Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Canon D30

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem Canon D30


    Hoi,

    heeft iemand een idee wat de oorzaak en de eventuele oplossing kan zijn voor volgend probleem.

    Een tweetal weken geleden kocht ik een Canon D30 bij een gekende nederlandse zaak. Toen ik de eerste foto nam wou de sensor niet open of dicht klappen als ik de shutter indrukte. Ik stak er een andere lens op en toen werkte alles normaal. Ik heb toen een paar foto's genomen en de camera opgeborgen.

    Gisteren wou ik de camera voor de eerste keer echt gaan gebruiken en wat blijkt: de sensor doet het weer niet. Ik steek er een andere lens op, weer niets. Dan maar eens de batterij en de CF kaart vervangen, nog steeds niets.
    De camera stond in 'p' mode, ik verander dit naar volautomatisch en dan klapt de sensor op maar niet weer dicht. Ik zet de camera uit, maar de sensor blijft opgeklapt. Ik moet de batterij er uit halen opdat de sensor weer dichtklapt.

    Gelukkig had ik gisteren nog mijn 10D bij de hand.

    Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en wat de eventuele oplossing is?

    Mvg,

    Patrick


    PS. ik heb gisterenavond een mail gestuurd naar de betreffende zaak. Ze hebben deze morgen mijn mail gelezen maar daar blijft het bij. Een antwoord heb ik nog niet ontvangen.




  • #2
    even geduld en anders terug met dat toestel.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      is het niet de spiegel die opklapt (of dat zou moeten doen)?
      mijn fotosite

      Comment


      • #4
        hmm, uw spiegel klapt dus niet naar behoren op.
        nog nooit van gehoord.
        terugsturen vrees ik
        www.vildaphoto.net

        Comment


        • #5
          In de periode dat ik met een D30 werkte heb ik dit ook is voorgehad. Ik heb dit steeds kunnen verhelpen door de camera
          af te zetten. De batterij te verwijderen en de lens te verwijderen.
          Daarna alles terug monteren en opstarten, probleem weg voor .....?
          Ik heb met de D30 14 maanden gewerkt en ik denk dat ik dit tweemaal heb voorgehad.

          Indien het probleem zich vaker voordoet zou ik de service van Canon inroepen.





          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Mijn F-801 heeft dat ook... Als dat frequent gebeurt, is er echt wel iets mis volgens mij... Ik heb de batterij en de lens verwijderd, en met een tandenstoker een klein tikje tegen de spiegel gegeven. Van zodra er terug power was, klapte hij weer naar beneden...

            Comment


            • #7

              Lens, batterij, cf kaar verwijderen helpt allemaal niet.
              Heb ondertussen nog altijd niets gehoord van de desbetreffende fotozaak.

              Nog één dag afwachten en dan een heel boos mailtje sturen. Als ze dan nog niet reageren vermeld ik hier ook de naam van de zaak.

              Patrick

              Comment

              Working...
              X