starten met de belichtingsdriehoek (Diafragma, Sluitertijd en ISO)


                De artikelen over Diafragma, Sluitertijd en ISO kan ik je adviseren om als eerste door te nemen ;-)

                Comment


                • #9
                  Re: huwelijk + communiefoto's

                  Kijk eens naar volgend beeldmateriaal :

                  http://www.youtube.com/watch?v=-S3NF...MzZu4Vb4hy8DM=

                  Persoonlijk hou ik meer van de M-stand en lichtsterke lenzen
                  www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: huwelijk + communiefoto's

                    oefen eens een dag.... maak een reportage van een dag van je kinderen, hond of kat of wat dan ook.... binnen, buiten, maak beautyshots, probeer ze savonds voor tv met dat licht te trekken.... kijk hoe ver je komt...

                    want als al die foto's die ze zagen in mooi zonlicht getrokken zijn... zijn ze geen referentie
                    www.aeri-photography.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: huwelijk + communiefoto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                      kijk eens naar volgend beeldmateriaal :

                      http://www.youtube.com/watch?v=-s3nf...mzzu4vb4hy8dm=

                      persoonlijk hou ik meer van de m-stand en lichtsterke lenzen
                      +10 :g
                      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: huwelijk + communiefoto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                        Kijk eens naar volgend beeldmateriaal :

                        http://www.youtube.com/watch?v=-S3NF...MzZu4Vb4hy8DM=

                        Persoonlijk hou ik meer van de M-stand en lichtsterke lenzen
                        Ik weet niet wat ik nu leuker vind....het filmpje? Of de (azijn)reacties van mensen op het filmpje die kennelijk de term sarcasme niet kennen
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #13
                          Re: huwelijk + communiefoto's

                          filmpje is dus puur de ts belachelijk maken!!
                          soit 't is een forum!

                          ts doet wij hij wenst en volgens zijn mogelijkheden
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: huwelijk + communiefoto's

                            en soms is het beste antwoord aan een poster: doe het niet... je mist de kennis en het materiaal om het degelijk te doen volgens ons...

                            en een basis camera met kitlens voor een huwlijk... met een fotograaf die op auto-mode plaatjes maakt.... is voor een huwlijk zo'n geval.
                            www.aeri-photography.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: huwelijk + communiefoto's

                              of.. je gaat er gewoon voor !
                              dat heb ik jaren geleden ook gedaan

                              leer werken met je limieten en dit kan je als je je materiaal door en door kent !
                              Photography helps people to see
                              -Berenice Abbott-
                              BD1050BE

                              Comment

                              Working...
                              X