Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lenzen (Tamron / Canon) wat te kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lenzen (Tamron / Canon) wat te kiezen?

    Ik ben aan het uitkijken naar een nieuw toestel, waarschijnlijk zal dit een 5d2 worden.

    Van glas had ik het volgende in gedachten, is dit een goede keuze

    - Tamron 28-75 f/2,8 XR Di LD Canon (voor all round gebruik,landschap, portretten)

    - Tamron 70-300 f4-5,6 SP Di VC USD canon, om toch ook over een zoom te beschikken

    - Canon EF 16-35 f/2,8L USM II (architectuur, landschap) eventueel in 2° fase aan te kopen.

    Filters: UV / Polarisatie ==> raden jullie mij iets aan, is dit noodzakelijk of niet?

    Wil voornamelijk foto's gaan nemen van architectuur (verlichting, industrie, etc) (gerealiseerde projecten met mijn firma), maar daarnaast ook eens een feestje, optreden, landschap, ... kunnen meepikken.


    Heb denk ik wel een redelijk budget voor body + objectieven + toebehoren van ongeveer 4500 à 5000 €.

    Alvast bedankt voor tips/advies

    Groeten

    Kristof
    EOS 5DmkII Lenzen: EF-L 24-70mm f2.8, EF 70-200mm f4 L IS USM, EF 50mm f1.4, Extender EF 2x III Toebehoren: Speedlite 430 EX II, Vanguard Espod Plus 233 AP

  • #2
    Re: Nieuwe lenzen (Tamron / Canon) wat te kiezen?

    kijk eens naar dit, nog niet op de markt
    Tamron has announced a 24-70mm F2.8 zoom for full frame cameras that features inbuilt optical stabilisation - a first in this class of lens. The SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD, to give it its full name, also incorporates an Ultrasonic Silent Drive motor for autofocus, which allows full-time manual focus. The lens is moisture-resistant and features a circular aperture diaphragm for the attractive rendition of background blur. It will be produced in Canon, Nikon and Sony mounts, with price and availability to be confirmed at a later date.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lenzen (Tamron / Canon) wat te kiezen?

      Ik gebruik zelf veel op mijn 5DII de 24-105 en 70-200 II
      Als UWA gebruik ik zo nu en dan de 16-35 II, maar moet toegeven dat deze niet zovaak word gebruikt.

      Houd er rekening mee dat filter maat van de 16-35 II 82mm is.

      De Tamron objectieven zou ik persoonlijk links laten liggen. Ik zou zelf kijken na bijvoorbeeld de 24-70 en 70-200 f/2.8 (eventueel de II versie)

      Voor meer mm gebruik ik zelf een Extender III 2x voor de 70-200 II en resultaten zijn goed te noemen.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lenzen (Tamron / Canon) wat te kiezen?

        5D mark II + 24-70 F2.8 L + 70-200 F2.8 L IS mkII en ik denk dat je dan je budget hebt + je kan er alles mee doen wat je wil. 24mm is al heel breed op een FF en op 16mm riskeer je veel vervormingen te hebben in je landschapsfoto's of architectuur. Bij landschap kan dat er soms nog door maar bij architectuur zien de meesten liever alles recht wat recht zou moeten zijn.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lenzen (Tamron / Canon) wat te kiezen?

          Je kan ook denken aan de 70-200 L IS 4.0 i.p.v. de 2.8 versie.

          De vervorming van de 16-35 is natuurlijk software matig te bestrijden!
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe lenzen (Tamron / Canon) wat te kiezen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
            De Tamron objectieven zou ik persoonlijk links laten liggen.
            Kan je mss ook staven waarom je deze links zou laten liggen?

            Ik gebruik de tamron 28-75 op mijn 40d en ben hier heel tevreden van.

            Ik denk dat het ook wel aangewezen is naar de TS toe om expliciete en correcte info waarom te gaan bekomen, zeker in deze situatie.
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe lenzen (Tamron / Canon) wat te kiezen?

              Zoals aangegeven is die persoonlijk. Mijn ervaring hoeft zeker niet de ervaring van een ander te zijn ;-)

              Vriendin heeft een twee tal objectieven gehad van Tamron en een Sigma en heeft met allen problemen gehad direct na de aankoop mbt focus/scherpstelen etc. Op gegeven moment gaf de winkelier op en gaf aan dat de QA niet al te best was van Tamron/Sigma. Dit is al weer drie tal jaar terug, maar dit heeft wel mijn beeld gevormd mbt Tamron, maar ook Sigma. Hier komen ze er niet meer in.
              Enige objectief wat ik eind van het jaar nog denk te vervangen is de 24-105 tegen de 24-70II.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe lenzen (Tamron / Canon) wat te kiezen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                Zoals aangegeven is die persoonlijk. Mijn ervaring hoeft zeker niet de ervaring van een ander te zijn ;-)
                gaat ik compleet mee akkoord

                daarom dat ik je ook vroeg voor de eventuele issues he, zo kan de TS zelf zijn keuze maken of hij als dan niet dat 'risico' wil nemen, al denk ik dat de QC van sigma & tamron intss wel beter zal zijn
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe lenzen (Tamron / Canon) wat te kiezen?

                  Alvast bedankt iedereen voor de vele nuttige tips en informatie, zowel hier als in het topic onder de rubriek camera's

                  Aan de hand van de hier (en op de rest van het forum) gelezen ervaringen, heb ik mijn keuze toch iets bijgesteld, en budget een beetje aangepast.


                  Camera blijft nog steeds een 5D Mark 2

                  Als objectieven zou ik beginnen met deze 3

                  - Canon EF 50mm f1.4 YUSM

                  - Canon EF-L USM 2,8 24/70 (filter pack met uv en polarisatie filter)

                  - Canon EF 70-200 f4 L IS USM ( 2,8 gewoon is zonder IS, en 2,8 II is mij om te beginnen een beetje boven budget)

                  - UWA zoals 16 - 35 zal ik er misschien later nog bijkomen, als de noodzaak er is om breder te gaan dan 24mm


                  Extender:

                  - Canon EF 2 x III


                  Voor de rest nog:

                  Flits: Canon Speedlite 430 EX 2

                  Statief: Vanguard Espod Plus 233AP

                  Tas: Canon 1EG Professional Gadget Bag

                  Memory: 3x Sandisk CF 16GB 60mb/sec

                  Batterij: Extra batterij Jupio LP-E6 accu

                  Afstandsbediening: Canon RC-6

                  Kom met deze selectie op een goeie 5000 €

                  Software: zal waarschijnlijk Lightroom 4 worden


                  Denk (hoop) dat mijn selectie nu toch wel redelijk compleet is. Onderhoudsproducten (mf doekjes, borsteltje, blaasbalg, etc ga ik in shop bekijken, blijkbaar zijn de meeste sets op dit moment niet voorradig bij digicamshop).

                  Mocht er nog iets missen in mijn lijstje, laat maar weten!


                  Ga deze normaal halfweg volgende week ophalen, post hier op BD dan nog wel mijn resultaten, genomen met het nieuwe materiaal.


                  Nogmaals bedankt iedereen voor de nuttige info.


                  Groeten

                  Kristof
                  EOS 5DmkII Lenzen: EF-L 24-70mm f2.8, EF 70-200mm f4 L IS USM, EF 50mm f1.4, Extender EF 2x III Toebehoren: Speedlite 430 EX II, Vanguard Espod Plus 233 AP

                  Comment

                  Working...
                  X