Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf objectief voor EOS 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf objectief voor EOS 7D

    Hallo allemaal,

    Ik ben dus op zoek naar een goede all round lens voor op mijn gloednieuwe Canon Eos 7D die ik net heb aangekocht.
    Aangezien dit mijn nieuwe hobby zal worden kan ik hierbij wel goeie tips gebruiken.
    Via mijn nicht (semi-prof fotograaf) ben ik wel al te weten gekomen dat ik best een objectief zoek met een vast brandpunt.
    Mijn bedoelingen zijn vooral dat ik vooral portretfoto's zal maken (zowel binnen als buiten) en de lens ook graag voor landschap, dieren en architectuur fotografie kan gebruiken.

    Welke lens (type) zou ik best aanschaffen hiervoor? Budget zou toch zeker onder de 1000€ moeten liggen.

  • #2
    Re: Aanschaf objectief voor EOS 7D

    Advies start met het doorzoeken van het forum

    Canon mogelijkheden bijvoorbeeld;
    15-85
    17-55

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf objectief voor EOS 7D

      Dank je wel.

      Ik zie in je tekst onderaan dat je 17-55 te koop is, klopt dat?

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf objectief voor EOS 7D

        klopt

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf objectief voor EOS 7D

          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_M Bekijk bericht
          Dank je wel.

          Ik zie in je tekst onderaan dat je 17-55 te koop is, klopt dat?
          Maar je zocht een prime....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf objectief voor EOS 7D

            Moet dat vast brandpunt misschien een vaste maximale diafragma opening over het hele bereik zijn?
            Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
            Canon powershot s120

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf objectief voor EOS 7D

              als je prime wilt dan zou ik voor de 50mm 1.4 of 1.8 gaan en er een 24 of 28mm bijnemen. Ik denk dat je op dat moment het meeste van je wensen kan voldoen. Later kan je dan bv nog een 100mm macro en/of een telezoom bijkopen.
              De 15/85 valt ook binnen je budget en is een heel fijne lens om mee rond te lopen zonder te veel te moeten wisselen.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf objectief voor EOS 7D

                Dat klopt, sorry dat ik me verkeerd heb uitgedrukt.

                Wat ik bedoelde was dus idd een vaste f waarde over het gehele bereik van de lens.

                Er is me intussen ook verteld dat de beste allround lens voor een 7D de Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM zou zijn?

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf objectief voor EOS 7D

                  17-55 is geen L, maar is de max.
                  Heb verschillende goede lenzen, maar deze is i.m.h.o. - voor mij - onmisbaar.
                  Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf objectief voor EOS 7D

                    Als ik de verschillende revieuws lees van de 17-55 f/2.8 zie ik niks dan goeie eigenschappen, enkel de prijs valt mij persoonlijk zwaar. Deze lens is namelijk in prijs gestegen van 849€ naar 929€ in amper 1 week tijd.

                    Mocht er iemand weten waar ze deze lens nog voor 849€ verkopen (liefst belgië) mag die me dat altijd zeggen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanschaf objectief voor EOS 7D

                      Hier bij BruPixel in Elsene €889.
                      Dit is gewoon bij een man thuis, dus wel afspraak maken op voorhand, maar hij is heel vriendelijk, spreekt Frans maar kan ook een beetje Nederlands, en je krijgt er 2 jaar garantie.
                      En bij Konijn nu in promotie voor €879.
                      Last edited by Jannes Canon Eos; 14 maart 2012, 19:58. Reden: Prijs bij Konijnenberg
                      Jannes Bollen
                      Website / Facebookpagina

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanschaf objectief voor EOS 7D

                        Voor 579 euro heb je een sigma 17-50 OS HSM f2.8. Ik heb deze ook en ben er erg tevreden van. Kan je niet uit persoonlijke ervaring vertellen wat het verschil in kwaliteit is met de canon. Wel het ruime verschil in prijs, 3 jaar meer garantie, en de zonnekap zit er al bij (voor canon nog eens 36.95 extra). Optisch geen grote verschillen als je onderstaande reviews leest.

                        belangrijkste negatief commentaar op sigma: niet zo scherp als canon in de hoeken op f2.8> gebruik ik met name voor portret en dan hoeft de hoek voor mij ook niet scherp. Geen full time manual override > zal best handig zijn, maar ik mis het niet. Waarschijnlijk bij doorverkopen is de sigma niet zo waardevast als de canon.

                        Wat reviews:
                        - http://www.lenstip.com/index.html?te...wu&test_ob=256

                        - http://darwinwiggett.wordpress.com/2...#comment-10734
                        Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                        Canon powershot s120

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aanschaf objectief voor EOS 7D

                          Bedankt voor de inlichting Fritzer maar jammer genoeg past die Sigma 17-50 f2.8 niet op een 7D dus deze mag ik wel vergeten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aanschaf objectief voor EOS 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_M Bekijk bericht

                            Mocht er iemand weten waar ze deze lens nog voor 849€ verkopen (liefst belgië) mag die me dat altijd zeggen.


                            (weliswaar niet in België dus)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aanschaf objectief voor EOS 7D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_M Bekijk bericht
                              Als ik de verschillende revieuws lees van de 17-55 f/2.8 zie ik niks dan goeie eigenschappen, enkel de prijs valt mij persoonlijk zwaar. Deze lens is namelijk in prijs gestegen van 849€ naar 929€ in amper 1 week tijd.
                              Wel, dan mag je niet klagen, ik kocht de 17-55 ( met zonnekap en UV + pola ) in 2010 voor 1018 eurokes
                              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                              Comment

                              Working...
                              X