Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera nodig, maar de welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera nodig, maar de welke?

    Momenteel fotografeer ik met een Nikon D3100...
    Ik zit vooral tussen de honden, in het zand..dus kapot gaan hoort erbij zeker..

    Nu ben ik toch al een tijdje aan het twijfelen aan men ding en wil vooral verder..

    Nu vroeg ik mij af wat de ideale Nikon is voor Honden en eventueel andere dieren op de
    gevoelige plaat te leggen..

    kan iemand me daar bij helpen? of ik nu men camera laat maken of een nieuwe Body aanschaf het zal wss wel op hetzelfde neerkomen...

    Merci op voorhand

  • #2
    Re: Nieuwe camera nodig, maar de welke?

    Hoi, wat is er kapot gegaan?
    Als je lenzen gaat wisselen op je buik in het zand, daar kan geen enkele tegen.

    Maar serieus; alle Nikon's vanaf de D300 hebben een volledig magnesium frame en zijn afgedicht tegen stof en water, zwemmen kunnen ze echter niet...
    Daaronder is er ook verschil, neem eens een D90 of D7000 vast tegenover je D3100 en dan voel je direct wat ik bedoel.
    De D200 /300(s) /700 /3 / 3s, enz zijn de (semi) pro's en nog beter qua bouw.

    Ik heb het dan enkel over bouwkwaliteit want een D7000 is recenter dan een D300 en heeft die ondertussen ingehaald qua beeldkwaliteit.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera nodig, maar de welke?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
      Hoi, wat is er kapot gegaan?
      Als je lenzen gaat wisselen op je buik in het zand, daar kan geen enkele tegen.

      Maar serieus; alle Nikon's vanaf de D300 hebben een volledig magnesium frame en zijn afgedicht tegen stof en water, zwemmen kunnen ze echter niet...
      Daaronder is er ook verschil, neem eens een D90 of D7000 vast tegenover je D3100 en dan voel je direct wat ik bedoel.
      De D200 /300(s) /700 /3 / 3s, enz zijn de (semi) pro's en nog beter qua bouw.

      Ik heb het dan enkel over bouwkwaliteit want een D7000 is recenter dan een D300 en heeft die ondertussen ingehaald qua beeldkwaliteit.

      hetgeen wat kapot is, is het wieltje voor van manueel naa A enzo...te gaan...ik mag draaien wat ik wil geen reactie ik kan geen sluitertijd of diafragma meer aanpassen dus best lastig....
      en dat is nog maar 1 van de problemen, allemaal Body ze...en ik verwissel geen lenzen op de grond :-) :-)...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe camera nodig, maar de welke?

        Ik ben nogal positief over mijn D7000, maar helaas zijn die momenteel bijna nergens te krijgen. Ook zijn ze nieuw redelijk wat duurder geworden. Misschien een tweedehands.
        Die body kan wel een spatje water hebben, dat is een pluspunt in jouw geval.
        Zijn kleinere broertje, de D5100, heeft dezelfde sensor maar mist de scherpstelmotor in de body. Maar je hebt een D3100, dus dat is niet echt een probleem. Deze is ook wel niet zo bestand tegen spatwater.
        Ook kan je eens kijken naar een Nikon D90, maar die heeft dan weer minder megapixels dan je D3100.

        pff, slecht moment voor een nieuwe camera denk ik. Maar wanneer is het wel goed, he
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe camera nodig, maar de welke?

          Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
          Ik ben nogal positief over mijn D7000, maar helaas zijn die momenteel bijna nergens te krijgen. Ook zijn ze nieuw redelijk wat duurder geworden. Misschien een tweedehands.
          Die body kan wel een spatje water hebben, dat is een pluspunt in jouw geval.
          Zijn kleinere broertje, de D5100, heeft dezelfde sensor maar mist de scherpstelmotor in de body. Maar je hebt een D3100, dus dat is niet echt een probleem. Deze is ook wel niet zo bestand tegen spatwater.
          Ook kan je eens kijken naar een Nikon D90, maar die heeft dan weer minder megapixels dan je D3100.

          pff, slecht moment voor een nieuwe camera denk ik. Maar wanneer is het wel goed, he
          dat scherpstellen vormt idd soms een probleem alleja eigenlijk gewoon om onnozel van te worden....

          die D7000 is juist binnen bij ons in de Fotowinkel!....hoe zit het bij deze met scherpstellen enz...Close ups ben ik intussen wel wat beu ben dus wel op zoek naar een camera die wat actie aankan...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe camera nodig, maar de welke?

            Vergeet dan ook niet er weathersealed lenzen bij te nemen, want dan kan er nog zand in komen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe camera nodig, maar de welke?

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Vergeet dan ook niet er weathersealed lenzen bij te nemen, want dan kan er nog zand in komen.
              oke das ff chinees voor mij :-(

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe camera nodig, maar de welke?

                Van de Nikon d3100 is bekend dat die een trage AF heeft. Bij Nikon moet je jammer genoeg diep in de buidel tasten daarvoor. Uit een test blijkt dat de D300s toch een snellere AF heeft dan de D7000, die dan weer sneller is als de D3100. Misschien een tweedehands D300s ?
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe camera nodig, maar de welke?

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Van de Nikon d3100 is bekend dat die een trage AF heeft. Bij Nikon moet je jammer genoeg diep in de buidel tasten daarvoor. Uit een test blijkt dat de D300s toch een snellere AF heeft dan de D7000, die dan weer sneller is als de D3100. Misschien een tweedehands D300s ?


                  kzal es rondkijken, Merciekes voor de tips!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe camera nodig, maar de welke?

                    Het is nu niet dat de D7000 traag is. Dit weekend was het koers in het dorp en heb daar enkele foto's gaan maken waaronder een wielrennen die bijna recht op mij af kwam.
                    Haarscherp (met 85 F1.8).
                    Dus het hangt ook van de lenzen af. Vaak kosten die aardig wat geld.

                    'weathersealed' zijn lenzen die bestand zijn tegen spatwater en stof.
                    Zoiets als een Nikkor 70-200 F2.8 (maar dat betaal je natuurlijk)

                    Zoomlenzen die uitschuiven bij het zoomen zuigen overigens altijd stof op.
                    Het is een relatief groot volume lucht dat wordt verplaatst van binnen naar buiten de lens en andersom.

                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe camera nodig, maar de welke?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                      Het is nu niet dat de D7000 traag is. Dit weekend was het koers in het dorp en heb daar enkele foto's gaan maken waaronder een wielrennen die bijna recht op mij af kwam.
                      Haarscherp (met 85 F1.8).
                      Dus het hangt ook van de lenzen af. Vaak kosten die aardig wat geld.

                      'weathersealed' zijn lenzen die bestand zijn tegen spatwater en stof.
                      Zoiets als een Nikkor 70-200 F2.8 (maar dat betaal je natuurlijk)

                      Zoomlenzen die uitschuiven bij het zoomen zuigen overigens altijd stof op.
                      Het is een relatief groot volume lucht dat wordt verplaatst van binnen naar buiten de lens en andersom.

                      dan is het idd ideaal om daar naar te kijken...tzal dan wel dubbel sparen worden..
                      verkoper geeft mennen d3100 na herstelling nog een goei jaar als ik zo met die honden bezig blijf..merci voor de tips

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe camera nodig, maar de welke?

                        Als ik heel eerlijk moet zijn denk ik dat zelfs dure camera's kapot gaan aan zand. Stof of spatwaterdicht is nog wat anders als zanddicht. Ik denk dat je beter aan losse bescherming kan denken als zakken oid om de camera heen.
                        Groeten Remco.

                        Comment

                        Working...
                        X