Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

600D + 50 mm 1.8 II, goede keuze ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 600D + 50 mm 1.8 II, goede keuze ?

    Hallo iedereen,

    Na mij serieus in te lezen in de fotografie heb ik een camerakeuze gemaakt. Ik wil hem vooral gebruiken voor het fotograferen van mode en gerechtjes. Dus geen giga landschappen etc. Maar wel scherpe foto's van culinaire dingen en eens een portretfoto.

    Mijn keuze viel op de canon 600D door de vele megapixels, en als lens de 50mm 1.8 II. Is dit een goede keuze ? Of is er een andere lens beter geschikt. Max budget is ongeveer 700
    Groetjes,
    Eline

  • #2
    Re: 600D + 50 mm 1.8 II, goede keuze ?

    Mijn excuses, ik zie nu net dat ik dit bericht in het verkeerde onderdeel heb gepost. Het moet natuurlijk bij 'camera's'.

    Comment


    • #3
      Re: 600D + 50 mm 1.8 II, goede keuze ?

      Ik heb de 50mm 1.8 II. Een leuk lensje, zeker om altijd in de tas te hebben (als je geen 1.4 of 1.2 hebt natuurlijk), maar om gerechtjes te doen, denk ik toch dat het wat moeilijk gaat zijn.. Dan kies je beter voor een 60mm macro denk ik, aangezien de kortste scherpstelafstand van deze 50mm vrij lang is..

      Misschien hebben anderen hier al ervaring mee?
      Jannes Bollen
      Website / Facebookpagina

      Comment


      • #4
        Re: 600D + 50 mm 1.8 II, goede keuze ?

        Lijkt me zelfs een zeer goede keuze, goedkoop en degelijk materiaal waar je veel plezier aan zal hebben.

        Als ik de combo iets zou kunnen verbeteren dan zou ik de 1.4 aanraden maar die kost je wel 300 euro meer natuurlijk. Nu, die 1.8 is zeker niet slecht hoor.

        Comment


        • #5
          Re: 600D + 50 mm 1.8 II, goede keuze ?

          ik heb de 50mm en als je dicht bij wil zitten kan je niet scherp stellen. verder is het een super lens voor zijn prijs, dito 600d
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: 600D + 50 mm 1.8 II, goede keuze ?

            waarom een macro lens? Het is meestal de bedoeling dat het hele gerecht scherp op de foto komt te staan. Dus laat vallen die macro. En de Ts spreekt zelf over veel megapixels, wel dan is het gemakkelijk om even een stukje weg te croppen om het gerecht dichter te laten komen. Op zich ben ik echt geen fan van de canon 50 1.8 voor mij is dit geen "plastic fantastique" zoals de meesten hem benoemen maar meer "plastique merdique" ( btw sorry voor mijn woorden ) Veel lawaai, heel traag AF, echt een speelgoed lens, totaal niet scherp op f1.8, ... Voor je gerechtjes zou ik meer neigen naar een 35 of 30mm lens. En je zegt mode? is dat dan studiowerk?
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

            Comment


            • #7
              Re: 600D + 50 mm 1.8 II, goede keuze ?

              Ik zou eerst eens kijken op welke manier jij gerechtjes wilt fotograferen. Bestudeer bv foto's van anderen. Als je goed kijkt dan zie je wel met welke beeldhoek gefotografeerd is.

              En een 50 mm kopen voor portretwerk, lijkt me niet zo handig!
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: 600D + 50 mm 1.8 II, goede keuze ?

                Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                En een 50 mm kopen voor portretwerk, lijkt me niet zo handig!
                En waarom niet?
                Iedereen haalt hier toch aan dat 50mm op crop & 85mm op FF het meeste geschikt zijn.

                Ik gebruik nu zoveel mogelijk ook mijn 50mm 1.8 op mijn 40d (dezelfde crop) en ik ben hier toch tevreden van voor mijn portretten, naar hetgeen ik nu al gebruikt heb, geeft hij voor mij een iets mooiere scherptediepte & bokeh dan de 28-75 maar dit is een persoonlijke smaak ook natuurlijk.
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: 600D + 50 mm 1.8 II, goede keuze ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                  En waarom niet?
                  Iedereen haalt hier toch aan dat 50mm op crop & 85mm op FF het meeste geschikt zijn.
                  Hmm ben ik de enige die spijt heeft van de 50 f/1.8 op Crop en FF. Gebruik deze eigenlijk nooit.

                  Ik zeg hiermee natuurlijk niet dat het een slecht objectief is, maar dat ik persoonlijk het zonde vond van het geld. Ik ben gewoon weg niet zo in to the primes.

                  De f/1.8 presteert pas echt als je deze 1 a 2 stops afstopt. Naar bijvoorbeeld f/2.8. Bij mindere licht omstandigheden dan wil deze nogal behoorlijk gaan hunten. En meerdere malen meegemaakt dat die helemaal niet wilde scherpstellen.

                  Tevens vind niet iedereen het prettig om met primes te werken. Dit is dan ook weer een persoonlijke keuze. Die je natuurlijk wel zelf moet ondervinden.

                  Als je net start met fotografie dan ben ik nog steeds van mening dat je het beste kunt starten met een kitlens bv. 18-55 IS. Om eerst de basis van fotografie te leren. Op het moment dat de basis er in zit. Dan zul je merken dat je veel makkelijker een gerichte keuze kunt maken welk type objectief bij jou manier van fotograferen past.

                  De f/1.8 heeft een geringe scherpte diepte waar enige basis kennis van fotografie wel handig kan zijn.

                  En zo slecht is de kitlens nog niet. ;-)

                  Comment

                  Working...
                  X