Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000

    ben dus al bijna overstag aan het gaan voor de D7000

    (3100 heeft het halvelings opgegeven)

    maar kan iemand me nog wat Info geven over de D7000 ik hoor het graag nog eens van diegenen die er echt mee werken of er iets van kennen...


    Mijn oefenobjecten..voornamelijk honden...

    Tnx

  • #2
    Re: Nikon D7000

    De D7000 is voor mij een geweldige camera,
    wat niet betekend dat dit voor iemand anders ook zo is.
    Het is zeker geen makkelijke camera, om mee om te gaan,
    tenzei je meestal de pretstanden gebruikt.
    Als je met de D7000 goed leert omgaan krijg je er heel veel voor terug.

    Heb een jaar geleden mijn D70s vervangen door een D7000.
    Na veel wikken en wegen.
    Alvorens voor de D7000 te kiezen heb ik alles wat voor mij belangrijk is bij een nieuwe camera, op een rijtje gezet.
    Het waren een tiental punten, belangrijke en minder belangrijke.

    Vermits ik uitsluitend manueel fotografeer, had ik geen boodschap aan pretstanden en andere.
    Aan filmen ook geen boodschap.
    Doe Veel macro/close up, hiervoor is de D7000 uitermate geschikt.
    -Door zijn hoge bruikbare ISO waarden.
    - De mogelijk om de spiegel op voorhand op te klappen.(Mirror lock up), wat trillingen verhinderd, die bij lage sluitertijden je beeld om zeep helpen.
    - De mogelijkheid om heel precies manueel scherp te stellen, via live view, en tegelijk het beeld vergroten op de display tot x8.

    De op voorhand programmeerbare knoppen U1 en U2, waren ook een absolute voorwaarde, die mijn nieuwe camera moest hebben.
    Enz.

    Uiteindelijk,
    rekening houdend met prijs/kwaliteit verhouding, kwam de D7000 als beste koop uit de vergelijking, met een paar andere Nikon camera's.
    Ben uitermate tevreden over mijn D7000, temeer ik een aantal lenzen van de D70 nog steeds kan gebruiken.

    't is allemaal heel persoonlijk, wat een geschikte camera is voor de een, is dit niet noodzakelijker wijze voor iemand anders.

    Zet alles op een rijtje wat je nieuwe camera moet hebben, en kies dan deze die het best aan je wensen voldoet.
    Nikon D7000, en wat glas.
    http://blog.seniorennet.be/pacha/

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000

      Oorspronkelijk geplaatst door pacha Bekijk bericht
      De D7000 is voor mij een geweldige camera,
      wat niet betekend dat dit voor iemand anders ook zo is.
      Het is zeker geen makkelijke camera, om mee om te gaan,
      tenzei je meestal de pretstanden gebruikt.
      Als je met de D7000 goed leert omgaan krijg je er heel veel voor terug.

      Heb een jaar geleden mijn D70s vervangen door een D7000.
      Na veel wikken en wegen.
      Alvorens voor de D7000 te kiezen heb ik alles wat voor mij belangrijk is bij een nieuwe camera, op een rijtje gezet.
      Het waren een tiental punten, belangrijke en minder belangrijke.

      Vermits ik uitsluitend manueel fotografeer, had ik geen boodschap aan pretstanden en andere.
      Aan filmen ook geen boodschap.
      Doe Veel macro/close up, hiervoor is de D7000 uitermate geschikt.
      -Door zijn hoge bruikbare ISO waarden.
      - De mogelijk om de spiegel op voorhand op te klappen.(Mirror lock up), wat trillingen verhinderd, die bij lage sluitertijden je beeld om zeep helpen.
      - De mogelijkheid om heel precies manueel scherp te stellen, via live view, en tegelijk het beeld vergroten op de display tot x8.

      De op voorhand programmeerbare knoppen U1 en U2, waren ook een absolute voorwaarde, die mijn nieuwe camera moest hebben.
      Enz.

      Uiteindelijk,
      rekening houdend met prijs/kwaliteit verhouding, kwam de D7000 als beste koop uit de vergelijking, met een paar andere Nikon camera's.
      Ben uitermate tevreden over mijn D7000, temeer ik een aantal lenzen van de D70 nog steeds kan gebruiken.

      't is allemaal heel persoonlijk, wat een geschikte camera is voor de een, is dit niet noodzakelijker wijze voor iemand anders.

      Zet alles op een rijtje wat je nieuwe camera moet hebben, en kies dan deze die het best aan je wensen voldoet.
      Merci !!!!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000

        Ik heb een D7000 in bestelling


        Waarom een D7000 ?
        Omdat de d80 (oude camera)met AI-S objectieven niet kan meten
        ik graag op iso400 werk.
        Compatibel met al mijn Nikkor lenzen
        Betere beeldkwalteit
        HD movie
        MLU

        Onbelangrijk voor mij :
        AF
        Flits
        FPS
        Aoutoprogramma's
        Hoge sluitertijden

        YMMV nerdi
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7000

          Ik heb de mijne sinds juli 2011.
          Prachtige camera, snel, goed in hoge ISO (goed tot 4000-6400, maar nog bruikbaar op 25600, afhankelijk van het onderwerp), makkelijk in gebruik, niet te groot (ik kom van een D40 met grip, nu D7000 met grip), een aantal nuttige functies, zoals mirror up en quiet mode, 6 fps.

          Ik had een grotere autonomie van de accu wel kunnen appreciëren, een tweede lost dit natuurlijk op (maar één tegelijk in dienst, want de tweede zou in de body zitten, en dan moet je steeds de grip verwijderen).

          Ik mis op ongeveer elke SLR lage ISO's, tot 25 zou fijn zijn, minder nood aan ND filters.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7000

            In het begin was het voor mij echt aanpassen en lijk je er niet direct datgene uit te krijgen, wat me de vorige wel kon.
            Als kitlens had ik de 18-105 en ook al zeggen er veel van niet, ze is goed bruikbaar op de D7000.
            Je moet wel met diafragma's vanaf 7.1 werken wil je ze echt scherp hebben.

            Wat vind ik positief aan de D7000.
            -voor hetgeen ik doe is de AF snel genoeg.
            -hoge bruikbare ISO-waarden.
            -de knopjes ISO, AF, Lichtmeting (niet in menu's scrollen)
            -als je dan toch in de menu's moet kan je een persoonlijk menu maken met al je veelgebruikte opties.
            -virtuele horizon (bij landschappen)
            -dubbele SD-kaart.
            -MLU (bij macro)
            -Liveview (bij macro)


            Minder:
            - zeer trage (en bijgevolg onbruikbare) AF in videomodus, maar daar heb ik hem toch niet voor gekocht.
            - ... tjah, dan moet ik al erg gaan nadenken.
            - misschien iets te veel opties die je maar 1 keer of nooit gebruikt, maar dat stoort niet, die zitten toch in de menu's.
            En misschien haal ik er niet uit wat er in zit

            Ik weet wel als deze niet snel problemen geeft dat ik er nog jaren plezier van ga hebben.
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door Anne Katrien Bekijk bericht
              Mijn oefenobjecten..voornamelijk honden...
              Tnx
              Zalige oefenobjecten hé...

              Ik heb mijn D7000 nu exact een jaar en zou hem niet meer willen missen. Het is hier reeds gezegd dat het geen gemakkelijke camera is en dat is wel zo. Maar eens je alles onder de knie hebt dan zal je er tevreden over zijn.
              Wat ik zelf gemerkt heb (op verschillende camera's) is dat de D7000 goede lenzen nodig heeft. Als je de lat qua kwaliteit hoog legt dan lenzen als een 18-200 niet echt toereikend op gebied van scherpte. Je kan weliswaar de camera specifiek afstellen per lens maar dat werk niet 100% voor zo'n lens.
              Jean Pierre.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7000

                Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                Als je de lat qua kwaliteit hoog legt dan lenzen als een 18-200 niet echt toereikend op gebied van scherpte. Je kan weliswaar de camera specifiek afstellen per lens maar dat werk niet 100% voor zo'n lens.
                Dat kan ik alleen beamen. Er komen alleen TOP lenzen op mijn nieuwe D7000

                Nikkor 14-24/2.8
                CZ 25/2.8
                CZ 35/2
                Nikkor 50/1.4
                Nikkor 85/1.8
                en als toeristen lens 18-55

                YMMV N
                Last edited by Nerdifant; 15 maart 2012, 10:21. Reden: typos
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7000

                  het toestel interesseert me wel (alle meer dan een beetje)
                  mijn probleem is dat ik van een compact toestelleke iets te snel ben overgestapt naar
                  mijne D3100, kwas nog niet echt me Fotografie bezig daar is dan wel snel verandering in gekomen...resultaat na anderhalf jaar veel hond en veel te veel zand is het ding binnen voor herstelling in de wetenschap (zei de verkoper ook) dat ik het nog wel eens een jaarke kan trekken in die omstandigheden maar dat het dan Finaal fataal is!

                  je zegt op de D 7000 enkel Top lenzen..momenteel heb ik er nog maar 2
                  men kitlens en ne Nikkor 58-300 mm
                  + der komt wss nog ne 50 mm F 1.4...

                  vraag is ik moet nog wel ff doorsparen voor mijne nieuwe of dat die lenzen op de D7000 gaan...verkoper rade me ook al de D300s aan...is wel een prijsverschil dus moet ik er iets langer voor sparen natuurlijk...

                  belangrijkste voor mij is dat de camera nu wel tegen vuil enz kan... en dat ik me met die nieuwe camera ook volledig kan richten op Honden en andere dieren en dan liefst actiefoto's... budget is maximaal 1500 Eur...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                    Ik had een grotere autonomie van de accu wel kunnen appreciëren, een tweede lost dit natuurlijk op (maar één tegelijk in dienst, want de tweede zou in de body zitten, en dan moet je steeds de grip verwijderen).
                    Misschien off-topic, maar ik denk dat hier toch een misverstand aan de hand is .
                    In de grip plaats je 2 accu's, en de grip komt weer in het gat waar normaal je accu zit. Dus heb je altijd 2 accu's paraat, zonder dat je hoeft te wisselen.
                    Groeten,
                    Johan
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                      Misschien off-topic, maar ik denk dat hier toch een misverstand aan de hand is .
                      In de grip plaats je 2 accu's, en de grip komt weer in het gat waar normaal je accu zit. Dus heb je altijd 2 accu's paraat, zonder dat je hoeft te wisselen.
                      Groeten,
                      Johan
                      Klopt niet, dat was met de oudere toestellen.
                      Bij D7000 gaat 1 batterij gewoon in het toestel en 1 batterij in de grip
                      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7000

                        Sorry, ik ging van mijn "oude" D-90 uit. Weer wat geleerd. En bedankt voor de rechtzetting.
                        Groeten,
                        Johan
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7000

                          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                          Misschien off-topic, maar ik denk dat hier toch een misverstand aan de hand is .
                          In de grip plaats je 2 accu's, en de grip komt weer in het gat waar normaal je accu zit. Dus heb je altijd 2 accu's paraat, zonder dat je hoeft te wisselen.
                          Groeten,
                          Johan
                          Helaas niet. De D40 heeft wel dit systeem, maar de D7000 grip MB-D11 gaat niet in de accuopening van de body, de contacten staan onder de body. En er is slechts plaats vorr 1 accu. De tweede accu komt in de body. Je kunt via menu wel bepalen welke accu eerst wordt aangesproken, maar om te laden moet de grip los.

                          Nu is dit geen ramp, je vindt wel een moment om te wisselen.
                          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D7000

                            Met één batterij kan ik een hele dag foto's nemen terwijl ik de display regelmatig opzet om de resultaten te bekijken. Een batterij verwissel je op 3 seconden ! Akkoord met de houder is de autonomie het dubbele maar uw camera is ook onnodig een stuk zwaarder.
                            Kijk ook eens naar de site van Ken Rockwell, i.v.m. aangepaste lenzen voor de D7000.
                            Daar lees je dingen die je niet direkt verwacht, o.a. dat de 24-70 op 2.8 niet zo denderend is en de 16-85 VR daarentegen heel scherpe beelden geeft.
                            Mijn vorig toestel was een D300, goed maar ik verkies toch de D7000 al heeft die wel een minpuntje. De verwerking in de camera bij lange sluitertijden duurt wel langer dan bij de D300. Verder is de stille modus interessant, zeker bij concert-fotografie, bij de D300 moest ik telkens wachten tot wanneer er meer decibels werden geproduceerd.
                            D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D7000

                              Oorspronkelijk geplaatst door dicidi Bekijk bericht
                              Met één batterij kan ik een hele dag foto's nemen terwijl ik de display regelmatig opzet om de resultaten te bekijken. Een batterij verwissel je op 3 seconden ! Akkoord met de houder is de autonomie het dubbele maar uw camera is ook onnodig een stuk zwaarder.
                              Kijk ook eens naar de site van Ken Rockwell, i.v.m. aangepaste lenzen voor de D7000.
                              Daar lees je dingen die je niet direkt verwacht, o.a. dat de 24-70 op 2.8 niet zo denderend is en de 16-85 VR daarentegen heel scherpe beelden geeft.
                              Mijn vorig toestel was een D300, goed maar ik verkies toch de D7000 al heeft die wel een minpuntje. De verwerking in de camera bij lange sluitertijden duurt wel langer dan bij de D300. Verder is de stille modus interessant, zeker bij concert-fotografie, bij de D300 moest ik telkens wachten tot wanneer er meer decibels werden geproduceerd.
                              De dag dat ik een stripfiguur als Ken Rockwell serieus moet nemen, moet nog komen. Ken Rockwell, de man die producten reviewed zonder ze ooit in z'n handen gehad te hebben
                              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                              Comment

                              Working...
                              X