Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke len(s)(zen) me op reis - tips bezienswaardigheden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke len(s)(zen) me op reis - tips bezienswaardigheden

    Hallo,

    Het is de eerste keer dat ik op reis ga (buiten België) sinds ik met fotografie bezig ben... Jullie horen mij al afkomen... Welke lens of lenzen kan ik best meenemen?
    Ik heb (nog) geen ervaring met reisfotografie dus graag jullie hulp/mening/ervaring...

    Mijn collectie (Nikon D90):
    - Nikon 18-200mm
    - Nikon 105mm f2.8
    - Nikon 50mm f1.8
    - Tokina 11-16mm f2.8

    - SB 900
    - Statief

    Zouden jullie alles meenemen en afhankelijk van de uitstap een keuze maken... We hebben een huis gehuurd, dus mijn materiaal ligt (vrij) veilig. Niet dat dit in de hotelkamer moet blijven liggen.

    De reis gaat naar het (hopelijk) zonnige Spanje, meer bepaald Empuriabrava. Het wordt een reis met de auto dus materiaal in het vliegtuig is al geen probleem (voor hoever dit een probleem zou zijn).

    Als jullie nog tips hebben voor bezienswaardigheden mogen jullie dit altijd laten weten...

    Bedankt voor de reacties
    ~Try and fail, but don't fail to try ~

  • #2
    Re: Welke len(s)(zen) me op reis - tips bezienswaardigheden

    Zoals je het aangeeft heb je geen problemen om alles mee te nemen.
    Ik zou dat dan ook doen. Je kan dan naargelang de behoeften; stadsbezoek, natuur, wandeltocht... hetgeen meenemen wat je die dag denkt nodig te hebben.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Welke len(s)(zen) me op reis - tips bezienswaardigheden

      Ik neem altijd alles mee, ik laat nog liever mijn vrouw thuis ('t is ook een goed excuus om ze niet mee te nemen...)
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #4
        Re: Welke len(s)(zen) me op reis - tips bezienswaardigheden

        Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
        Ik neem altijd alles mee, ik laat nog liever mijn vrouw thuis ('t is ook een goed excuus om ze niet mee te nemen...)
        Machtig

        Comment


        • #5
          Re: Welke len(s)(zen) me op reis - tips bezienswaardigheden

          Ik neem gewoonlijk een lichtsterke groothoek mee, vb je Tokina, en daarnaast de 18-200. Hiermee ga je bijna alles kunnen fotograferen tijdens je vakantie.
          Zoals je aangeeft is het volume en gewicht geen probleem, dus kan je eventueel de rest ook meenemen natuurlijk.

          Comment


          • #6
            Re: Welke len(s)(zen) me op reis - tips bezienswaardigheden

            Gewoon alles meenemen en dan ter plekke elke dag proberen uit te zoeken wat je zou willen gebruiken. Is voor je creativiteit ook goed om niet elke keer alles bij je te hebben...
            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Welke len(s)(zen) me op reis - tips bezienswaardigheden

              Ben al wel enkele keren in die buurt op vakantie geweest, en ik weet natuurlijk niet waar je interesses liggen. Als je bereid bent van ter plaatse nog wat rond te rijden met je auto, is er zeker heel wat te vinden.

              - Cap de Creus (mijn absolute aanrader !)
              - Sant Pere de Rodes
              - de stadjes Pals, Besalu, Castellfollit de la Roca, Santa Pau, Camprodon
              - vlak bij Empuriabrava ligt Castello d'Empuries, waar je ook al leuke straatjes vindt. Aan de rand van het dorp is een historisch publiek badhuis, waar je ook altijd wel mooie beelden kan maken. In hetzelfde dorp bevindt zich ook een vlindertuin (er is ook een deel met vogels), voor als daar je interesse zou liggen...

              Als je niet bang bent van een stevige inspanning kan je in Torroella de Montgri naar boven klimmen naar het "Castell Montgri". Een hele beklimming (neem zeker water mee), maar eens boven heb je een prachtig zicht op het omliggende, vlakke landschap.

              Comment


              • #8
                Re: Welke len(s)(zen) me op reis - tips bezienswaardigheden

                Bedankt voor de reacties, ik denk idd dat het het makkelijkste is als ik alles meeneem en ter plaatse kijk wat ik meeneem, afhankelijk van de trip...

                @ Jerko:
                Bedankt voor de tips... ik ga er zeker gebruik van maken
                ~Try and fail, but don't fail to try ~

                Comment

                Working...
                X