Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moeilijke vraag... voor mij toch! (aanschaf objectief)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • moeilijke vraag... voor mij toch! (aanschaf objectief)

    Heren, Dames,

    Ik plan de aankoop van een 70-200 2.8. Body waarop het ding komt is een D90.

    Ik kan eventueel voor de nieuwprijs van een Sigma OS HSM 70-200 2.8 (+/- 1150 - 1200 euro) een tweedehandse Nikkor 70-200 2.8 VR I krijgen.

    Wat zouden jullie doen? En vooral, waarom het ene of het andere?

    De VR I is niet meer in garantie... Ze is 3j oud, gebruikt, maar (naar verluidt) in tiptop conditie.
    2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

  • #2
    Re: moeilijke vraag... voor mij toch! (aanschaf objectief)

    Op een D90 zullen beide objectieven het uitstekend doen, dat zal het probleem niet zijn. Bij de Sigma heb je echter een gloednieuwe incl. garantie, bij de Nikon moet je proberen uit te testen voor de koop of de kwaliteit nog goed is.
    De Nikkor is natuurlijk een pro-objectief en is in weer en wind te gebruiken, ik weet niet of de Sigma dat ook kan.
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: moeilijke vraag... voor mij toch! (aanschaf objectief)

      Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
      Op een D90 zullen beide objectieven het uitstekend doen, dat zal het probleem niet zijn. Bij de Sigma heb je echter een gloednieuwe incl. garantie, bij de Nikon moet je proberen uit te testen voor de koop of de kwaliteit nog goed is.
      De Nikkor is natuurlijk een pro-objectief en is in weer en wind te gebruiken, ik weet niet of de Sigma dat ook kan.
      Wat bedoel je precies met het gedeelte "Op een D90"?

      Stel dat ik volgend jaar upgrade naar iets anders (niet FF, omdat ik dan m'n ganse arsenaal glas ook mag weggooien), gaat de ene het dan daarop beter doen dan de andere?
      2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

      Comment


      • #4
        Re: moeilijke vraag... voor mij toch! (aanschaf objectief)

        Oorspronkelijk geplaatst door Baviaantje Bekijk bericht
        Wat bedoel je precies met het gedeelte "Op een D90"?

        Stel dat ik volgend jaar upgrade naar iets anders (niet FF, omdat ik dan m'n ganse arsenaal glas ook mag weggooien), gaat de ene het dan daarop beter doen dan de andere?
        Van de Nikkor 70-200 is de VR2 op de markt gekomen. Op FF bleek vignettering nogal zichtbaar te zijn met de VR1 versie. Maar beide objectieven zijn natuurlijk verder gewoon te gebruiken op een FF body.
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: moeilijke vraag... voor mij toch! (aanschaf objectief)

          Welke zou trouwens van de objectieven die je in je handtekening hebt staan niet passen op een FF camera? Op de AF-S 50 mm versie (die ken ik zelf niet) passen ze er allemaal prima op!
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: moeilijke vraag... voor mij toch! (aanschaf objectief)

            Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
            Welke zou trouwens van de objectieven die je in je handtekening hebt staan niet passen op een FF camera? Op de AF-S 50 mm versie (die ken ik zelf niet) passen ze er allemaal prima op!
            Ik meende ergens gelezen te hebben dat m'n tamron pareltje bvb richting tweedehandsmarkt zou moeten gegooid worden.

            Weet niet meer precies de reden echter...
            2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

            Comment


            • #7
              Re: moeilijke vraag... voor mij toch! (aanschaf objectief)

              De Tamron die in je signature staat is bruikbaar op FF hoor.

              Als er Di II staat in de beschrijving van een Tamron lens, dan is deze enkel ontworpen voor crop sensors.

              Comment


              • #8
                Re: moeilijke vraag... voor mij toch! (aanschaf objectief)

                Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                Op FF bleek vignettering nogal zichtbaar te zijn met de VR1 versie.
                ... maar dat is enkel op FF. Op DX is die VR1 wel degelijk top en zou dan daarvoor ook zonder twijfel mijn voorkeur krijgen (ipv de Sigma of Tamron)

                Greetz,
                F.

                Comment


                • #9
                  Re: moeilijke vraag... voor mij toch! (aanschaf objectief)

                  De gangbare prijs voor een 70-200 VR 1 is in goede staat rond de 1100 euro.
                  Nog steeds een zeer goede lens, ook op FX
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: moeilijke vraag... voor mij toch! (aanschaf objectief)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                    Welke zou trouwens van de objectieven die je in je handtekening hebt staan niet passen op een FF camera? Op de AF-S 50 mm versie (die ken ik zelf niet) passen ze er allemaal prima op!
                    Ook de AF-S50mm F:1.4 kan je perfect gebruiken op FF want is geen DX lens.
                    Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

                    Comment

                    Working...
                    X