Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony SLT a57

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony SLT a57

    sony heeft opvolger a55 voorgesteld met name de a57
    heeft 16mp sensor
    Sony has announced the SLT-A57, a replacement for the original A55 fixed-mirror, electronic viewfinder DSLR. The A57 still features a 16MP sensor and LCD viewfinder but incorporates them into essentially the same body as the more expensive A65. Use of the latest Bionz processor means the A57 offers a wider-than-ever selection of photographic features and image processing modes. Updated with more information about the optional HVL-LE1 video-lighting LED panel.


    voorbeeld van opnames gemaakt met dit toestel
    We've been able to borrow a pre-production Sony A57 and have prepared a preview that includes both real-world and studio sample images. Many of the camera's features - 16MP sensor, 1.44m dot LCD viewfinder are familiar but they all come wrapped in a larger, more comfortable body, powered by a larger battery. We've shot samples in a series of the A57's modes, including its Auto Portrait Selection Framing mode - in which the camera crops an image with a face in, in-accordance with the rule-of-thirds.


    sony heeft ook een LED panel voorgesteld dat kan gebruikt worden als verlichting tijdens video opname HVL-LE1-LED

    New Sony LED lamp for use with Alpha, NEX and Handycam strengthens Sony's consumer video lineup

  • #2
    Re: Sony SLT a57

    Waarom, o waarom heeft Sony in dit lagere model zo'n grote buffer voorzien, vergeleken met de A77 ?

    Sony A57 review, find out how the A57 stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: Sony SLT a57

      zelfde buffer, kleiner belekkes ?

      interessant:

      Auto Portrait Framing

      Sony komt met een nieuwe functie voor de beginnende fotograaf. Met 'Auto Portrait Framing' kan iedereen volgens de fabrikant creatieve en professioneel ogende portretten maken. De Sony A57 maakt daarvoor gebruik van gezichtsdetectie en de regel van derden. De compositie wordt vervolgens automatisch aangepast en de foto wordt uitgesneden. Daardoor kan de resolutie van de foto omlaag gaan, maar ook daar heeft Sony wat op gevonden: Pixel Super Resolution Technology, waarmee de foto weer opgeschaald wordt naar volledige resolutie.

      Volgens Sony is de functie bovendien leerzaam. Bij gebruik van de Auto Portrait Framing-functie wordt ook de originele foto opgeslagen, zodat je deze naast het eindresultaat kunt leggen en inspiratie op kunt doen om het de volgende zelfstandig 'goed' te doen.


      ref:http://www.digifotopro.nl/content/preview-sony-a57

      Comment


      • #4
        Re: Sony SLT a57

        Ik blijf me keer op keer verbazen met de snelheid waarmee Sony nieuwe en upgrade toestellen op de markt brengt. De filosofie is hier duidelijk dit van hun consumer goods als een DVD speler, de hifi keten, ... Een upgrade omwille van een upgrade.

        Comment


        • #5
          Re: Sony SLT a57

          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Waarom, o waarom heeft Sony in dit lagere model zo'n grote buffer voorzien, vergeleken met de A77 ?

          http://www.imaging-resource.com/PROD.../sony-a57A.HTM
          Het zou niet mogen, een grotere buffer dan het topmodel, de A77.
          Waarschijnlijk heeft deze camera ook het bekende 'slide show effect', wat de camera onbruikbaar maakt voor panningshots bij hoge framerates.
          En waarom een minderwaardige EVF (geen OLED zoals de A77), dit is net het paradepaardje van Sony dus dat is geen goede zet.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Sony SLT a57

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Ik blijf me keer op keer verbazen met de snelheid waarmee Sony nieuwe en upgrade toestellen op de markt brengt. De filosofie is hier duidelijk dit van hun consumer goods als een DVD speler, de hifi keten, ... Een upgrade omwille van een upgrade.
            Het zijn telkens kleine verbeteringen, het zorgt voor aandacht voor het merk en de klant die vandaag iets koopt is gelukkig want hij koopt een "nieuw" verbeterd model. Niets negatiefs aan zou ik zeggen, zomin langs de kant van de klant als voor Sony zelf.

            En dit wordt trouwens ook vooral toegepast in het consumer-segment van de dslr-markt, niet voor de 7- of 9-reeks...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sony SLT a57

              Ik vind het een goede zet van Sony.
              Niet iedereen heeft de 24 Mpix nodig van de A65 en A77.
              De A55 had nog wat kinderziektes als eerste SLT en was aan vervanging toe als je de verbetering zag die aan de A35 waren toegebracht.

              Het zeker meer dan een nieuw model met een nieuw nummer zoals in hun camcorder segment.
              Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

              Comment


              • #8
                Re: Sony SLT a57

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Ik blijf me keer op keer verbazen met de snelheid waarmee Sony nieuwe en upgrade toestellen op de markt brengt. De filosofie is hier duidelijk dit van hun consumer goods als een DVD speler, de hifi keten, ... Een upgrade omwille van een upgrade.
                nee de filosofie is van de klant het beste te geven van wat vandaag mogelijk is, evolutie gaat nu eenmaal heel snel, en de klant heeft daar enkel baat bij.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony SLT a57

                  Tja, de "gevestigde waarden" beginnen achter te lopen qua vernieuwingen.
                  Toen ik een nieuw fototoestel zocht eind 2010 (kwam van een bridge canon powershot pro 1) heb ik een spreadsheet gemaakt van alle toeters en bellen die ik wou.
                  2 merken liepen duidelijk voorop: panasonic met de gh2 en sony met de a55.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony SLT a57

                    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Waarom, o waarom heeft Sony in dit lagere model zo'n grote buffer voorzien, vergeleken met de A77 ?

                    http://www.imaging-resource.com/PROD.../sony-a57A.HTM
                    dit is de opvolger van de a55.. niet van de a77.. ge moet geen appelen met peren vergelijken..

                    beoordeel dit toestel dan ook als zodanig.. het is midrange vs semi-pro..
                    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony SLT a57

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Waarom, o waarom heeft Sony in dit lagere model zo'n grote buffer voorzien, vergeleken met de A77 ?

                      http://www.imaging-resource.com/PROD.../sony-a57A.HTM
                      Had ik wel verwacht...zou ik zeggen. 2/3e van de resolutie dus zelfde buffer, kleinere bestanden. Ik vind het een goede zet van Sony, ook van de iets verbeterde zoeker, gps hadden ze mogen laten

                      Onlangs de A65 vastgehad, was opvallend goed! (en de A700 was al een topper op dat vlak)

                      Keuze tussen goede bodies, andere sensors, ideaaaaaaaaaaaal!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony SLT a57

                        Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                        Tja, de "gevestigde waarden" beginnen achter te lopen qua vernieuwingen.
                        gaat niet over ´achterlopen´... het gaat om verschillende benaderingswijzen c.q filosofieeen..sony heeft dik geinvesteerd in slt-technologie ipv dslr-technologie, dat is een keus die iedere fabrikant voor zichzelf maakt..men wil zich onderscheiden.. canikon beheersen momenteel de dslr-markt, sony is de new kid on the block en probeert zich te onderscheiden dmv de slt´s..met dit soort ´nieuwe´ technologie kun je verwachten dat de ´updates´ sneller zullen komen dan de traditionele dslr´s..

                        de aps-c sony´s in het lower end segment interesseren me eigenlijk niet zo heel veel..

                        sony zal wel met een HELE goede FF a99 moeten komen, wil het de traditionele FF dslr´s het vuur na aan de schenen leggen, zeker als we praten over het higher end segment..

                        time will tell..
                        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony SLT a57

                          Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                          Tja, de "gevestigde waarden" beginnen achter te lopen qua vernieuwingen.
                          dat is al lang zo, en niet alleen wat vernieuwingen betreft maar ook wat kwaliteit en mogelijkheden betreft.

                          als je de ratings van APS toestellen op dpreview bekijkt hebben 4 sony toestellen een gold award, geen enkel nikon en 1 canon toestelleke, spreekt boekdelen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony SLT a57

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            dat is al lang zo, en niet alleen wat vernieuwingen betreft maar ook wat kwaliteit en mogelijkheden betreft.

                            als je de ratings van APS toestellen op dpreview bekijkt hebben 4 sony toestellen een gold award, geen enkel nikon en 1 canon toestelleke, spreekt boekdelen.
                            Yeps, maar gold awards wegen in de praktijk voor een groot stuk niet op tegen de naam die vaak op de camera prijkt...

                            Feit dat alle pro's Canon of Nikon schieten (ok, 99%) maakt ze als merknaam super sterk blijven staan...en een grote userbase blijven behouden...dat hun merk aanprijst

                            't lijkt allemaal toch oneerlijk é op die manier

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony SLT a57

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Ik blijf me keer op keer verbazen met de snelheid waarmee Sony nieuwe en upgrade toestellen op de markt brengt. De filosofie is hier duidelijk dit van hun consumer goods als een DVD speler, de hifi keten, ... Een upgrade omwille van een upgrade.
                              Wat die regelmatige vernieuwingen betreft, dit is perfect normaal in de consumentenklasse. Kijk ook maar naar de Canon XX0D serie en de D3X00 serie van Nikon. Die worden ook regelmatig vernieuwd...
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment

                              Working...
                              X