Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens maar de welke ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telelens maar de welke ???

    Hallo
    ik heb een budget van 7500€ en ik wil mij een telelens aanschaffen, maar de welke
    Ik werk met een nikon D90 waarvan ik met de tijd een D7000, ga kopen.
    Alle tips zijn welkom.

    ik heb deze in het oog?







    Grts S.
    Last edited by shooter1970; 12 maart 2012, 21:40.

  • #2
    Re: Telelens maar de welke ???

    Ik zou daar 2 à 300 euro van gebruiken om elke lens waarin je geïntresseerd bent een dagje te huren. Kwestie van miskopen uit te sluiten en te zien van welk objectief het beste bij jouw stijl van fotografie past.
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment


    • #3
      Re: Telelens maar de welke ???

      Zeer interessant artikel, passend op je vraag: http://www.bythom.com/nikkor-telephoto.htm
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Telelens maar de welke ???

        Is voor vogelfotograffie,zowel de kleine vogeltjes als de grote

        Grts S.

        Comment


        • #5
          Re: Telelens maar de welke ???

          typisch voor zo'n budget ... "L'embarras du choix" !

          Ik zou voor de 2.8 gaan.
          "Just do it !"

          http://jr52.be/index.html

          Comment


          • #6
            Re: Telelens maar de welke ???

            De zoom wordt toch vaak aangeboden door mensen die overstappen op een prime.
            De primes zijn ook nog prima te gebruiken met een converter, de 400mm ook nog met 2x, dus dat geeft de meeste mogelijkheden.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Telelens maar de welke ???

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Zeer interessant artikel, passend op je vraag: http://www.bythom.com/nikkor-telephoto.htm
              Inderdaad, een zeer interessant artikel met veel wijsheid geschreven.
              Zou verplichte kost moeten zijn voor elke Nikonian die op zoek is naar "Wildlife-millimeters" !
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: Telelens maar de welke ???

                Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                Ik zou daar 2 à 300 euro van gebruiken om elke lens waarin je geïntresseerd bent een dagje te huren. Kwestie van miskopen uit te sluiten en te zien van welk objectief het beste bij jouw stijl van fotografie past.
                Lijkt mij een verstandige werkwijze.
                Misschien zijn er wel BD-ers te porren voor een test.

                Terwijl je die objectieven test, kan je rustig verder sparen. Dergelijk materiaal kan je namelijk niet monteren op een statiefje van "keske schiet".
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #9
                  Re: Telelens maar de welke ???

                  Als ik voor een niet zoomlens zou gaan ( en het budget had) dan nam ik de F2.8 daar kan je zoals gezegd nog een X2 op zetten .Ik ken nog een vogelfotograaf die dit gebruikt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telelens maar de welke ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                    Ik zou daar 2 à 300 euro van gebruiken om elke lens waarin je geïntresseerd bent een dagje te huren. Kwestie van miskopen uit te sluiten en te zien van welk objectief het beste bij jouw stijl van fotografie past.
                    Zou ik ook doen alvorens zo'n aankoop
                    Hier hebben ze ze allemaal

                    Je kan ook de Sigma 300-800mm F/5.6 EX DG iF HSM overwegen voor het max aantal mm beschikbaar in je budget.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telelens maar de welke ???

                      Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                      Zou ik ook doen alvorens zo'n aankoop
                      Hier hebben ze ze allemaal
                      In hun voorwaarden staat wel: Verder heeft U bij het ophalen alleen nog een GELDIG Nederlands legitimatiebewijs nodig (Let op: geen verblijfsvergunning voor bepaalde tijd en geen rijbewijs).
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telelens maar de welke ???

                        Vogels fotograferen is niet gemakkelijk.
                        Neem bv. een 500mm f4 en je moet een cropcamera gebruiken om een klein vogeltje full in beeld te hebben.
                        Bij een fullframe camera moet je een 1,4X converter gebruiken anders moet je croppen.
                        Dit alles heeft te maken met de kleinste scherpstelafstand.
                        Je moet dan ook nog f7,1 gebruiken om een beetje scherptediepte te hebben.
                        Daar moet je allemaal aan denken als je een lens koopt.
                        Met die f2,8 ben je zelden iets

                        Ik HEB een 500mm f4 en een 300mm f2,8 en ik fotografeer graag vogels.

                        MVG
                        Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telelens maar de welke ???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                          In hun voorwaarden staat wel: Verder heeft U bij het ophalen alleen nog een GELDIG Nederlands legitimatiebewijs nodig (Let op: geen verblijfsvergunning voor bepaalde tijd en geen rijbewijs).
                          Er zijn hier toch Nederlandse forumleden
                          Ze openen weldra een winkel in Antwerpen, daar gaan ze ook verhuren.

                          Alternatief http://www.pixto-f.eu/prijslijst_nik...n_verhuur.html

                          Verder is er nog Grobet in Antwerpen en Konijnenberg in Turnhout

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telelens maar de welke ???

                            Als geld geen rol speelt wat wel behoorlijk geld met een budget van 7500 zou ik een 600mm F4 kopen. Deze kost 8300. Wel 800 meer maar op zo'n bedrag zou dat mij ook niet meer uitmaken.
                            Groeten Remco.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telelens maar de welke ???

                              Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                              Als geld geen rol speelt wat wel behoorlijk geld met een budget van 7500 zou ik een 600mm F4 kopen. Deze kost 8300. Wel 800 meer maar op zo'n bedrag zou dat mij ook niet meer uitmaken.
                              Daar is de kleinste scherpstelafstand nog groter

                              Johan

                              Comment

                              Working...
                              X