Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

workshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • workshop

    Ik heb binnen kort een natuurfotografie workshop,
    Alleen hebben mijn satieven me achter gelaten en zijn kapot.
    Nu vraag ik me af is een statief nodig of kan ik gewoon me monopod beter mee nemen...
    Want was al aan het sparen voor de 7D alleen als de statief nodig is...
    Iemand tips voor wat ik mee moet nemen? Of misschien wel een statief die het beste dan kan kopen..
    Heb een 150-500 als zwaarste lens en zou graag als het kan een lage stand willen kunnen aan nemen.

    Danku
    Mvg

  • #2
    Re: workshop

    hey jkme,

    Kan de organisator van de workshop je geen info verschaffen?
    Ik denk dat een statief vb. Manfrotto 055X wel een must is.


    Grtz
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door kpas
      hey jkme,

      Kan de organisator van de workshop je geen info verschaffen?
      Ik denk dat een statief vb. Manfrotto 055X wel een must is.

      Grtz
      Hey erg bedankt voor uw antwoord,

      Ik weet niet hoe het zit maar ben al ff gaan kijken naar tripods en zag een redged, rta424

      Danku

      Comment


      • #4
        Re: workshop

        Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
        Hey erg bedankt voor uw antwoord,

        Ik weet niet hoe het zit maar ben al ff gaan kijken naar tripods en zag een redged, rta424

        Danku
        I.v.m. statieven en statiefkoppen, kan ik je zeker deze topic aanbevelen:
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door LesC

          I.v.m. statieven en statiefkoppen, kan ik je zeker deze topic aanbevelen:
          http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ic-399613.html
          Erg bedankt, ik kijk nu voor 109,- redged Rta 428 die is toch goed?... 12kg draagkraxht

          Comment


          • #6
            Re: workshop

            Ik heb ook eens met mijn goedkope maar behoorlijk zware statief door het bos lopen sjouwen.
            Leek me toen handig omdat de middenzuil om te keren is en je je toestel dus ondersteboven vlak boven de grond kan hangen.(met liveview schermpje geen probleem, anders wat lastig door de zoeker te kijken...)

            Maar... ik had ook een zakje mee , zo'n heuptasje, gevuld met piepschuimkorrels. (je kan ook die rijstzakken kopen, vast beter maar ook zwaarder en vooral veel duurder....)
            Achteraf gezien bleek dat ik die eigenlijk steeds heb gebruikt bij alle laag bij de grond opnames, samen met een draadontspanner.

            Alleen thuis gebruik ik dat handige maar grote en zware statief nog, want je tilt je een breuk aan dat ding.
            Heb ook een eenpoot, maar die gebruik ik alleen op vakanties in verband met vervoer en gewicht , het wiebelt me eigenlijk nog te veel zonder ergens tegen aan te leunen.
            Nikon D5000 en wat lenzen.

            Comment


            • #7
              Re: workshop

              Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
              Erg bedankt, ik kijk nu voor 109,- redged Rta 428 die is toch goed?... 12kg draagkraxht
              Ik kan me daar niet over uitspreken, want ik ken dat type statief niet, noch iemand die er zo eentje heeft. Ik wilde je alleen op die topic wijzen, waarin mensen de voor- en nadelen van een bepaald statief, of combo statief-statiefkop wijzen.
              Zoals je trouwens in die topic kunt lezen is het vaak beter te sparen voor een duurdere en betere combo. Ook bij mij was pas de 3de combo wat ik eigenlijk nodig had, maar intussen had ik eigenlijk al te veel geld uitgegeven.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X